2008-07-31, 22:11
Medlem
Futurums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Jag har dock läst danskens akt och dessutom haft förmånen(?) att samtala med fanskapet.

Det där låter väldigt intressant. Jag har följt den här tråden med stort intresse och stor spänning. Jag anser att det är en av de mest intressanta trådarna här.

Om du har möjlighet att dela med dig av mer information så vore det mycket uppskattat!

Mvh
Futurum
Citera
2008-08-01, 10:59
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Fan vad alla har turen att prata med såna karaktärer! Jag minns att i tråden om "Kannibalen på Kornettsgatan"(?) var där någon som skrev typ, "Jag har pratat fotboll med honom.." Man blir inte så lite avundsjuk på er!

Hur som helst tror jag tyvärr att A.H var helt ensam om brotten och är säker på att han i annat fall pratat om det. Han ville ju inte utelämna den minsta detalj om någonting i utredningen. Men men.. Man ska väl aldrig säga aldrig?
Angående dansken så kan man bara beklaga att inte det där jävla internet fanns då han höll på med kidnappningar och rymningar iklädd kvinnokläder, det måste ha blivit rubriker i tidningarna

Ja det var jag det... . Detta var under den perioden han hade "frigång". men han sjabblade sig rätt så rejält och är numera tillbaka på Rättpsyk i Malmö. Dvs på gamla MÖS sitter han..
Citera
2008-08-02, 04:36
Medlem
Annars kan vi ju enas om en sak. AH var gärningsmannen. Ensam och utan någon annan. Några andra teorier är bara bullshit.
Dags att låsa tråden alltså.
Citera
2008-08-02, 16:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LäppePelle
Annars kan vi ju enas om en sak. AH var gärningsmannen. Ensam och utan någon annan. Några andra teorier är bara bullshit.
Dags att låsa tråden alltså.

Det väsetnligaste har ju kommit fram, men inte behöver vi väl låsa den för det? Helt plötsligt en dag så tittar nog AH in i den här tråden..
Citera
2008-08-02, 16:54
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det väsetnligaste har ju kommit fram, men inte behöver vi väl låsa den för det? Helt plötsligt en dag så tittar nog AH in i den här tråden..

Hoppas, hoppas!
En sak är säker, hade AH bestämt sig för att skriva en bok om sitt liv så hade han blivit en rik man!
Citera
2008-08-02, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Hoppas, hoppas!
En sak är säker, hade AH bestämt sig för att skriva en bok om sitt liv så hade han blivit en rik man!

det enda händelserika i hans liv var väl när han spetsade saften? fram med domen för helvete!!
Citera
2008-08-02, 17:45
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
det enda händelserika i hans liv var väl när han spetsade saften? fram med domen för helvete!!

Finns nog inte många som orkar scanna in alla dom sidorna! Men att beställa domen är lätt. Malmö tingsrätt sparar i vanliga fall inte anteckningar och domsnummer av så här gamla fall, det enda dom sparat är detta. Kontakta sedan Stadsarkivet och vips har du det i papperform eller via e-mail till den nätta summan av ca. 400 bagis. Har jag hört
Det jag tyckte var absolut intressantast i domen var personundersökningen
Citera
2008-08-04, 13:11
Medlem
Kenny Kuks avatar
Någon som försökt sprida information om det här fallet på t ex Wikipedia? Någon som är insatt borde ta och skriva en artikel om det och publicera på Wikipedia!

Som det är nu så är den enda svenska seriemördaren som nämns Thomas Quick (och han är förmodligen bara en bluff)!

T ex här http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ers_by_country

Sweden

* Thomas Quick - child molester and alleged serial killer

Eller tror ni att Wikpedia kommer att censurera det hela?
Citera
2008-08-05, 20:45
Medlem
Vem f%n behöver en bok när man kan läsa denna tråd

Dom enda frågorna jag har som skulle kunna tillföra något är:
Hur länge hade AH jobbat på sjukhuset innan morden började?
Och då så klart datum på när dansken praktiserade där?!?

Tycker dansken luktar....

Fin tråd
Senast redigerad av Eliajas 2008-08-05 kl. 20:53.
Citera
2008-08-06, 00:05
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliajas
Vem f%n behöver en bok när man kan läsa denna tråd

Dom enda frågorna jag har som skulle kunna tillföra något är:
Hur länge hade AH jobbat på sjukhuset innan morden började?
Och då så klart datum på när dansken praktiserade där?!?

Tycker dansken luktar....

Fin tråd

A.H påbörjade sin anställning som beredskapsarbetare 4:e september 1978 och gick en introduktionskurs den första veckan. Den 5:e oktober fick han upp ögonen för "Kalle-Eric", 66. Han hade knappt ledsyn och verkade vilsen och A.H tyckte att han därför "skulle dö". Därför gav A.H honom först Ivisol som är lite svagare än Gevisol. "Kalle" tyckte det var mycket starkt men A.H berättade att det var "stark medicin". När det inte gav önskad effekt gav han honom outspädd Blido och Desderman (handrengörningsmedel) och sedan gick han hem för dagen, extremt punktlig som han var..
Dagen efter levde "Kalle" än så A.H gav honom återigen Ivisol ur en pipmugg. Efter det kunde inte "Kalle" längre prata ordentligt utan kraxade bara men han dog fortfarande inte. Då gav han honom ännu en grogg med Ivisol men "Kalle" spottade ut det. Vid detta lag hade gubben såriga mungipor, blåa läppar och han skummade ur munnen som var helt skinnflådd.
-"Hjälp mig!" tyckte personalen, som aldrig sett nåt liknande, att han försökte säga.
Prick 15.00 traskade A.H hem och dagen efter fick han höra att "Kalle" dödsförklarades 15.05.
Så fortsatte det fram till den 12:e januari då han greps av polisen

Apropå dansken: "Han (A.H) förnekar bestämt att han tagit intryck av yttranden eller åtgärder av någon annan person liksom att någon sådan skulle varit inblandad i aktiviteterna"

"Mot bakgrund av denna A.H's tvångsmässiga noggrannhet i skildringen, när han känner sig tvungen att lämna en riktig redogörelse, finner jag det uteslutet att han skulle ha uppdiktat en eller flera av mordhandlingarna. Han är inte mäktig en så omfattande och nyanserad föreställningskonst".

Citat Bo Gerle, proffesor rättspsykiatri
Senast redigerad av måns 2008-08-06 kl. 00:13.
Citera
2008-08-07, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Det gör han nog redan;

https://www.flashback.org/showthread.php?t=677972

Citera
2008-08-08, 12:59
Medlem
barkeepers avatar
Man...

...skall inte tycka synd om honom, anser jag, men det verkar ju som om han ar efterbliven, och da kan man val inte anvanda samma mattstock pa honom som pa "vanliga" manniskor?

Tycker det ar konstigt att han bor kvar sa nara brottsplatsen, men det ar val egentligen ocksa ett tecken pa att det inte star ratt till. Jag ser framfor mig en kille som inte ar helt med i matchen, inte klarar bo speciellt langt borta fran familjen, en sadan dar som liksom forsvinner i samhallet idag.

For er som har nagon nara eller elaktning som ar forstandshandikappad tror jag ni vet vad jag menar. Lat honom vara ifred, ge er pa systemet istallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in