Citat:
Ursprungligen postat av Eliajas
Vem f%n behöver en bok när man kan läsa denna tråd
Dom enda frågorna jag har som skulle kunna tillföra något är:
Hur länge hade AH jobbat på sjukhuset innan morden började?
Och då så klart datum på när dansken praktiserade där?!?
Tycker dansken luktar....
Fin tråd

A.H påbörjade sin anställning som beredskapsarbetare 4:e september 1978 och gick en introduktionskurs den första veckan. Den 5:e oktober fick han upp ögonen för
"Kalle-Eric", 66. Han hade knappt ledsyn och verkade vilsen och A.H tyckte att han därför "skulle dö". Därför gav A.H honom först Ivisol som är lite svagare än Gevisol.
"Kalle" tyckte det var mycket starkt men A.H berättade att det var "stark medicin". När det inte gav önskad effekt gav han honom outspädd Blido och Desderman (handrengörningsmedel) och sedan gick han hem för dagen, extremt punktlig som han var..
Dagen efter levde "Kalle" än så A.H gav honom återigen Ivisol ur en pipmugg. Efter det kunde inte "Kalle" längre prata ordentligt utan kraxade bara men han dog fortfarande inte. Då gav han honom ännu en grogg med Ivisol men "Kalle" spottade ut det. Vid detta lag hade gubben såriga mungipor, blåa läppar och han skummade ur munnen som var helt skinnflådd.
-"Hjälp mig!" tyckte personalen, som aldrig sett nåt liknande, att han försökte säga.
Prick 15.00 traskade A.H hem och dagen efter fick han höra att "Kalle" dödsförklarades 15.05.
Så fortsatte det fram till den 12:e januari då han greps av polisen
Apropå dansken:
"Han (A.H) förnekar bestämt att han tagit intryck av yttranden eller åtgärder av någon annan person liksom att någon sådan skulle varit inblandad i aktiviteterna"
"Mot bakgrund av denna A.H's tvångsmässiga noggrannhet i skildringen, när han känner sig tvungen att lämna en riktig redogörelse, finner jag det uteslutet att han skulle ha uppdiktat en eller flera av mordhandlingarna. Han är inte mäktig en så omfattande och nyanserad föreställningskonst".
Citat Bo Gerle, proffesor rättspsykiatri