Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-22, 19:33
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaster
Fan vad läskigt, sträckläste precis tråden. En massmördare lös i min stad.. Nu blir det svårt att sova.

Jag har tyvärr inget nytt, men väntar med spänning på mer!

Ja, tänk... Lite OT, men ändå:

Du har inte haft svårt att sova tidigare, trots att du måste vetat om att mördare, våldtäktsmän och framförallt en helvetes massa människor som misshandlat andra människor gått fria.

Hittade det här i ett kompendium för rättsmedicin, online på http://kwb.ki.se/kurskompendium_i_rattsmedicin.pdf

Citat:
Vid de flesta akuta förgiftningar saknas karakteristiska obduktionsfynd. Viktiga undantag finns dock. Således ger frätande ämnen (lut, syror mm) vid yttre besiktning iakttagbara etsskador i munhåla och mungipor med utlöpare på kinder och haka. Bristande kunskap om detta blev ödesdigert i samband med sjukhusmorden i Malmö 1979.
Citera
2008-05-22, 19:46
  #278
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamozymandias
Vid de flesta akuta förgiftningar saknas karakteristiska obduktionsfynd. Viktiga undantag finns dock. Således ger frätande ämnen (lut, syror mm) vid yttre besiktning iakttagbara etsskador i munhåla och mungipor med utlöpare på kinder och haka. Bristande kunskap om detta blev ödesdigert i samband med sjukhusmorden i Malmö 1979.
Helt korrekt. Man verkar ha taigt lärdom av obduktionsresultaten vid MÖS. Man hade idén att en smittsam sjukdom härjade på avd. och att frätskadorna orsakats av saltsyra som stötts upp av pat. efter att döden inträffat. Eftersom det var en geriatrik avd. och de flesta var svårt sjuka så misstänkte man inte att en mördare härjade runt. Det först sen en pat. överlevede och lyckats förmedla sig till övriga personalen som det uppdagades vad AH hade för sig.
Citera
2008-05-22, 20:01
  #279
Medlem
rotten_88s avatar
Säger detsamma som BobVlaesk, mycket intressant.
Hur gick det för killen som var hemma hos honom och tog bilder?
Citera
2008-05-23, 11:21
  #280
Medlem
Carl Serungs avatar
Snacka om att denna tråd har satt igång saker..Kanske inte till det bästa dock..
Citera
2008-05-23, 11:47
  #281
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Snacka om att denna tråd har satt igång saker..Kanske inte till det bästa dock..
Seså, vi fick ju ett uttalande av the Murderer, förmodligen det första sen 1979.
Citera
2008-05-23, 12:02
  #282
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Seså, vi fick ju ett uttalande av the Murderer, förmodligen det första sen 1979.

Jovisst, det visar sig att allt det jag "hade hört" visade sig vara 100% korrekt. Jag startade tråden för jag tyckte det var lite märkligt att allt runt detta var så mörklagt. Fast å andra sidan har jag hört mig lite för bland folk i malmö, och det visar sig att dom flesta faktikst redan visste det hela. Var han bodde osv.. Att springa i hans trapp å fotografera för att sedan slänga upp bilderna här så att vem som helst kan se dom tyckte jag faktiskt var rätt lågt gjort.

Jag försvarar verkligen inte AH gärningar, men killen har suttit många år på rättspsyk,och det ser ju onekligen ut som om han vill "dra ett streck" över det hela. Det verkar ju som om han har skött sig sedan han kom ut.

Lite konstigt också av crimenews framställer det som om det bedrivs någon hetsjakt på AH.(Fast är det någon som anser crimenews vara en seriös sida? Dom hittar ju 90% av sina "nyheter" på FB) Kan inte se någon hets i den här tråden. Folk är nyfikna helt enkelt om dessa mord som inträffade. inget konstigt med det. Om crimenews hade behagat sig(ja,jag vet att ni läser detta) att läsa hela tråden och kanske lagt lite krut på om det VERKLIGEN var AH som låg bakom allt. Kanske dags att någon granskar en viss dansk igen?

Jag menar tänk om det verkligen är så att BK "styrt" AH? AH är den skyldige eftersom han erkänner morden. Men är det hela så enkelt? Fan vet.

Jag har efter denna tråd fått reda på otroligt mycket, och spännande har det varit. Jag vill dock uppmana folk här att inte hålla på och springa i hans trapp å fota eller ringa på/hem till honom. Han må vara en dömd mördare, men han har rätt till ett privatliv precis som du och jag!

Trevlig helg på Er!
__________________
Senast redigerad av Carl Serung 2008-05-23 kl. 12:06.
Citera
2008-05-23, 13:56
  #283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jovisst, det visar sig att allt det jag "hade hört" visade sig vara 100% korrekt. Jag startade tråden för jag tyckte det var lite märkligt att allt runt detta var så mörklagt. Fast å andra sidan har jag hört mig lite för bland folk i malmö, och det visar sig att dom flesta faktikst redan visste det hela. Var han bodde osv.. Att springa i hans trapp å fotografera för att sedan slänga upp bilderna här så att vem som helst kan se dom tyckte jag faktiskt var rätt lågt gjort.

Jag försvarar verkligen inte AH gärningar, men killen har suttit många år på rättspsyk,och det ser ju onekligen ut som om han vill "dra ett streck" över det hela. Det verkar ju som om han har skött sig sedan han kom ut.

Lite konstigt också av crimenews framställer det som om det bedrivs någon hetsjakt på AH.(Fast är det någon som anser crimenews vara en seriös sida? Dom hittar ju 90% av sina "nyheter" på FB) Kan inte se någon hets i den här tråden. Folk är nyfikna helt enkelt om dessa mord som inträffade. inget konstigt med det. Om crimenews hade behagat sig(ja,jag vet att ni läser detta) att läsa hela tråden och kanske lagt lite krut på om det VERKLIGEN var AH som låg bakom allt. Kanske dags att någon granskar en viss dansk igen?

Jag menar tänk om det verkligen är så att BK "styrt" AH? AH är den skyldige eftersom han erkänner morden. Men är det hela så enkelt? Fan vet.

Jag har efter denna tråd fått reda på otroligt mycket, och spännande har det varit. Jag vill dock uppmana folk här att inte hålla på och springa i hans trapp å fota eller ringa på/hem till honom. Han må vara en dömd mördare, men han har rätt till ett privatliv precis som du och jag!

Trevlig helg på Er!

hur gick det med fotot du skulle fixa då? tog det samma väg som domen?
Citera
2008-05-23, 14:01
  #284
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
hur gick det med fotot du skulle fixa då? tog det samma väg som domen?
Domen är på G enligt förstahandskällor.
Citera
2008-05-23, 14:06
  #285
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
hur gick det med fotot du skulle fixa då? tog det samma väg som domen?

Nejdå, har ännu inte rotat igenom fotoalbumen, vid tillfälle så. (sen vet jag ju inte om det finns kvar.Det är ju 30 år sedan, känns lite som att leta efter en nål i en höstack. men vi får väl se..)
Citera
2008-05-25, 18:06
  #286
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Håller med till fullo.
Välkommen tillbaka förresten.

Trist att den här tråden ska bli ett värre exempel på skitigt journalistdravel, än vad fåntrattarna på kvällsblaskorna hade lyckats med...
Men fortsätt gärna! vi är flera som följer tråden men inte har något att tillföra. Jag tycker det är sjukt intressant! Hade aldrig hört talas om den här mannen innan denna tråd.
Citera
2008-05-26, 00:02
  #287
Medlem
Cobber Kains avatar
Men vafan, ut med all information ni sitter på nu. Jag tycker faktiskt att det är värt att ni offrar era liv för det. För det goda syftets skull!
Citera
2008-05-26, 00:59
  #288
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Men vafan, ut med all information ni sitter på nu. Jag tycker faktiskt att det är värt att ni offrar era liv för det. För det goda syftets skull!
Det finns inte så mycket mer information att tillkännage. Vi väntar på domen (fast vi får nog vänta ett bra tag), för att kunna ta del av själva brottet. Vad gäller AH så är så granskad han bara kan bli.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback