2011-04-26, 10:06
Medlem
Trudoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Med hänsyn till offrens anhöriga.

F.ö. är jag mycket besviken/förvånad att ingen lagt in aftonhorans jävla plus-artikel ännu. Vill ni att jag ska betala för skiten? Aldrig.

Så du menar att någon annan skall betala för skiten så att du skall kunna läsa Om det är skit så är det väl inget att ha. Varför skall du läsa då?
Citera
2011-04-26, 17:08
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det resonemanget håller ju bara filosofiskt om det VAR din mormor som dödades. Du kan inte moraliskt överta tolkningsrätten på hur de anhöriga vill ha det utifrån dina behov av att stilla din nyfikenhet.

Allmänheten har ju inte i alla lägen rätt att hänga ut människor felaktigt. Frågan om uthängning kan ju återuptas när en identitet är fastställd och klarlagd. Moraliskt är det ju fullständigt förkastligt att sitta och hänga ut oskyldiga för att de har samma namn.

Hur skulle du känna om det var någons morfar som felaktigt hängdes ut med bild och namn som skyldig?
Nu fungerar det inte riktigt så, är personen dömd ser pressen till att sprida bilder overallt,så är det.
Allt är offentligt då, de får dom räkna med,så är det.
Ibland sprider pressen bilder på ännu ej dömda människor och det är absolut inte rätt av dem.
Att någon skulle hänga ut bilder på helt oskyldiga med samma namn,varför skulle någon göra det..det måste väl finnas ett egen ansvar att veta vad den gör då, och att den gör fel då.
Och jag behöver ingen bild,det är inte viktigt.
Senast redigerad av Yatsy 2011-04-26 kl. 17:14.
Citera
2011-04-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Källa på det?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...ab?teaser=true
Det är något med "Det var så länge sedan. Varför ska ni ta upp det igen?”-snacket som jag hänger upp mig på...

....och efter nästan 5 min in i denna film för man höra en del.....Alltså att han skulle tycka synd om åldringarna är ju rena löjan..han kan ju inte tycka synd om någon..förutom sig själv då möjligtvis..

http://svtplay.se/v/2341701/sjukhusmorden
Citera
2011-04-27, 00:30
Medlem
Yatsys avatar
Han som driver Hälsofarliga hotellet i "Lond" hur hamna han i historien då?
Citera
2011-04-27, 01:36
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Han som driver Hälsofarliga hotellet i "Lond" hur hamna han i historien då?

Ja, men herregud! Har du inte följt med alls i tråden?

Mannen du syftar på var ju överläkare på östra sjukhuset i Malmö där morden begicks.
Jörgen Svenonius. Helt olämplig för sin befattning. Klart störd själv i roten.

Läs lite noggrannare i tråden och följ upp med att avlyssna den här länkade
P3-dokumentären om händelserna, mycket välgjord för övrigt, där får du utomordentliga
möjligheter dessutom att själv bilda dig en egen uppfattning om den minst sagt
knepige överläkaren/hotelldirektören, ty han framträder i egen hög person under programmets
gång och det "livliga" framträdandet framkallar onekligen en och annan reaktion...

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3221325
Citera
2011-04-27, 07:21
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, men herregud! Har du inte följt med alls i tråden?

Mannen du syftar på var ju överläkare på östra sjukhuset i Malmö där morden begicks.
Jörgen Svenonius. Helt olämplig för sin befattning. Klart störd själv i roten.

Läs lite noggrannare i tråden och följ upp med att avlyssna den här länkade
P3-dokumentären om händelserna, mycket välgjord för övrigt, där får du utomordentliga
möjligheter dessutom att själv bilda dig en egen uppfattning om den minst sagt
knepige överläkaren/hotelldirektören, ty han framträder i egen hög person under programmets
gång och det "livliga" framträdandet framkallar onekligen en och annan reaktion...

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3221325

Nu är det bara så,jag har ingen kommunikation med omvärlden så som tv,radio,tidningar,och jag läser som regel inga inlägg innan jag svarar.Men jag kan försöka bättra mig
Citera
2011-05-17, 22:01
Medlem
Grandiosos avatar

Vad hemskt vad det var tyst i den här tråden numera...
Är allt sagt som ska sägas?
Det har nu gått några månader sedan pressen uppmärksammade den hemska historien på nytt.
Det slog mig att killen som nu snart är att betrakta som gubbe, har blivit väldigt rund
om kroppen med åren. Man såg ju honom på bild i artikeln. Dock inget av ansiktet av
förståeliga skäl.

Kan ju här påminna om hur han såg ut i facet på den tiden det begav sig.
Norsk eller dansk press publicerade det här länkade fotot.

http://imageshack.us/photo/my-images/174/andhang0.jpg/
Citera
2011-05-18, 07:42
Medlem
Segelflygarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
...

Jag är fortfarande lite skeptisk till att han fått idén alldeles av sig själv. Kan inte släppa tanken på om det trots allt ändå inte fanns en osynlig hand i bakgrunden som styrde honom i "rätt" riktning. Det med att "lindra lidande" kan vara en del av förklaringen till hans handlande, men därifrån till att, med tanke på den förmodade personlighetsstörningen, ensam gå till verket låter inte helt övertygande.

...
Efter att ha stracklast den har traden till langt in pa smatimmarna efter att ha lyssnat pa P3 dokumentaren, sa maste jag halla med. En person som AH som ar latt forstandshandikappad, autistisk eller har Aspbergers och behover tydliga direktiv, uppmaningar och berom for att kunna gora enkla sysslor har jag ocksa svart for att tro att han kan ta eget initiativ till forgiftningarna.

Att AH forst borjar med lite Ivosol som inte ar starkt nog och patienten lever dagen efter, sedan provar Blido och Desderman och slutligen mera Ivosol som till slut tar dod pa personen. Sedan gar AH over till Gevisol for de resterande offren. Det har hanger bara inte ihop med AHs bedomda intelligens. Jag kan inte fa ihop det hur AH tar initiativet till att borja med, for att sedan anvanda gradvis starkare rengoringsprodukter som han med storsta sannolikher inte han nagon som helst kunskap om.
Citera
2011-05-18, 21:28
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segelflygarn
Efter att ha stracklast den har traden till langt in pa smatimmarna efter att ha lyssnat pa P3 dokumentaren, sa maste jag halla med. En person som AH som ar latt forstandshandikappad, autistisk eller har Aspbergers och behover tydliga direktiv, uppmaningar och berom for att kunna gora enkla sysslor har jag ocksa svart for att tro att han kan ta eget initiativ till forgiftningarna.

Att AH forst borjar med lite Ivosol som inte ar starkt nog och patienten lever dagen efter, sedan provar Blido och Desderman och slutligen mera Ivosol som till slut tar dod pa personen. Sedan gar AH over till Gevisol for de resterande offren. Det har hanger bara inte ihop med AHs bedomda intelligens. Jag kan inte fa ihop det hur AH tar initiativet till att borja med, for att sedan anvanda gradvis starkare rengoringsprodukter som han med storsta sannolikher inte han nagon som helst kunskap om.

Jag kan tänka mig att det pratades på avdelningen om hur synd det var om patienterna som fick leva på avdelningen. Att de egentligen levt för länge, att de mådde dåligt, och att de skulle ha det bättre som döda. Snack som jag kan tänka mig går på en dysfunktionell avdelning som det var.

En med asbergers kan ta egna initiativ, men de behöver kanske inte vara de bästa initiativen.

Det stod tydligt på alla flaskor att de var mycket farliga och frätande. Det var nog inte så svårt.
Citera
2011-05-29, 13:15
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Vad hemskt vad det var tyst i den här tråden numera...
Är allt sagt som ska sägas?

Tyvärr är väl det mesta som kan sägas sagt. Jag har blivit sugen på att läsa in mig lite mer på min nya idol Dr. Svenonius, han förtjänar en egen biografi. Det har dock inte blivit av ännu.
Citera
2011-06-03, 00:39
Bannlyst
Blurad bild på AH http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...ab?teaser=true
Citera
2011-06-25, 23:42
Medlem
sfrges avatar
Det verkar finnas lite konspirationsteorier runt det här. Själv lutar jag nog åt en ensam mördare. Att det tog så lång tid innan man upptäckte vad som pågick tycker jag är ganska logiskt.
Det sista man skulle tänka på om man jobbade där var nog att en av ens kollegor skulle vara en mördare. Sen att det hände på en avdelning med mycket gamla människor gör ju också att folk inte "slår på trumman" så fort någon dör...

Har precis lyssnat igenom P3 dokumentären...
Nästan lite kul när Svenonius börjar snacka om KGB. Att KGB skulle ha giftmördad folk tidigare...Att Palme blev mördad av KGB...Tror t.o.m att han påstod att Tage Erlander skulle vara KGB agent också.
Konspirationer i all ära men denna tar nog priset..KGB agenter som mördar åldringar på ett sjukhus i Malmö...Det känns inte bara lite ologiskt heller..
Svenonius verkar ha ett litet Sovjethat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in