Citat:
Ursprungligen postat av lammern
–––
MB är ju bara en arg, kort man som uttrycker sina politiska åsikter. Det är inte komik för mig.
Det ligger somligt i detta. Ändå tycks han ju tilltala en hel del människor i Sverige även av en sorts humorskäl? ... Tittar man på hans publik, både på större och mindre ställen, ser dessa inte direkt politiskt intresserade ut alla gånger (eller så är de det – svårt att se vad många av de 20–25-åriga män [i huvudsak] ser hos honom ...).
Själv minns hur han uppträdde under 90-talets mitt någon gång: där han i början av karriären ofta höll på med machete- och äpplejonglering – samtidigt som han snackade lite lätt.
Hans ämnen var rätt oförargliga och intetsägande då egentligen; dagsaktuella ting etc. Och han körde rätt korta tider på den tiden.
Oftast innan sådana som Babben, Ronny Eriksson, Thomas Oredsson, Wahlbeck bl.a. skulle upp på scen. Detta var på
Norra brunn.
Samtidigt minns jag en annan komiker - Thorsten Andreassen - som var snarlik Betnér, fast hundra gånger bättre, roligare, säkrare och coolare än Magnus.
Att Betnér sedermera (tio år senare cirka) kom att slå igenom och bli förhållandevis stor, är för mig en något märkvärdig gåta.
Det han sysslar med i dag i slutet av 2011 "ståuppsmässigt" har väl inte jag råkoll på, utan min nuvarande bild och uppfattning av MB är ömsom färgat av hans tv-framträdanden under senare år och hans lätt maniska tvittrande: att säga att han inte är "politisk" av det man får till dels därigenom – är ett humoristiskt understatement ...