2011-12-26, 02:14
Medlem
Kibombos avatar
Skummade precis igenom tråden eftersom jag gick i samma lågstadieklass som MB och hoppades få mig en lagom skvallerdos innan jag uppsökte mitt nattkvarter. Tyvärr har det med endast en handfull undantag rört sig om trettionio sidor tyckande. Nåväl, jag kan ju iaf bidra med det lilla jag vet/minns:

- MB är uppvuxen i ett på ytan städat och välfungerande akademikerhem i Vingåker, Södermanland.
- Hans pojkrum var alltid propert och innehöll mer meccano än lego. Jag vill även minnas en ångmaskin och en liten modelljärnväg. Pappan var eventuellt ingenjör, men i detta kan det vara så att jag förväxlar MB med en annan pojke i klassen.
- Han var tystlåten, snäll, artig och skötsam i skolan. Talade sällan, annat än på tilltal.
- MB var inte mobbad eller mobbare. Mobbning förekom överhuvudtaget inte i vår lilla lågstadieskola. Åtminstone inte enligt vad jag, tre decennier senare kan erinra mig.

Om vår klass, som av en synsk lärares nyck, skulle ha genomfört någon form av omröstning kring vem av oss som var mest trolig att växa upp till en gapig komiker, skulle MB sannolikt hamnat en bit utanför topp 10.
Citera
2011-12-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Criston
Då kanske du kan föreslå någon annan komiker som är bättre än Magnus och inte så "pk" som han är då?

Jag kan ju inte föreslå "en annan komiker", om jag ska föreslå någon som inte ens är komiker till att börja med. Men jag förstår vad du menar. Så t.ex:

Babben Larsson, Zinat Pirzadeh, Felix Herngren, Sven Melander (under sina glansdagar), Peter Dalle, Fredrik Lindström, Robert Gustafsson, Mia Skäringer m.fl, m.fl. Eller välj valfri från följande lista:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Svenska_komiker

MB är ju bara en arg, kort man som uttrycker sina politiska åsikter. Det är inte komik för mig.
Citera
2011-12-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lammern
–––

MB är ju bara en arg, kort man som uttrycker sina politiska åsikter. Det är inte komik för mig.
Det ligger somligt i detta. Ändå tycks han ju tilltala en hel del människor i Sverige även av en sorts humorskäl? ... Tittar man på hans publik, både på större och mindre ställen, ser dessa inte direkt politiskt intresserade ut alla gånger (eller så är de det – svårt att se vad många av de 20–25-åriga män [i huvudsak] ser hos honom ...).

Själv minns hur han uppträdde under 90-talets mitt någon gång: där han i början av karriären ofta höll på med machete- och äpplejonglering – samtidigt som han snackade lite lätt.
Hans ämnen var rätt oförargliga och intetsägande då egentligen; dagsaktuella ting etc. Och han körde rätt korta tider på den tiden.
Oftast innan sådana som Babben, Ronny Eriksson, Thomas Oredsson, Wahlbeck bl.a. skulle upp på scen. Detta var på Norra brunn.

Samtidigt minns jag en annan komiker - Thorsten Andreassen - som var snarlik Betnér, fast hundra gånger bättre, roligare, säkrare och coolare än Magnus.

Att Betnér sedermera (tio år senare cirka) kom att slå igenom och bli förhållandevis stor, är för mig en något märkvärdig gåta.

Det han sysslar med i dag i slutet av 2011 "ståuppsmässigt" har väl inte jag råkoll på, utan min nuvarande bild och uppfattning av MB är ömsom färgat av hans tv-framträdanden under senare år och hans lätt maniska tvittrande: att säga att han inte är "politisk" av det man får till dels därigenom – är ett humoristiskt understatement ...
Citera
2011-12-26, 17:11
Medlem
Cristons avatar
Citat:
Jag kan ju inte föreslå "en annan komiker", om jag ska föreslå någon som inte ens är komiker till att börja med. Men jag förstår vad du menar. Så t.ex:

Babben Larsson, Zinat Pirzadeh, Felix Herngren, Sven Melander (under sina glansdagar), Peter Dalle, Fredrik Lindström, Robert Gustafsson, Mia Skäringer m.fl, m.fl. Eller välj valfri från följande lista:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Svenska_komiker

Då tror jag att det får bli det här isf. http://sv.wikipedia.org/wiki/Magnus_Betn%C3%A9r
Citera
2011-12-26, 19:22
Medlem
Citat:
Då tror jag att det får bli det här isf. http://sv.wikipedia.org/wiki/Magnus_Betn%C3%A9r

Allvarligt, tycker du att han är så rolig? Handen på hjärtat nu. Eller tycker du bara att han har bra politiska åsikter?
Citera
2011-12-29, 19:57
Medlem
Cristons avatar
Citat:
Allvarligt, tycker du att han är så rolig? Handen på hjärtat nu. Eller tycker du bara att han har bra politiska åsikter?

*Har handen på hjärtat* Ja det är han! Jag har varit på hans senaste turné i Stockholm och har hans samlarbox.
Citera
2012-06-04, 18:54
Medlem
j1nxs avatar
Är det någon som vet vad Magnus håller på för lag?
Citera
2012-06-05, 15:13
Medlem
keysters avatar
Citat:

Han pratar om att han e alkis, går på feta människor, pratar mycket om porr och hur mycket han runkar sen dissar han sjukt mycket c-kändisar som Runar och Linda Rosing. Vad av detta kallar du politik? Han kallar SD för "Barnungar", är det det du menar med "politisk"?
Citera
2012-06-05, 21:25
Medlem
Han är vänster fasicst
Citera
2012-10-21, 06:43
Medlem
EcstasyRisings avatar
Citat:
*Har handen på hjärtat* Ja det är han! Jag har varit på hans senaste turné i Stockholm och har hans samlarbox.

Vore det inte bättre att köpa en Aftonbladet för typ tio spänn?
Citera
2012-10-21, 10:31
Medlem
TotenEngels avatar
Många säger att han är kort, fast det är inget jag märkt dock. Nån som vet hur lång han är på ett ungefär?
Citera
2012-10-21, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Många säger att han är kort, fast det är inget jag märkt dock. Nån som vet hur lång han är på ett ungefär?
lite över 1.70, pratade med honom en gång och vi var ungefär lika långa. Han var trevlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in