2011-02-27, 09:23
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Du det är väldigt korrekt (PK) att sprida hat mot SD och i vissa fall även mot soldaterna i Afghanistan..!

Han är extremt korrekt men han sveper in det i en väldigt hatisk retorik. Märker du inte det så är du både blind och döv.

Det sjuka är att Sverige är det enda landet i världen där liknande hatiska utspel anses som PK och något önskvärt...
Hade den här mannen varit Jänkare, Britt eller whateever hade han blivit doppad i tjära och rullad i antrax om han hade smädat deras soldater på det viset.

Förstår var du vill komma men att han är extremt PK stämmer enligt min uppfattning. Det finns komiker som verkligen är PK och Magnus tillhör inte den kategorin.

Han är ju en av få som sticker ut och säger vad han tycker oavsett vad andra tycker och det är inte PK. Vore han PK skulle fler gilla honom och definitivt inte hata honom. En person som är PK brukar man inte hata...vet inte riktigt hur du får det att gå ihop.

Hela hans standup är ju inkorrekt upplagd. Vet inte var du får ifrån att det är korrekt att hata och att det är önskvärt? Förstår inte vad du menar?
Citera
2011-02-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Problemet är att Betnér inte bara hatar Sverigedemokraterna. Han hatar även alla som röstat på SD och skulle inte ha något emot om dessa skulle dö...

Jag HATAR vänstern, kommunisterna och Ohly, Sahlin mfl... Men inte fan hatar jag alla som röstat på dessa..! Då skulle jag hata mina föräldrar, vissa kompisar mfl..

Den här Betnér är så jävla full av politiskt korrekt hat att han håller på att spricka.. Inte ens dom som dog i Afghanistan kunde han låta bli att smäda.. Tycker man det är humor så har man ju ett stort fett problem.. Det finns säkert någon medicin mot det med.

Nej han är riktigt vidrig, men samtidigt så säger ahn vissa saker man kan småskratta åt.. Som hans porr och alkoholskämt.. Men hans hatretorik är bara obehaglig och pinsam. Han sprider samma typ av hat som rabiata muslimska imamer brukar göra... Bara det att han gör det med lite förställd röst och mimik så att idioter skall skratta åt det... Äcklig som fan är han!

Det jag inte förstår är hur andra inte förstår att han ju faktiskt är en KOMIKER som vill få fram sitt budskap. hur roligt skulle det vara om han sa "jag hatar sverigedemokraterna men tycker bara lite små illa om dom som röstar på dom". Dessutom är ju sverigedemokraterna ett jävligt känsligt ämne, jag skulle själv aldrig kunna vara nära vän och verkligen respektera en person som röstar på dom, har däremot inga som helst problem med någon som röstar blått trotts att jag röstar rött. röstar man på sverigedemokraterna röstar man på ett främlingsfientligt parti, och förstår man inte att dom är främlingsfientliga så är man en idiot. så varför skulle man vilja beblanda sig med någon sådan

Han sprider inte hat... Han säger vad han tycker med en "twist", vilket ju faktiskt är det som är det geniala med hela grejen för väldigt många uppskattar att titta på han för att han rolig samtidigt som man får sig en tankeställare.
Citera
2011-02-27, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heins
Svenska stupade soldater ger man fan i att håna, huruvida man tycker att kriget i fråga är rätt eller fel spelar ingen som helst roll.

Efter detta utspel förlorade jag den minimala uppskattning jag hyste för mannen.

Man måste bli en så sjukt bitter och tråkig människa av att hålla på som han gör hela tiden

Och varför är just svenska soldater i Afghanistan så jävla känsligt? :s finns väl väldigt mycket som folk hånar och skojar om som är mycket värre än så? Dessutom det han säger är ju helt jävla rätt.

Varför ska han bry sig om någon som frivilligt åkt till ett krig i ett land på andra sidan jorden för att kriga för en sak han inte står för?
Framförallt varför skulle han bry sig mer om en soldat som dött en någon annan som dött?
Citera
2011-02-27, 11:48
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Svenska stupade soldater ger man fan i att håna, huruvida man tycker att kriget i fråga är rätt eller fel spelar ingen som helst roll.

Efter detta utspel förlorade jag den minimala uppskattning jag hyste för mannen.

Man måste bli en så sjukt bitter och tråkig människa av att hålla på som han gör hela tiden

Man måste vara en så sjukt bitter och tråkig människa om man tar en stand up-show på så stort allvar som du gör.
Citera
2011-02-27, 12:55
Medlem
movieboys avatar
Jag kan inte komma på nåt negativt om honom. Han kör en hård still och är sjukt underhållande, visst en del saker han säger kan nog vissa tycka vara stötande. Men han är annorlunda och mycket påläst om saker han skämtar om och det uppskattar jag som fan! Har tyvärr inte fått äran att se honom live än, men det ska jag lätt göra nån gång! Så jävla skönt när han spyr galla över Runar Søgaard.
Citera
2011-02-27, 12:56
Medlem
Citat:

Att säga att man inte bryr sig p.g.a av att man inte känner dom är väl knappast att håna?
Sen tror jag inte att du behöver ta det han säger för att få en reaktion på så mycket allvar.
Citera
2011-02-27, 15:44
Medlem
saurezs avatar
Skulle Magnus Betnér vara PK?? Då har den vanliga betydelsen ändrats sen jag senast kollade... (Kollar Wikipedia... nä, den har inte ändrats...)

PK är väl att man INTE retar upp folk i allmänhet, eller åtminstone de som "sätter kulturagendan" (inte att förväxla med vad som är "hippt"), ergo:

PK:
t ex Adde Malmberg

PI:
t ex Jimmie Åkesson

Vilket dock inte betyder att Betnér ligger närmare Åkesson än Malmberg när det gäller åsikter...
Citera
2011-02-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
När har han nämnt att vänstermänniskor eller muslimer borde skjuta sig?

Kolla själv, rätt tama skämt om du frågar mig:
http://www.youtube.com/watch?v=FwDtuporsWs

Ja jäklar, vilken lam krake.
Det skulle inte förvåna mig om han kör omkring i en Toyota Prius, nej förresten han är nog för PK för att äga en bil...
Citera
2011-02-27, 17:57
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Ja jäklar, vilken lam krake.
Det skulle inte förvåna mig om han kör omkring i en Toyota Prius, nej förresten han är nog för PK för att äga en bil...

Miljön verkar han ju skita i, dock verkar han inte som en person som skulle köra BMW kanske.

http://www.youtube.com/watch?v=ZMSlC3t68H0
Citera
2011-02-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
Miljön verkar han ju skita i, dock verkar han inte som en person som skulle köra BMW kanske.

http://www.youtube.com/watch?v=ZMSlC3t68H0

Han verkar mest slänga ur sig någonting som han tror provocerar någon, ungefär som en trotsig femtonåring.

Här beklagar han sig över stora möljöovänliga bilar.

http://www.youtube.com/watch?v=15LSmmjqn1M
Citera
2011-02-27, 18:57
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Här beklagar han sig över stora möljöovänliga bilar.

http://www.youtube.com/watch?v=15LSmmjqn1M

Är det så du tolkar det?

Jag tolkar det som att han beklagar sig över att staten går in med pengar i ett företag som producerar produkter ingen vill ha.
Citera
2011-02-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
Är det så du tolkar det?

Jag tolkar det som att han beklagar sig över att staten går in med pengar i ett företag som producerar produkter ingen vill ha.

Visst, det var huvudpoängen, men vad jag kan höra så beklagar han sig över stora miljöovänliga bilar, trasiga tåg, osv.
Senast redigerad av Tugor 2011-02-27 kl. 19:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in