2012-10-21, 12:29
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
lite över 1.70, pratade med honom en gång och vi var ungefär lika långa. Han var trevlig.

Aha, då vet jag. Tack för svaret
Citera
2012-10-21, 21:10
Medlem
Cristons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstasyRising
Vore det inte bättre att köpa en Aftonbladet för typ tio spänn?

Låt oss pruta lite granna. En femma blir strålande för brasved. Aftonbladet är skräp.
Citera
2012-10-21, 23:26
Medlem
EcstasyRisings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Criston
Låt oss pruta lite granna. En femma blir strålande för brasved. Aftonbladet är skräp.

Men det är ju samma sak som ett framträdande av MB? Lite namedropping, lite gråt över SD, lite gråt över muslimer får skulden, lite klagomål på kristendomen och sedan några arga insändare om självklarheter alla förstår men som man tar upp på att argt sätt.
Citera
2012-10-22, 10:05
Medlem
Witkos avatar
Skulle vilja se honom tracka profeten inför muslimerna, det vore jävla modigt och tufft samt respektingivande, men han pallar ju bara med att tracka de gamla vanliga accepterade måltavlorna som t ex SD och kristendomen.

Tröttsamt och förutsägbart av en feg viting.
Citera
2012-10-22, 11:29
Medlem
Dimaks avatar
Det verka som han gillar svettiga muslimer än vanliga kristna som inte bry sig om religion!
Citera
2012-10-23, 21:39
Medlem
Cristons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstasyRising
Men det är ju samma sak som ett framträdande av MB? Lite namedropping, lite gråt över SD, lite gråt över muslimer får skulden, lite klagomål på kristendomen och sedan några arga insändare om självklarheter alla förstår men som man tar upp på att argt sätt.

Jag lipar inte över muslimerna och att det blir ogillade ger jag blanka fan i. Har de gjort sig icke omtyckta så får de skylla sig själva. MB är en av mina favorit komiker men jag håller inte med hans politiska inställning för det. Vi alla har olika ansikten.
Citera
2012-11-21, 21:01
Medlem
DanteAlighieris avatar
Betnér logik är helt jävla rubbad.

http://www.youtube.com/watch?v=SnHB1...&feature=share

"Vad ska ett basebollträ göra mot en galen mördare?"

Förslagsvis användas till att försöka försvara sig?
Citera
2012-11-22, 11:58
Medlem
fanskithelvetes avatar
Jag gillar killen, man ska nog se det som ett skådesspel när han framträder, privat är han inte samma person. Men lite för mkt politik är det, håller jag med om. Men bara för man inte röstar lika kan humorn vara gångbar, skiter i vad han är ler mest lite åt det hat han genererar här på forumet, många frustrerade tonåringar som retar sig på en person som inte röstar likadant.

Man upptäcker med åldern att det är rätt många som inte röstar som mig men som kan vara trevliga personer ändå. En snygg komiker med ilskan som motor gör givetvis många avundsjuka, men de tar ut i skydd av skärmen på ett forum. Man får ogilla hans humor men man behöver inte haka upp sig på politisk tillhörighet. Man märker hur hatet pyr hos vissa, att man låter sitt sinne bli påverkat av en komiker man inte gillar är slöseri med energi.

Men att han var med i Parlamentet var ett lågvattenmärke, men trots det är han säkert en trevlig snubbe att dela några öl med.
Citera
2012-11-23, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanskithelvete
Jag gillar killen, man ska nog se det som ett skådesspel när han framträder, privat är han inte samma person. Men lite för mkt politik är det, håller jag med om. Men bara för man inte röstar lika kan humorn vara gångbar, skiter i vad han är ler mest lite åt det hat han genererar här på forumet, många frustrerade tonåringar som retar sig på en person som inte röstar likadant.

Man upptäcker med åldern att det är rätt många som inte röstar som mig men som kan vara trevliga personer ändå. En snygg komiker med ilskan som motor gör givetvis många avundsjuka, men de tar ut i skydd av skärmen på ett forum. Man får ogilla hans humor men man behöver inte haka upp sig på politisk tillhörighet. Man märker hur hatet pyr hos vissa, att man låter sitt sinne bli påverkat av en komiker man inte gillar är slöseri med energi.

Men att han var med i Parlamentet var ett lågvattenmärke, men trots det är han säkert en trevlig snubbe att dela några öl med.

Man kan säkert göra mycket, avundsjukt eller inte. Man kan med åldern upptäcka att det finns mången osympatisk dryg självgod slemmig typ som i skydd av skärmen på ett forum ler nedlåtande åt andra människor han analyserar som fan själv. Är man det tillräckligt mkt så kan man säkert öda en jävla massa energi på drygt skitsnack, på scen som samhällparsiterande gaggig "komiker" eller på FB som pellejöns.

Själv gillar jag inte att dela öl med trevligt coola dryga snubbar som talar om alla och allt i termer av "man" och vad "man" får och kan och inte, för det gör bara fula och äckliga fascister och andra dryga bortskämda pellejönstramspellar som inte är torra bakom öronen trots att de resonerar som gamla odrägligt sega gubbar.

/Nisse, en jävligt snygg och bombastiskt kuligt ilsken komiker på, och chefsstateg hos al quaeda.
Citera
2012-11-23, 11:01
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanskithelvete

Precis som att folk med annan politisk tillhörighet än ens egen kan vara trevlig, kan man tycka att folk med samma politiska åsikter som en själv är ena jävla pantskallar.
Jag delar ganska många av Betnérs politiska åsikter men tycker att han är en jävla fjant ändå. Han står ju inte ens för vad han tycker, fast han byggt upp sin karriär på att stå och skrika åsikter och svordomar från scenen, han anser att han är för cool för att kalla sig "vänster", så han kallar sig "socialliberal" istället. Jag skulle inte bli förvånad om skinnskallen inte ens röstar.

Om vi jämför med de få högerkomiker som vi har, som David Batra och Johan Rheborg, tycker jag att dessa två är oändligt mycket roligare än Betnér, trots att deras åsikter är längre från mina egna.

Betnér är en dryg, självgod, hycklande jävel som jag inte skulle vilja ta en öl med. Hans monotona, spydiga tirader står mig upp i halsen. Även när han har rätt i sak frestas jag att tycka tvärtom bara för att hans retorik är så äckligt frånstötande. Dessutom ser han ut som en tonårsligist i sina träningskläder och sin rakade skalle.
Citera
2013-01-11, 22:05
Medlem
Pyzkos avatar
Bumpar denna tråd då de borde finnas mer skvaller om min favoritkomiker
Citera
2013-08-31, 20:21
Medlem
Snoddlans avatar
Bumpar, Mer skvaller om Betnér nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera