Citat:
Ursprungligen postat av fanskithelvete
Jag gillar killen, man ska nog se det som ett skådesspel när han framträder, privat är han inte samma person. Men lite för mkt politik är det, håller jag med om. Men bara för man inte röstar lika kan humorn vara gångbar, skiter i vad han är ler mest lite åt det hat han genererar här på forumet, många frustrerade tonåringar som retar sig på en person som inte röstar likadant.
Man upptäcker med åldern att det är rätt många som inte röstar som mig men som kan vara trevliga personer ändå. En snygg komiker med ilskan som motor gör givetvis många avundsjuka, men de tar ut i skydd av skärmen på ett forum. Man får ogilla hans humor men man behöver inte haka upp sig på politisk tillhörighet. Man märker hur hatet pyr hos vissa, att man låter sitt sinne bli påverkat av en komiker man inte gillar är slöseri med energi.
Men att han var med i Parlamentet var ett lågvattenmärke, men trots det är han säkert en trevlig snubbe att dela några öl med.
Precis som att folk med annan politisk tillhörighet än ens egen kan vara trevlig, kan man tycka att folk med samma politiska åsikter som en själv är ena jävla pantskallar.
Jag delar ganska många av Betnérs politiska åsikter men tycker att han är en jävla fjant ändå. Han står ju inte ens för vad han tycker, fast han byggt upp sin karriär på att stå och skrika åsikter och svordomar från scenen, han anser att han är för cool för att kalla sig "vänster", så han kallar sig "socialliberal" istället. Jag skulle inte bli förvånad om skinnskallen inte ens röstar.
Om vi jämför med de få högerkomiker som vi har, som David Batra och Johan Rheborg, tycker jag att dessa två är oändligt mycket roligare än Betnér, trots att deras åsikter är längre från mina egna.
Betnér är en dryg, självgod, hycklande jävel som jag inte skulle vilja ta en öl med. Hans monotona, spydiga tirader står mig upp i halsen. Även när han har rätt i sak frestas jag att tycka tvärtom bara för att hans retorik är så äckligt frånstötande. Dessutom ser han ut som en tonårsligist i sina träningskläder och sin rakade skalle.