Citat:
Ursprungligen postat av lammern
Nej du, där har du faktiskt fel.
Magnus Betnér är ej en framgångsrik komiker. Faktum är att han inte ens sysslar med komik. Magnus Betnér uttrycker bara sina (väldigt korrekta) politiska åsikter, och folk som håller med (politiskt) skrattar med i "skämten" för att visa att man är lika korrekt själv.
Komik har han aldrig ens sysslat med. Således är han inte, och har heller aldrig varit, en framgångsrik komiker av något slag.
Jag tycker det är så jävla tröttsamt när folk felanvänder begreppet politiskt korrekt hela tiden. Politisk korrekthet är inte vilka åsikter man har; det är anledningen till varför man har åsikterna.
Exempel: De politiskt korrekta åsikterna är de som är mest socialt accepterade. Alltså de åsikter man kan uttrycka utan att trampa någon på fötterna. Om man har en åsikt som är pk, men anledningen till varför man har åsikten är inte för att man vill passa in i några sociala normer, utan för att man tycker det är det lämpligaste så är man inte pk.
Exempel igen:
Att vara mot dödsstraff är till exempel en "politiskt korrekt" åsikt.
Är man mot dödsstraff för att man anser att det är moraliskt fel att döda så är man inte politiskt korrekt (inte politiskt inkorrekt heller)
Är man mot dödsstraff på grund av att samhället förväntar en att vara det så är man politiskt korrekt.
Jag vet att detta inte har ett skit med Magnus Betnér att göra, men jag vill bara förtydliga detta. Jag vet att detta är flashback och här får man stämpeln pk bara man tror förintelsen ägt rum, men försök tänka lite längre än näsan räcker.
BTW; jag tror inte Magnus Betner är det minsta politiskt korrekt eftersom han skiter fullkomligt i den sociala normen och vilka åsikter han förvänas att ha. Visst några av hans åsikter är politiskt korrekta och några är politiskt inkorrekta, men det är fallet för exakt alla som tagit sig tid att reflektera över våra samhällsproblem på egen hand.
Dessutom, de som har ett syfte av att vara politiskt inkorrekta bara för att det förväntas av dem i deras subgrupp är precis lika patetiska som de som är politiskt korrekta.