2011-12-14, 02:39
Medlem
Judeschweins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrocketin
Det liberala i det är att rösta för det man tycker är bra, alltså att ha frihet att göra det. Man ställer sig inte bakom ett parti pga. tradition eller rädsla, utan för att han håller med om det som sägs. Det är äkta liberalism, vilket Magnus är bra på att tillämpa både i hans resonemang och livsstil.

Han är feminist -> röstar på FI.
Han vill ha statligt finansierad skola -> Han säger att han vill ha det/röstar för det. etc.

Jag skulle kunna utveckla vad jag menar men det får isåfall vänta.

Va?
Citera
2011-12-14, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nexus-6
Alla som dissar SD är kungar.

Jag antar att du inte gillar demokrati och yttrandefrihet. Det är väl iofs ganska typiskt för ett parti som också anser att människor inte har ett lika värde. Ditt inlägg är ett tydligt bevis på detta.

Om det när några ord som är lite för svåra för dig kan du lyssna på MB igen eller googla.

Alltså...... jag är mållös. Det är så mycket fel med det här inlägget att jag inte vet var jag ska börja. Antingen skriver jag ner allt i punktform och förklarar det för dig steg för steg, eller så gör jag bara en enda stor och går och lägger mig. Det senare alternativet känns mest troligt just nu.

Allt du tycker, säger och tänker är fel på så många nivåer att jag inte ens orkar bemöda mig att gå in på det. För vissa finns det helt enkelt inget hopp om att utveckla ett intellekt värt att debattera mot, men räcker det om jag säger vuvuzelor, visselpipor och knallskott? Förstår du ungefär då? Jag tvivlar.

God natt.
Citera
2011-12-14, 03:21
Medlem
Magnus Betner är sådär craaaajzy icke-pk en brommasvenne som vill vara alternativ är. Killen gör allt för att inte uppfattas som mainstream som om det vore ett mål i sig, så genomskinligt. Ungefär som alla alternativa schnyggskallar som handlar kläder på second hand. Lika stor tänkare och originell som promoe (hur många miljoner vita rastafariveganer finns det som har precis samma åsikter som Mårten), det är så jävla skitnödigt hela tiden. Magnus (Jag vet att du läser här din attention-whore!) - DU ÄR INTE ROLIG. Inte originell - du är ingenting mer än en 'provokatör' som inte har varit provocerande sedan första gången du öppnade brödluckan.
Senast redigerad av JItterbugg 2011-12-14 kl. 03:24.
Citera
2011-12-14, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Criston
Bara för att du är avundsjuk och kan inte bli en så bra framgångsrik komiker som Magnus Betner.

Nej du, där har du faktiskt fel.

Magnus Betnér är ej en framgångsrik komiker. Faktum är att han inte ens sysslar med komik. Magnus Betnér uttrycker bara sina (väldigt korrekta) politiska åsikter, och folk som håller med (politiskt) skrattar med i "skämten" för att visa att man är lika korrekt själv.

Komik har han aldrig ens sysslat med. Således är han inte, och har heller aldrig varit, en framgångsrik komiker av något slag.
Citera
2011-12-14, 03:39
Medlem
Skyrocketins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein
Va?
Det jag menar är att vara liberal inte innebär att rösta på ett visst parti, man placerar sig inte i ett visst fack. Det är istället en livsstil vilket innebär (inom rimliga gränser) ultimat individuell frihet. Han känner sig så fri att han vågar säga vad som helst på scen. Han gör inte detta för att vara "anti PK" eller PK utan för att han verkligen tycker det.

Han pratar ju t.ex. på scen mycket om vardagliga företeelser och egna upplevelser och kommenterar dem inför publik. Ungefär som att han inte har ett filter mellan sina tankar och munnen - det han tänker kommer ut. Han påverkas inte av jantelag i samma utsträckning som andra. Kan du tänka honom sitta i ett fikarum och hålla med om det som sägs även om han inte instämmer? Inte jag i alla fall.

Jag tycker han är ett bra exempel på någon som utnyttjar sin yttrandefrihet.

Det du gjorde var att klassa honom som röd eller inte liberal med tanke på hans åsikter om statligt finansierad skola (och fler punkter). Men det är inte rätt. Det som gör honom till liberal är att han vågar säga att han är för detta, även om det traditionellt är förknippad med en röd politik. Han tycker helt enkelt det är bättre än alternativen.

Förstår du vad jag menar nu?
Senast redigerad av Skyrocketin 2011-12-14 kl. 03:43.
Citera
2011-12-14, 04:08
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lammern

Magnus Betnér är ej en framgångsrik komiker. Faktum är att han inte ens sysslar med komik. Magnus Betnér uttrycker bara sina (väldigt korrekta) politiska åsikter, och folk som håller med (politiskt) skrattar med i "skämten" för att visa att man är lika korrekt själv.

Komik har han aldrig ens sysslat med. Således är han inte, och har heller aldrig varit, en framgångsrik komiker av något slag.

Jag tycker det är så jävla tröttsamt när folk felanvänder begreppet politiskt korrekt hela tiden. Politisk korrekthet är inte vilka åsikter man har; det är anledningen till varför man har åsikterna.

Exempel: De politiskt korrekta åsikterna är de som är mest socialt accepterade. Alltså de åsikter man kan uttrycka utan att trampa någon på fötterna. Om man har en åsikt som är pk, men anledningen till varför man har åsikten är inte för att man vill passa in i några sociala normer, utan för att man tycker det är det lämpligaste så är man inte pk.

Exempel igen:

Att vara mot dödsstraff är till exempel en "politiskt korrekt" åsikt.

Är man mot dödsstraff för att man anser att det är moraliskt fel att döda så är man inte politiskt korrekt (inte politiskt inkorrekt heller)

Är man mot dödsstraff på grund av att samhället förväntar en att vara det så är man politiskt korrekt.

Jag vet att detta inte har ett skit med Magnus Betnér att göra, men jag vill bara förtydliga detta. Jag vet att detta är flashback och här får man stämpeln pk bara man tror förintelsen ägt rum, men försök tänka lite längre än näsan räcker.

BTW; jag tror inte Magnus Betner är det minsta politiskt korrekt eftersom han skiter fullkomligt i den sociala normen och vilka åsikter han förvänas att ha. Visst några av hans åsikter är politiskt korrekta och några är politiskt inkorrekta, men det är fallet för exakt alla som tagit sig tid att reflektera över våra samhällsproblem på egen hand.

Dessutom, de som har ett syfte av att vara politiskt inkorrekta bara för att det förväntas av dem i deras subgrupp är precis lika patetiska som de som är politiskt korrekta.
Citera
2011-12-14, 04:13
Medlem
Skyrocketins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag tycker det är så jävla tröttsamt när folk felanvänder begreppet politiskt korrekt hela tiden. Politisk korrekthet är inte vilka åsikter man har; det är anledningen till varför man har åsikterna.

Exempel: De politiskt korrekta åsikterna är de som är mest socialt accepterade. Alltså de åsikter man kan uttrycka utan att trampa någon på fötterna. Om man har en åsikt som är pk, men anledningen till varför man har åsikten är inte för att man vill passa in i några sociala normer, utan för att man tycker det är det lämpligaste så är man inte pk.

Exempel igen:

Att vara mot dödsstraff är till exempel en "politiskt korrekt" åsikt.

Är man mot dödsstraff för att man anser att det är moraliskt fel att döda så är man inte politiskt korrekt (inte politiskt inkorrekt heller)

Är man mot dödsstraff på grund av att samhället förväntar en att vara det så är man politiskt korrekt.

Jag vet att detta inte har ett skit med Magnus Betnér att göra, men jag vill bara förtydliga detta. Jag vet att detta är flashback och här får man stämpeln pk bara man tror förintelsen ägt rum, men försök tänka lite längre än näsan räcker.

BTW; jag tror inte Magnus Betner är det minsta politiskt korrekt eftersom han skiter fullkomligt i den sociala normen och vilka åsikter han förvänas att ha. Visst några av hans åsikter är politiskt korrekta och några är politiskt inkorrekta, men det är fallet för exakt alla som tagit sig tid att reflektera över våra samhällsproblem på egen hand.

Dessutom, de som har ett syfte av att vara politiskt inkorrekta bara för att det förväntas av dem i deras subgrupp är precis lika patetiska som de som är politiskt korrekta.
Det är ungefär samma resonemang jag vill föra i mitt inlägg också.
Citera
2011-12-14, 04:13
Medlem
Judeschweins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrocketin
Det jag menar är att vara liberal inte innebär att rösta på ett visst parti, man placerar sig inte i ett visst fack. Det är istället en livsstil vilket innebär (inom rimliga gränser) ultimat individuell frihet. Han känner sig så fri att han vågar säga vad som helst på scen. Han gör inte detta för att vara "anti PK" eller PK utan för att han verkligen tycker det.

Han pratar ju t.ex. på scen mycket om vardagliga företeelser och egna upplevelser och kommenterar dem inför publik. Ungefär som att han inte har ett filter mellan sina tankar och munnen - det han tänker kommer ut. Han påverkas inte av jantelag i samma utsträckning som andra. Kan du tänka honom sitta i ett fikarum och hålla med om det som sägs även om han inte instämmer? Inte jag i alla fall.

Jag tycker han är ett bra exempel på någon som utnyttjar sin yttrandefrihet.

Det du gjorde var att klassa honom som röd eller inte liberal med tanke på hans åsikter om statligt finansierad skola (och fler punkter). Men det är inte rätt. Det som gör honom till liberal är att han vågar säga att han är för detta, även om det traditionellt är förknippad med en röd politik. Han tycker helt enkelt det är bättre än alternativen.

Förstår du vad jag menar nu?

Det är ju skillnad på att inte låta sig påverkas av andra människors uppfattningar om en själv som oss vanliga och att våga vara frispråkig om vad som helst, det är ingenting som har med röd eller blå politik att göra, det är däremot en helt annan att ha liberalismen som samhällskådning och den som utgångspunkt för hur man vill organisera samhället, vilket inte Betnér har.
Senast redigerad av Judeschwein 2011-12-14 kl. 04:15.
Citera
2011-12-14, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Magnus Betner är sådär craaaajzy icke-pk en brommasvenne som vill vara alternativ är. Killen gör allt för att inte uppfattas som mainstream som om det vore ett mål i sig, så genomskinligt. Ungefär som alla alternativa schnyggskallar som handlar kläder på second hand. Lika stor tänkare och originell som promoe (hur många miljoner vita rastafariveganer finns det som har precis samma åsikter som Mårten), det är så jävla skitnödigt hela tiden. Magnus (Jag vet att du läser här din attention-whore!) - DU ÄR INTE ROLIG. Inte originell - du är ingenting mer än en 'provokatör' som inte har varit provocerande sedan första gången du öppnade brödluckan.

Du skrev exakt det jag tycker om den där mannen. Genomskinligt var ordet.
Citera
2011-12-14, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallyHarry
Ja, det är verkligen humor med Israel. "Här bodde vi för 2000 år sedan, så nu ska vi ha tillbaka vårt land!" Tur att inte alla resonerar likadant...

Tycker jag är synd. Skulle vara skönt att sparka ut just Betnér och liknande nysvenskar från vårt land.
Citera
2011-12-19, 16:09
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg

Tack, tack och återigen tack.

Promoe, vilken rolig lirare.
Han är en riktig liten södermalmsliberal, hippie och pundare. En modeikon, för visst är anti-mode mode.
Han är ungefär lika mycket arbetarklass som en pr-konsult på Svenskt näringsliv.
Nä, nu blev jag förbannad och äta lite choklad.
Citera
2011-12-25, 14:23
Medlem
Cristons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lammern

Då kanske du kan föreslå någon annan komiker som är bättre än Magnus och inte så "pk" som han är då?
Senast redigerad av Criston 2011-12-25 kl. 14:24. Anledning: Ändring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in