2008-12-11, 20:11
Medlem
Cuprums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Vilken är eran favoritcivilisation att spela med?

Det var ett tag sedan jag spelade sist, men jag minns att jag tyckte om britterna och perserna.

Men givetvis så var vikingarna ens favoritcivilisation, inte bara av symboliska skäl, utan också av den anledningen att, om jag inte minns helt fel, att vikingarna var de enda som hade två unika specialenheter (longboats och berserks, vill jag minnas).

Mvh

Beror på.. Kör man utan "All Tech" så gillar jag bysans, för att de har flest tillgängliga uppgraderingar (viktigast är iaf kanonerna för att bygga kanontorn och kanonskepp).
Gillar också att köra med spanjorerna för deras conquistadorer,
Citera
2008-12-11, 20:25
Medlem
Hkarns avatar
Goth, turkar och Koreaner är helt klart favoriter.
Citera
2008-12-11, 20:54
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Har ni någonsin lyckats slå en dator på hard?

Jag har då inte. Så fruktansvärt obalanserade bottar. Man piskar moderate ganska lätt, men hard är omöjligt.
Eftersom att du frågade så vore det oartigt att inte svara. Jag har förnedrat 3st hardest som samarbetat mot mig, flera gånger . Spelat som Aztec alla gånger. Inte DM, regicide, eller något annat hokuspokus.
Citera
2008-12-11, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Eftersom att du frågade så vore det oartigt att inte svara. Jag har förnedrat 3st hardest som samarbetat mot mig, flera gånger . Spelat som Aztec alla gånger. Inte DM, regicide, eller något annat hokuspokus.
då torde du vara ganska bra. lirar du på IGZ? Du kan tom brukar lira med oss?
Citera
2008-12-12, 01:49
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquor
Hittade den här tråden just nu efter att ha sökt den på google. Vi sitter och NÖTER aoe just nu jag och några polers. Vi kör oftast på LAN nätverk , men nu är det ganska obvious vem som är bäst och alltid vinner

en (läs ett par) fråga bara: Vad kör ni för version? Conquerors eller originalet? Får jag vara med? Har ni någonsin lyckats slå en dator på hard?

Jag har då inte. Så fruktansvärt obalanserade bottar. Man piskar moderate ganska lätt, men hard är omöjligt.

Tack på förhand själsfränder!

hard är väl ändå inte speciellt svårt
Citera
2008-12-12, 01:56
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
hard är väl ändå inte speciellt svårt
Håller med mitt rekord på landbana är 3 hardest.. På dark forest kan man ju spöa hur många som helst. Pumpa upp en fet mur och longbowmans så är det avgjort. för att inte tala om när man spelar med någon, markets ftw

edit; hittade denna tråd nu som jag uppfattat spelar ni ihop? Vart när och får jag vara med?
Citera
2008-12-12, 12:36
Bannlyst
Age kl 21 ikväll. Alla är välkomna.
Citera
2008-12-12, 14:58
Medlem
Loquors avatar
Hur gör ni?

Men hur gör ni? På black forest går det ju inte att spöa 3 st mot en själv. Det finns ju helt enkelt inte nog med resources!

Är ni snabbare på att farma än npc'sen eller är ni helt enkelt bra på krigsföringen? Jag brukar ligga på ca 30 workers. 15 st innan feadual age, sedan 15 st till. Sedan börjar jag pumpa units. Brukar göra några infantary innan jag fått mitt castle. Ofta tycekr ajg stables är för dyrt. Brukar slänga upp ett stable senare när jag fått lite resources. ofta, sent i castle age precis innan jag uppgraderar till imperial. Pumpar sedan cavalary medan imperial "laddar" och uppgraderar dem direkt när imperial slagit över.

favoritciv är goths, dock KASST att de inte kan bygga mur. Så.. Mja perisans är väll sköna, men elefanterna är för långsamma. Brukar köra spaniards.
Citera
2008-12-12, 15:42
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher82
Age kl 21 ikväll. Alla är välkomna.
var? när? hur?
Citera
2008-12-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
var? när? hur?

Jag frågar detsamma.
Citera
2008-12-12, 16:24
Bannlyst
Take it Zebran!

Citat:
Ursprungligen postat av ulex
var? när? hur?
Var? Svar: Där du sitter uppkopplad.
När? Svar: Kl 21.

Hur? Svar: Med Age of Empires 2 the conquers v 1.0e och ett program som heter Hamachi (se länk för nerladdning).
https://secure.logmein.com/products/hamachi/list.asp
Info angående vårt hamachirum.
Namn: fb-aoc
Lösenord: fb-aoc
Bara å joina!

Vid ytterliggare frågor kontakta mig via MSN. (mattson82@hotmail.com)
Senast redigerad av The Butcher82 2008-12-12 kl. 16:31.
Citera
2008-12-12, 16:26
Medlem
CruMungers avatar
Jag har alltid älskat RTS... Även om Starcraft är det spelet jag alltid kommer återkomma till när vi snackar RTS, så är AOE2 mycket nära det också.

Jag väntar bara tills jag har lyckats komma tillfund med min dator och börja spela igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in