2023-03-27, 02:02
Medlem
Franke88s avatar
Just nu pgr VM (Nations Cup) i Age of Empires 2 och Sverige r med. De har spelat vldigt bra hittils. De vann bland annat mot Spanien som har ett vldigt bra lag.

Sverige, Australien och Ryssland hamnade p samma pong (7) i sin grupp med exakt samma "mlskillnad", s de spelade en tie breaker.

Hr kan ni se den:
https://www.twitch.tv/videos/1775564292

Frst Sverige - Australien och sedan Sverige - Ryssland. Riktigt spnnande matcher. Ska ej spoila resultatet. G in och titta och sttta vra landsmn!
Citera
2023-09-10, 08:00
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Fitta! Franks har blivit nerfade. I castle age kostar en castle numera 553 sten, istllet fr 488 som det brukade vara. Helt orimligt. De flesta civilisationer producerar sina bsta units i castlen, medans man som en Franks-spelare kan satsa p att bara bygga en enda castle och anvnda den enbart fr att f uppgraderingar och trebuchets. Numera mste jag stta horder utav villagers p sten fr att f rd med en castle i castle age (jag brukade bygga den medans jag var p vg upp till Imperial Age) och d knns det inte lika hett lngre att kra min vanliga arena-build. Saken r ju den att Franks producerar sina bsta trupper i sina Stable, s det knns orimligt att man ska behva gra denna investering utav sten redan i castle age.

Det kommer stndigt in nya civilisationer som r megamycket OP vid introducerandet, fr att sedan ndras. Nr man ocks nerfar de klassiska civsen s hr innebr det att spelet blir mer eller mindre pay to win, fr det r inte gratis att spela de nya civilisationerna. De kommer i DLC:s som kostar att ladda ner.
Frn brjan fanns det 8 civs att vlja mellan och det r mer n tillrckligt fr att spelet ska vara omfattande i form utav hur man lr sig spelet. Nu med 35 civilisationer som alla har sina unika fr- och nackdelar s blir det nstan omjligt fr en noob att lra sig allt. Det blir d att man hller sig till en civilisation, som t ex Franks i mitt fall, men nr de envisas med att frndra till och med existerande civs s blir det svrt. Speltillverkarna frsker mer eller mindre tvinga oss att anvnda nya civilisationer, genom att gra dem s OP som mjligt, framfr allt vid slppdatum fr en ny DLC.
Citera
2023-12-26, 12:09
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Fitta! Franks har blivit nerfade. I castle age kostar en castle numera 553 sten, istllet fr 488 som det brukade vara. Helt orimligt. De flesta civilisationer producerar sina bsta units i castlen, medans man som en Franks-spelare kan satsa p att bara bygga en enda castle och anvnda den enbart fr att f uppgraderingar och trebuchets. Numera mste jag stta horder utav villagers p sten fr att f rd med en castle i castle age (jag brukade bygga den medans jag var p vg upp till Imperial Age) och d knns det inte lika hett lngre att kra min vanliga arena-build. Saken r ju den att Franks producerar sina bsta trupper i sina Stable, s det knns orimligt att man ska behva gra denna investering utav sten redan i castle age.

Det kommer stndigt in nya civilisationer som r megamycket OP vid introducerandet, fr att sedan ndras. Nr man ocks nerfar de klassiska civsen s hr innebr det att spelet blir mer eller mindre pay to win, fr det r inte gratis att spela de nya civilisationerna. De kommer i DLC:s som kostar att ladda ner.
Frn brjan fanns det 8 civs att vlja mellan och det r mer n tillrckligt fr att spelet ska vara omfattande i form utav hur man lr sig spelet. Nu med 35 civilisationer som alla har sina unika fr- och nackdelar s blir det nstan omjligt fr en noob att lra sig allt. Det blir d att man hller sig till en civilisation, som t ex Franks i mitt fall, men nr de envisas med att frndra till och med existerande civs s blir det svrt. Speltillverkarna frsker mer eller mindre tvinga oss att anvnda nya civilisationer, genom att gra dem s OP som mjligt, framfr allt vid slppdatum fr en ny DLC.

Oroa dig inte Frankrike r fortfarande en topcivilisation.
Nr jag skriver detta plats 12 av 42, 51% winrate s fortfarande lite starkare n det ideala 50%

https://aoestats.io/civs/franks/
Citera
2025-04-13, 11:29
Medlem
Ngon som vet om det gr att kpa in de nya civilisationerna utan att kpa hela Defenitive edition?

Allts menar Lituauerna och de andra, inte de 3 senaste som verkar dykt upp nyligen?
Citera
2025-04-14, 08:37
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fedbo
Ngon som vet om det gr att kpa in de nya civilisationerna utan att kpa hela Defenitive edition?

Allts menar Lituauerna och de andra, inte de 3 senaste som verkar dykt upp nyligen?

Du fr civsen fr DLCt du prjsar fr. Du kan ha basversionen och "The last Khans" fr att f tillgng till Lithuanians, Bulgarians, Cumans och Tatars med alla andra DLC civs lsta(fortfarande kan motstndardatorn spela dessa via 'Random').
Citera
2025-04-14, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Du fr civsen fr DLCt du prjsar fr. Du kan ha basversionen och "The last Khans" fr att f tillgng till Lithuanians, Bulgarians, Cumans och Tatars med alla andra DLC civs lsta(fortfarande kan motstndardatorn spela dessa via 'Random').

Det verkar inte som The last Khans finnas att kpa lngre.

Men det r kanske lika bra att kpa definitive edition direkt s har jag allt. Tycker det r lite otydligt vad man fr bara. Vill inte kpa det och sen behva kpa en massa tillggspaket ocks.
Fr jag alla 45 civilisationer eller enbart 42?
Citera
2025-04-14, 10:17
Medlem
Vem0ths avatar
Tnkte fr lngt bak i tiden, the Last Khans skulle vara AoE2:HDs sista DLC men med utvecklingen av Definitive Edition s blev den standard i nya slppet. D det inkluderar dessa civs i basversionen av Definitive Edition eftersom alla Aoe2:HD DLCs ingr.
Senast redigerad av Vem0th 2025-04-14 kl. 10:20.
Citera
2025-04-17, 22:08
Medlem
GormDenGamles avatar
Spelet slpps till PS5!
Kostar dessvrre en frmgenhet..
https://youtu.be/24VGBMYV0b4?si=eSd3PGcobOdHHx_W
Citera
2025-04-18, 20:47
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Spelet slpps till PS5!
Kostar dessvrre en frmgenhet..
https://youtu.be/24VGBMYV0b4?si=eSd3PGcobOdHHx_W
Lol de kommer ju f sp i crossplay mot pc spelare.
Citera
2025-04-18, 21:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Lol de kommer ju f sp i crossplay mot pc spelare.

Enligt lnken r det utformat just fr PS5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in