Citat:
Ursprungligen postat av Loquor
Men hur gör ni? På black forest går det ju inte att spöa 3 st mot en själv. Det finns ju helt enkelt inte nog med resources!
Är ni snabbare på att farma än npc'sen eller är ni helt enkelt bra på krigsföringen? Jag brukar ligga på ca 30 workers. 15 st innan feadual age, sedan 15 st till. Sedan börjar jag pumpa units. Brukar göra några infantary innan jag fått mitt castle. Ofta tycekr ajg stables är för dyrt. Brukar slänga upp ett stable senare när jag fått lite resources. ofta, sent i castle age precis innan jag uppgraderar till imperial. Pumpar sedan cavalary medan imperial "laddar" och uppgraderar dem direkt när imperial slagit över.
favoritciv är goths, dock KASST att de inte kan bygga mur. Så.. Mja perisans är väll sköna, men elefanterna är för långsamma. Brukar köra spaniards.
Lite tips (vid poplimit 200).
1. Nå Castle Age innan 20 min (tryck F11 för att se tiden i spelet)
2. Direkt du har nått Castle Age bygger du 2-3 nya TC (Town center). Detta görs för att kunna massproducera villagers samtidigt som man gör trupper.
3. När du har 100-130 villagers kan du satsa allt på armén. Effektiv massproduktion kräver ca 5-10 fabriker per produkt. Ska du t.ex fixa hästar bör du ha 5-10 stables osv.
Btw, vanligaste felet folk gör är att de bygger för lite av allt.