2008-12-12, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loquor
Men hur gör ni? På black forest går det ju inte att spöa 3 st mot en själv. Det finns ju helt enkelt inte nog med resources!

Är ni snabbare på att farma än npc'sen eller är ni helt enkelt bra på krigsföringen? Jag brukar ligga på ca 30 workers. 15 st innan feadual age, sedan 15 st till. Sedan börjar jag pumpa units. Brukar göra några infantary innan jag fått mitt castle. Ofta tycekr ajg stables är för dyrt. Brukar slänga upp ett stable senare när jag fått lite resources. ofta, sent i castle age precis innan jag uppgraderar till imperial. Pumpar sedan cavalary medan imperial "laddar" och uppgraderar dem direkt när imperial slagit över.

favoritciv är goths, dock KASST att de inte kan bygga mur. Så.. Mja perisans är väll sköna, men elefanterna är för långsamma. Brukar köra spaniards.
Lite tips (vid poplimit 200).

1. Nå Castle Age innan 20 min (tryck F11 för att se tiden i spelet)
2. Direkt du har nått Castle Age bygger du 2-3 nya TC (Town center). Detta görs för att kunna massproducera villagers samtidigt som man gör trupper.
3. När du har 100-130 villagers kan du satsa allt på armén. Effektiv massproduktion kräver ca 5-10 fabriker per produkt. Ska du t.ex fixa hästar bör du ha 5-10 stables osv.

Btw, vanligaste felet folk gör är att de bygger för lite av allt.
Senast redigerad av The Butcher82 2008-12-12 kl. 16:52.
Citera
2008-12-12, 17:14
Medlem
deMarus avatar
Jag är med, kommer äga ut av bara helvete. Ska vi köra våra FB namn som AOC namn?
Citera
2008-12-12, 17:32
Medlem
Loquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher82
Lite tips (vid poplimit 200).

1. Nå Castle Age innan 20 min (tryck F11 för att se tiden i spelet)
2. Direkt du har nått Castle Age bygger du 2-3 nya TC (Town center). Detta görs för att kunna massproducera villagers samtidigt som man gör trupper.
3. När du har 100-130 villagers kan du satsa allt på armén. Effektiv massproduktion kräver ca 5-10 fabriker per produkt. Ska du t.ex fixa hästar bör du ha 5-10 stables osv.

Btw, vanligaste felet folk gör är att de bygger för lite av allt.

Jag förstår. Jag har helt enkelt för lie villagers och stabler. Får helt enkelt testa mig fram ännu mer. Det jag dock hatar med npc'n är att den hinner rusha innan jag ens hunnit bygga någon trupp att försvara med. Men hur gör du med GULDET? Wood, och food, är ju ändå betingar förnybara resurser. Det är ju inte guld : / (och sten)

Det händer ofta att guldet tar slut på mappen för mig, och då är man smoked, ifall amn inte har tagit relics.
Citera
2008-12-12, 17:41
Bannlyst
Citat:
Jag förstår. Jag har helt enkelt för lie villagers och stabler. Får helt enkelt testa mig fram ännu mer. Det jag dock hatar med npc'n är att den hinner rusha innan jag ens hunnit bygga någon trupp att försvara med. Men hur gör du med GULDET? Wood, och food, är ju ändå betingar förnybara resurser. Det är ju inte guld : / (och sten)

Det händer ofta att guldet tar slut på mappen för mig, och då är man smoked, ifall amn inte har tagit relics.

Se till att ha minst 1 TC/resurs. När guldet tar slut kan du trada bort mat & trä. Har man bara tillräckligt många villagers så brukar inte resurserna sina/ta slut. Spelar du t.ex en vattenbana kan du bygga fiskebåtar under tiden du går till Feudal Age. Detta gör att du får in mer resurser på kortare tid.
Mitt problem är att jag oftast väntar för länge med å anfalla.
Citera
2008-12-12, 18:30
Medlem
Loquors avatar
ang trade

Jag har tänkt över det där med markets. När man har en ally är det ju inget problem. Men när man är själv så är det en annan sak. Jag brukar sälja för guld, men efter ett tag måste jag sälja 100 wood/food för 14 g. Och det suger ju verkligen! Har inte så bra koll på hur man kan tradea mest effektivt. Ang farmsen, så är de jättejobbiga att hålla koll på . Även om man bunkrar upp fullt i sin mill så tar det slut ganska snabbt. Länge leve fisketrapsen med 700 food. Så skulle farmsen ha varit...
Citera
2008-12-12, 18:53
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
favoritciv är goths, dock KASST att de inte kan bygga mur. Så.. Mja perisans är väll sköna, men elefanterna är för långsamma. Brukar köra spaniards.

Jag brukar slå upp en hel drös slott och ibland lägga lite palisader som blockad. Funkar mycket bra och du kommer ha mer sten pga att du inte bygger murar.
Citera
2008-12-12, 18:53
Bannlyst
Citat:
Jag har tänkt över det där med markets. När man har en ally är det ju inget problem. Men när man är själv så är det en annan sak. Jag brukar sälja för guld, men efter ett tag måste jag sälja 100 wood/food för 14 g. Och det suger ju verkligen! Har inte så bra koll på hur man kan tradea mest effektivt. Ang farmsen, så är de jättejobbiga att hålla koll på . Även om man bunkrar upp fullt i sin mill så tar det slut ganska snabbt. Länge leve fisketrapsen med 700 food. Så skulle farmsen ha varit...
Sant! Finns ett kortkommando för idle villagers (arbetslösa bybor) som brukar vara rätt användbart när man ska se vilka som inte gör någonting. Har för mig att kortkommandot är , alternativt . i grundinställningarna men ändra det under hotkeys (som du finner under options) till spacebar/mellanslag. Klart att tradekvoten (andel mat för x andel guld) är dålig men när man har 10000-20000 av mat å trä så brukar man ha råd med att trada bort lite. Alternativet är att man satsar på enheter som inte kostar så mycket guld.
Senast redigerad av The Butcher82 2008-12-12 kl. 18:56.
Citera
2008-12-12, 18:55
Medlem
Hkarns avatar
Har just upptäckt att scouten man börjar med slaktar ett får på ett slag. Riktigt fint att döda fiendens får med i början som rush. Går givetvis countra med att man samlar från alla men hur många gör det?
Citera
2008-12-12, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Har just upptäckt att scouten man börjar med slaktar ett får på ett slag. Riktigt fint att döda fiendens får med i början som rush. Går givetvis countra med att man samlar från alla men hur många gör det?
Haha! Sant. Ett fult knep som kan bli förödande för motståndaren.
Citera
2008-12-12, 19:01
Bannlyst
Se till att ni har version 1.0e så kan jag skicka några sevärda repriser som är värda att studera. Man lär sig mycket genom å titta på hur andra gör.
Citera
2008-12-12, 19:14
Medlem
ulexs avatar
Hur ser man vilken version man har?

hur många brukar ni va som spelar? kör vi typ 3v3 eller?
vilken bana? random eller?
Citera
2008-12-12, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher82
Var? Svar: Där du sitter uppkopplad.
När? Svar: Kl 21.

Hur? Svar: Med Age of Empires 2 the conquers v 1.0e och ett program som heter Hamachi (se länk för nerladdning).
https://secure.logmein.com/products/hamachi/list.asp
Info angående vårt hamachirum.
Namn: fb-aoc
Lösenord: fb-aoc
Bara å joina!

Vid ytterliggare frågor kontakta mig via MSN. (mattson82@hotmail.com)

Jag är på gäller det idaG?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in