2008-12-04, 23:22
Medlem
ja cossacks var ju helt okej , men aoe serien slaktar allt11
Citera
2008-12-05, 00:11
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Mmm det var längesen man lirade detta spel. Kommer ihåg att det var spelet som fick mig att bli intresserad av RTS genren.

Spelade jättemkt och gjorde egna banor. Jag kollade ju även på många historiska filmer som Braveheart och det gjorde att jag skapade banor. Dock lyckades jag aldrig lära mig att skapa riktiga uppdrag som att sätta vilkor tex

Ställ dig där så vinner du eller nåt liknande. Men roliga kartor lyckades jag göra samt maxa spelets gränser. Exempelvis gjorde jag en ny bana till William Wallace då jag tyckte den campaign var lite för lam så det blev en Battle of Stirling som var mer inspirerad av filmen och med mer än 200 man i varje lag.

Tycker det dock var dåligt att 200 var max man kunde få.

Mina favvo lag som jag i efterhand kan bedöma måste nog vara Teutons och Spaniards. Dom använde jag mest.

Taktiken var oxå nåt kul. Jag spelade helst Guldrushen och Öar. På Guld Rushen tog jag för mig av allt i mitten på kartan och dom senaste ggr jag spelat den banan har jag alltid rivit min by och dratt ut i mitten och byggt en ny där och sedan lagt en mur runt med bombardtowers och sedan besegrat alla. På öarna brukade jag avancera snabbt som fan och skicka ut munkar med båt att sno alla reliker och sedan höll jag på dem och släppte ut en ibland för att inte vinna utan strid. Jag gillade öarna för på dom kartorna lyckades ingen invadera mig. Jag byggde alltid en mur runt hela ön så att ingen kunde ta sig in och sedan hade jag slott och bombardtowers runt ön så ingen kunde ta sig in

Min attack taktik var oxå bra. I slutändan var det alltid svärdsmän och riddare. Jag plockade fram murbräckare med infanterister i och skickade in dom i städerna och sedan när dom gick sönder sprang svärdsmännen runt och högg ner och medan dom var i full gång så skickades hela kavaleriet in och då efter nån stund vann man striden. Det funkade varje gång och och jag körde dom sista åren alltid på hardest, med största kartan och 7-8 lag samtidigt.

Nån gång ska man kanske skaffa det igen och spela på. Jag tänker varva spelen en gång till och då utan fusk

Sedan tröttnade jag på spelet och sålde det. Började då med ett annat liknande spel som heter Cossacks: European Wars och liknar AoE2 fast det handlar om 1600-talet istället och man kan ha 8000 gubbar. Kom 2 uppgraderingar till spelet: Cossacks: The Art Of War samt Cossacks: Back To War. Den andra uppgraderingen är en stand alone och kräver inga föregångare för installation.

Upp till bevis: Joina trådskaparanes msn mattson82 för att utmana fb:s elit (dock inte jag eller honom), han fixar torrent, patch m.m. för att hjälpa dig igång.
Citera
2008-12-05, 01:00
Medlem
WERYs avatar
Japp det var en dröm jag glömde berätta om. Jag ville så gärna LANa på det spelet och fick aldrig göra det men det ska bli kul att få joina er om ni nu kan ge mig gratis versionen som du sagt så vore det najs

Kolla i min profil och adda mig på msn så kan vi snacka mera där. Finns även många andra spel man skulle vilja köra mot flera spelare över nätet men det får jag återkomma med i en annan tråd

Har LANat mkt på Cossacks och det var ett sant nöje på alla sätt. Ska bli kul o få testa ett LAN över nätet på AoE2. Var längesen jag körde det så jag får ev värma upp bara för o se att jag klarar det, vilket jag tror säker jag gör.
Citera
2008-12-06, 13:12
Medlem
Ser fram emot en till spelare
WUHU
Citera
2008-12-08, 01:22
Medlem
Konekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Vilken är eran favoritcivilisation att spela med?

Det var ett tag sedan jag spelade sist, men jag minns att jag tyckte om britterna och perserna.

Men givetvis så var vikingarna ens favoritcivilisation, inte bara av symboliska skäl, utan också av den anledningen att, om jag inte minns helt fel, att vikingarna var de enda som hade två unika specialenheter (longboats och berserks, vill jag minnas).

Mvh

Nja... I Conquerors exp. kan koreanerna kan göra både war wagons och turtle ships och spanjorerna kan göra både conquistadors och missionaries.

Bysans och Spanien är hur som helst mina favoriter.
Citera
2008-12-08, 01:26
Medlem
Paradisens avatar
även mig kan vara med och lira någon kväll Bara ni hjälper mig med vilken version osv som behövs.
Citera
2008-12-08, 15:48
Medlem
wilcores avatar
uuh nu fick jag nostalgitripp , får väll ta o installera aoe2 igen:P
Citera
2008-12-09, 17:57
Medlem
1 spel ikväll antar jag
Citera
2008-12-10, 16:23
Medlem
Hkarns avatar
Fy fan va snabbt man pumpar units med Goth. Huskarler över allt!
Citera
2008-12-10, 23:15
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Fy fan va snabbt man pumpar units med Goth. Huskarler över allt!
Bygg 30 barracker så jaa...
Citera
2008-12-11, 19:58
Medlem
Loquors avatar
underbart

Hittade den här tråden just nu efter att ha sökt den på google. Vi sitter och NÖTER aoe just nu jag och några polers. Vi kör oftast på LAN nätverk , men nu är det ganska obvious vem som är bäst och alltid vinner

en (läs ett par) fråga bara: Vad kör ni för version? Conquerors eller originalet? Får jag vara med? Har ni någonsin lyckats slå en dator på hard?

Jag har då inte. Så fruktansvärt obalanserade bottar. Man piskar moderate ganska lätt, men hard är omöjligt.

Tack på förhand själsfränder!
Citera
2008-12-11, 19:59
Bannlyst
Hur gör man i aoe 2 så att det blir hamachis ip när man ska köra online (jag har skapat en server) och inte ens eget nätverks ip?

Andra kan inte connecta då det är min ip och inte hamachis ip
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in