Citat:
För att vinna en match i Age of Empires 2, så måste man göra rätt från början! Gör man fel från början så är man förlorad, om man möter en bra motståndare.
Jag är lite osäker på hur jag ska bygga upp mig i början, men jag gör så här:
Jag bygger massor av villagers, och sedan försöker jag uppgradera mig till fuderal age så fort som möjligt, och sedan bygga barracks, och göra några trupper, samt bygga mur runt mig, så fort som möjligt när jag nått fuderal age.
Är detta ett bra sätt att bygga upp sig på enligt er? Jag förlorar nästan hela tiden. Jag stressar oerhört mycket genom spelet, för att hinna bygga upp allt på rätt sätt. Men motståndaren vinner nästan alltid!
Jag skulle behöva lite tips från er som är riktigt duktiga! Hur gör ni för att vinna? Och hur bygger ni upp er i början?
Jag är lite osäker på hur jag ska bygga upp mig i början, men jag gör så här:
Jag bygger massor av villagers, och sedan försöker jag uppgradera mig till fuderal age så fort som möjligt, och sedan bygga barracks, och göra några trupper, samt bygga mur runt mig, så fort som möjligt när jag nått fuderal age.
Är detta ett bra sätt att bygga upp sig på enligt er? Jag förlorar nästan hela tiden. Jag stressar oerhört mycket genom spelet, för att hinna bygga upp allt på rätt sätt. Men motståndaren vinner nästan alltid!
Jag skulle behöva lite tips från er som är riktigt duktiga! Hur gör ni för att vinna? Och hur bygger ni upp er i början?
Smidigare om du tittar på builds och försöker hitta en egen väg.. Spelar du 1v1 och 2v2 är det oftast feudal rush... med runt 18-23 bönder bör du gå feudal
Bygg inte murar i någon större mängd om du inte spelar blackforest...
Du kan istället bygga byggnader och hus som en form av mur för att undvika flanks vid områden du inte vill bli attackerad... men bygg inte larvigt mycket utan hitta ställen mellan träd, där kanske max 4-5 byggnader räcker..
Döda alltid boars, ät alltid får, ät kanske deers om dom är tillräckligt nära... Försök göra första uppgraderingen på farms innan du massproducerar farms (vilket du hinner lätt om du går snabbare feudal)... första Lumber uppgraderingen är hyfsat viktig, gold o stone kan du vänta med...
Samla inte onödigt mycket stone eller gold i darkage... försök titta på vad dina units kostar o planera därefter... dock när du går till castleage för att göra knights eller dyl. måste du ha mycket på guld
Du vill ha många towncenters, kanske 4-5st
Kan du bygga Castle snabbt har du troligen haft för många på sten
lycka till