2010-12-21, 21:33
Medlem
Yeah AOC, fan va sweet det var för något år sen när man lira med folk här från, lite små sugen på att dra igång igen, om det finns folk som lirar.
Citera
2010-12-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeilon
Yeah AOC, fan va sweet det var för något år sen när man lira med folk här från, lite små sugen på att dra igång igen, om det finns folk som lirar.
Gameranger lirar det alltid folk
Citera
2010-12-22, 23:42
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Skulle mer än gärna börja lira detta online.

Minns alla dagar i ända man spenderade när man var yngre framför detta, och helt sket i taktik - hade ändå inte internetuppkoppling så jag körde bara mot bottar på Easy haha - men älskade varje sekund av det.

Kör ni på w7, och isåfall hur får ni det att fungera för internet? Jag försökte nyss lira med en vän men det gick inte särskilt bra, så vi gav upp.

E:/ gameranger funkade
Senast redigerad av AlwaysAwesome 2010-12-23 kl. 00:39.
Citera
2010-12-23, 03:09
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Har under kvällen lirat lite, och inser för det mesta att jag inte är kapabel till särskilt mycket ute mot respektabelt motstånd (läs, internet).

Hur blir man så effektiv som vissa är? Helt sjukt att bara bli eliminerad efter typ 20-25 minuter.
Citera
2010-12-23, 13:13
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAwesome
Har under kvällen lirat lite, och inser för det mesta att jag inte är kapabel till särskilt mycket ute mot respektabelt motstånd (läs, internet).

Hur blir man så effektiv som vissa är? Helt sjukt att bara bli eliminerad efter typ 20-25 minuter.

Har samma problem, men fixa många villagers ibörjan, och tänk inte på mur i början i alla fall, försök rekrutera spearmans/pikemans och Camelriders/knights beror på vilken nation du är för det är alltid med knights eller camels folk rushar med så fort dom når Castle age.

Har lirat en gång mot ett gäng fbare jag minns att jag blev utslagen efter 15 minuter eller nåt. Blev lessen och gick till flickvännen.
Citera
2010-12-23, 17:36
Medlem
Bara att lira massa matcher och kolla in hur andra spelar osv, kötta villages i början iaf, är itne spec bra ja heller men riktigt kul när man möter jämn bra motståndare, typ 3v3 4v4.
Citera
2010-12-23, 18:26
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Kan ju förklara lite hur jag börjar spela:

Trycker ut ett antal villagers direkt, och av de tre som börjar bygger en av dem ett hus, en annan lumber mill och den tredje går och herdar får. Får ut 4-5 villagers samtidigt som fåren kommer tillbaka, sätter två av dem på att kirra mat, och de två andra går till lumber millen. Sen försöker jag väl bygga upp en någorlunda stabil ekonomi, in terms of Trä samt Mat, så att jag kan avancera till Feudal Age. Ofta hinner jag också smälla upp en barrack och skicka ut nån Militia tillsammans med min häst att scouta fiender.

I feudal age är fåren slut, även fast jag hämtat fler, och börjar strö ut farmer istället (har också kört på bär tidigare). Slår också ut en hamn så att jag kan få mat även från fiske, och har samtidigt folk på full fart i Lumber Mill (brukar oftast ha en ekonomi som inte är tillräckligt just vid detta tillfälle och får därför lida i ett par sekunder, upp emot två-tre minuter innan jag kan fortsätta. Bygger en Blacksmith & Stables så jag kan uppgradera, och uppgraderar det mesta som man kan göra (som är nödvändigt, exempelvis ökad lumber speed och dylikt) Fortsätter med att smälla ut Mines, så jag kan plocka in guld & sten snabbt (börjar med guld eftersom det är nödvändigt att ha relativt mycket av genom spelets gång) och sen sten.

Dock tar ofta spelet slut här för min del, eftersom att jag blir, bokstavligt talat, våldtagen och om jag kommer in i Castle Age gör jag det kraftigt underminerad, och går sakta mot säkert mot en död. Förstår inte riktigt hur det alltid lyckas skita sig..
Citera
2010-12-23, 22:42
Medlem
djues avatar
hur var det med flashback hamachi-server? fanns det en sådan?
sugen på att lira
Citera
2010-12-27, 16:38
Medlem
Jag tror jag länkade den här tidigare också, men eftersom tråden är så stor så gör jag det igen (så att den blir större!):

http://aok.heavengames.com/universit...dom-map/flush/

Citat:

The easiest way to remember this build order is basically 6-4-1-3-5-4. 6 on Sheep, 4 on wood, 1 to lure, 3 on Berries, 5 on Boar, 4 on wood.

Grundläggande start, som kan modifieras i en oändlighet beroende på vad man vill åstakomma. Kanske bara 19 arbetare för en supersnabb tower rush? Eller 27 arbetare för att hoppa direkt till castle age? Men det som står ovan är en super-bra grund. Sen allmänna tips är att aldrig ha idle time för ditt town center före du har 130+ arbetare och konstant attackera motståndaren eftersom man nästan aldrig vinner om man är defensiv.
Citera
2010-12-28, 05:08
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nice88
Jag tror jag länkade den här tidigare också, men eftersom tråden är så stor så gör jag det igen (så att den blir större!):

http://aok.heavengames.com/universit...dom-map/flush/

Grundläggande start, som kan modifieras i en oändlighet beroende på vad man vill åstakomma. Kanske bara 19 arbetare för en supersnabb tower rush? Eller 27 arbetare för att hoppa direkt till castle age? Men det som står ovan är en super-bra grund. Sen allmänna tips är att aldrig ha idle time för ditt town center före du har 130+ arbetare och konstant attackera motståndaren eftersom man nästan aldrig vinner om man är defensiv.

Redan läst den där, såg den för någon dag sen. Dock undrar jag hur man lockar keys till targets, alltså, som i detta fall CTRL-1.
Citera
2010-12-28, 20:02
Medlem
Fundamentalists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAwesome
Redan läst den där, såg den för någon dag sen. Dock undrar jag hur man lockar keys till targets, alltså, som i detta fall CTRL-1.

Förstår inte vad du menar. Menar du att sätta en hotkey till någon gubbe eller att låsa numret så att man inte tar bort en hotkey från någon annan enhet?
Citera
2010-12-28, 20:34
Medlem
woosas avatar
är det några som är sugna på att spela lite ikväll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in