2013-06-17, 01:57
Medlem
mbois avatar
Himar!

Du har pm!
Citera
2013-06-17, 06:50
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Detta är dock inte längre sant sen expansionen, en fullt uppgraderad leopard warrior spöar en teutonic på grund av bonusen mot infanteri.

Samtidigt så kan man med lite micro döda en teutonic knight med vilken ranged som helst, det tar tid bara och i större strider (jag vet att du pratade 1on1) så är Byzantines Capas överlägsna, då de ensamma är lite sämre än paladiner men har trample så är de galna.

Men det är ju egentligen bara så att du måste kontra din motståndares arme, avancerat sten sax påse.

Kan nämnas också att Furious the Monkey boy gör slarvsylta av Hrolf the Ganger och att Hrolf är en av de långsammaste hjältarna i spelet.

Bleda the hun är infanteri och kan garrisona i en battering ram. Dessutom har han ingen range utan räknas som en melee-unit. Attila the hun är också infanteri (han är svag mot annat kavalleri) men tror dock inte han kan sätta sig i en ram.

Vikingahjälten som kastar yxor är iallafall den klart snabbaste infanterihjälten i spelet.
Citera
2013-06-17, 08:11
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccchector
Fullt medveten om att skrimisher har bonus mot båda du nämner och kostar ingen guld?

Jag är fullt medveten om detta ja, men skirmishers har både låg damage och range och skall inte vara ett problem mot den setupen om du inte spelar tokfel.
Citera
2013-06-17, 13:42
Medlem
Nayelis avatar
Fan, ingen som lirar på Voobly? Vill komma igång och lira multiplayer och skulle vara kul att ha någon att öva mot.
Citera
2013-06-17, 17:30
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nayeli
Fan, ingen som lirar på Voobly? Vill komma igång och lira multiplayer och skulle vara kul att ha någon att öva mot.
Gameranger
Citera
2013-06-17, 17:56
Medlem
Citat:
Jag är fullt medveten om detta ja, men skirmishers har både låg damage och range och skall inte vara ett problem mot den setupen om du inte spelar tokfel.

Vet inte om du är ny till detta spelet eller om du tänker unlimited gold, men något fel är det....
Du resonerar typ som: En paladin slår 1 haliberdier,(vilket e sant) så vi måste göra mängder av paladiner mot hans haliberdier!
Citera
2013-06-17, 19:28
Medlem
mbois avatar
Challe och Jolle! Är ni på gibba sen?

Och vi skulle gärna behöva en till spelare till AoK. Så blir det 2vs2
Citera
2013-06-17, 23:59
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Challe och Jolle! Är ni på gibba sen?

Och vi skulle gärna behöva en till spelare till AoK. Så blir det 2vs2
var fan äääär ni
Citera
2013-06-18, 09:04
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccchector
Vet inte om du är ny till detta spelet eller om du tänker unlimited gold, men något fel är det....
Du resonerar typ som: En paladin slår 1 haliberdier,(vilket e sant) så vi måste göra mängder av paladiner mot hans haliberdier!

Nej jag är inte ny till spelet, och jag inser att det i grunden handlar om resurser, men det finns ingen möjlighet till att skirmishers vinner mot longbowmen, just på grund av deras brist i range. Ja de har bonusskada mot archers, men i det här fallet är det som att säga att en teutonic knight vinner mot en longbowman, vilket han gör om man inte styr gubbarna över huvud taget, inte annars.

Jag inser att man sällan kommer till imperial, men gör du det är en longbow hellbardier arme en mardröm, för din absolut lättaste counter mot just longbowmen är paladins och det är därför du försvarar dem med pikes/hellbards.. Det är en dyr arme ja, men det är också bland det värre att möta just i en lategamestrid.
Senast redigerad av N3ss3 2013-06-18 kl. 09:07.
Citera
2013-06-18, 18:50
Medlem
Citat:
Nej jag är inte ny till spelet, och jag inser att det i grunden handlar om resurser, men det finns ingen möjlighet till att skirmishers vinner mot longbowmen, just på grund av deras brist i range. Ja de har bonusskada mot archers, men i det här fallet är det som att säga att en teutonic knight vinner mot en longbowman, vilket han gör om man inte styr gubbarna över huvud taget, inte annars.

Jag inser att man sällan kommer till imperial, men gör du det är en longbow hellbardier arme en mardröm, för din absolut lättaste counter mot just longbowmen är paladins och det är därför du försvarar dem med pikes/hellbards.. Det är en dyr arme ja, men det är också bland det värre att möta just i en lategamestrid.

Eftersom jag tillhör dom som spelat BF på elitnivå i många år, vilket i praktiken innebär 1v1 postimp (när vi var jämna) så kan jag demonstrera hur väl din arme kommer dö i ett spel istället... Lär gå snabbare än att försöka övertyga här

vi kör 1v1 bf (eller valfri karta om du vill) sedan bygger vi upp till post imp... sedan kör vi fighten med dig som britons... Jag kommer inte att attackera dig innan du känner att du är klar..

Jag kommer välja mellan följande civs, (du kan få banna 3st av dom)

Goth (Skulle banna om jag vore dig, då goth är lame)
Koreans (Skulle banna)
Mongols
Celts
Aztecs
Mayans
Japanese

Om du är med så kan vi ju synas på steam, pma ditt nick
Citera
2013-06-18, 21:10
Medlem
Vad skiljer mellan originalet och HD-versionen, utöver upplösningen då?
Citera
2013-06-18, 22:34
Medlem
utan.att.stannas avatar
Bara grafik vad jag sett.Mkt snyggare.

Mtch nu på gameranger boys!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem