Citat:

Ursprungligen postat av 
N3ss3

Nej jag är inte ny till spelet, och jag inser att det i grunden handlar om resurser, men det finns ingen möjlighet till att skirmishers vinner mot longbowmen, just på grund av deras brist i range. Ja de har bonusskada mot archers, men i det här fallet är det som att säga att en teutonic knight vinner mot en longbowman, vilket han gör om man inte styr gubbarna över huvud taget, inte annars.
Jag inser att man sällan kommer till imperial, men gör du det är en longbow hellbardier arme en mardröm, för din absolut lättaste counter mot just longbowmen är paladins och det är därför du försvarar dem med pikes/hellbards.. Det är en dyr arme ja, men det är också bland det värre att möta just i en lategamestrid.

Eftersom jag tillhör dom som spelat BF på elitnivå i många år, vilket i praktiken innebär 1v1 postimp (när vi var jämna) så kan jag demonstrera hur väl din arme kommer dö i ett spel istället... Lär gå snabbare än att försöka övertyga här
vi kör 1v1 bf (eller valfri karta om du vill) sedan bygger vi upp till post imp... sedan kör vi fighten med dig som britons... Jag kommer inte att attackera dig innan du känner att du är klar..
Jag kommer välja mellan följande civs, (du kan få banna 3st av dom)
Goth (Skulle banna om jag vore dig, då goth är lame)
Koreans (Skulle banna)
Mongols
Celts
Aztecs
Mayans
Japanese
Om du är med så kan vi ju synas på steam, pma ditt nick