2011-08-04, 11:49
Medlem
TurnThePages avatar
Hej vänner! Fråga på g. Se om ni har något bra svar. (Och jag har googlat efter det).

Plötsligt har AoE 2 TC börjat lagga något enormt för oss. Tidigare har vi spelat 3 v. 3, 4 v. 4 osv utan några som helst problem med något lag. Men nu har det blivit ospelbart. Efter en tid börjar det sega ner sig för att sedan börja frysa. Detta sker när populationerna börjar gå upp. Vi kan kolla runt på mappen, markera olika trupper, byggnader osv. Men spelet är fryst i kanske 30 sekunder, för att starta i kanske 1 sekund för att sen frysa i 30 sekunder igen. Jag antar att det är för att spelet vill "hinna ikapp".

Vi har försökt flera olika varianter för att se om det kan hjälpa:

Köra på max 175 population - frös fortfarande.
Köra på max 100 population - samma problem.

Ett tag trodde vi det var spelare X som var problemet. Men vi testade köra utan honom, 4 spelare mot 4 datorer, fortfarande samma problem.

Jag har aldrig haft några problem att hosta games tidigare, men det fryser även för mig. Vi har testade flytta runt vem som är host, men till slut så börjar det fyslagga och ibland droppas hosten - vilket är besynnerligt.

Kan inte riktigt se vad som är problemet, då det kvarstår hur vi än försöker göra.

Ingen av oss har några program på i bakgrunden förutom skype och/eller ventrilo.
Vi kör med version 1.0. Bör vi patcha upp till 1.0c?

Tack för svar alla ni ädla krigare i världens, i särklass, bästa spel!
Citera
2011-08-04, 14:52
Medlem
Dalarans avatar
Började spela det här igen med en kompis, men hittade inte skivorna så jag laddade ner spelet. Vi provade att spela över Gameranger men min spel kraschar bara hela tiden, fast jag kan starta det via genvägen eller den crackade exe:n i age2_x1 mappen (ifall ni har en sådan) men empires2.exe (som är crackat) funkar inte alls.

Letade lite men hittade inte någon funktion där jag kunde byta "pathen" till exe:n så jag kunde byta så den ledde till det fungerande cracket i den andra mappen istället för empires2.exe. Jag provade att flytta ut och döpa om cracket men det går fortfarande inte att starta spelet via gameranger.
Citera
2011-08-04, 16:26
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Jag är testat att ta samma team och sedan "lock teams", men likförbannat attackerar alla tre lag mig.
Det blir svårt, hehe

Men du skall INTE kryssa i lock team

Lock team= alla mot dej

INTE locked team= du blir i samma lag som dom med samma team nr som dej
Citera
2011-08-04, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Men du skall INTE kryssa i lock team

Lock team= alla mot dej

INTE locked team= du blir i samma lag som dom med samma team nr som dej
nej? Det är tvärt om, om du kryssar i Lock Teams så kan spelare inte byta sida eller skicka mat etc mellan lagen ...
Citera
2011-08-04, 18:13
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibstandarte
nej? Det är tvärt om, om du kryssar i Lock Teams så kan spelare inte byta sida eller skicka mat etc mellan lagen ...

när man lirar MP skall man ha den ikryssad ja, men hade också problem på den tiden jag körde mot/med datorer och har för mej att den INTE skall vara ikryssad om man vill ha en dator i sitt lag?
Vet låter skumt men jag tror det är så
Citera
2011-08-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
när man lirar MP skall man ha den ikryssad ja, men hade också problem på den tiden jag körde mot/med datorer och har för mej att den INTE skall vara ikryssad om man vill ha en dator i sitt lag?
Vet låter skumt men jag tror det är så

Har svårt att tro att den gör olika saker beroende på om man lirar MP eller SP, jag kollade på SP å då stod de ungefär som jag skrev högre upp så tror bara att motståndarna anfaller person X eftersom han helt enkelt är svagast i spelet? Antagligen är hans allied så bra så AI;n skiter i honom eller ngt sånt ...
Citera
2011-08-05, 23:33
Medlem
woosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
http://www.demonoid.me/files/details/2391593/23396307/
Testa den där

Tack så mycket!
Citera
2011-08-05, 23:42
Medlem
Benkkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woosa
Tack så mycket!

Fått det att funka eller håller du på att dra ner det?
Citera
2011-08-06, 11:24
Medlem
woosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
Fått det att funka eller håller du på att dra ner det?

Det funkade väldigt bra! nu är jag redo för ett spel någon dag
Citera
2011-08-06, 20:56
Medlem
woosas avatar
Någon som vill spela nu ikväll?
Citera
2011-08-06, 23:13
Medlem
Benkkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woosa
Någon som vill spela nu ikväll?

Installerar spelet nu så kanske på en timme?

Enbart gameranger man behöver eller?
Kan köra både patch C och patch E
Senast redigerad av Benkke 2011-08-06 kl. 23:20.
Citera
2011-08-06, 23:14
Medlem
Benkkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibstandarte
Du glömde River

Hertab
YellowLemon
Xeilon
Johnny Fairplay
Wuri