2009-07-22, 01:28
Medlem
Lantbruks avatar
Uråldrig som jag är har jag aldrig LAN:at AoE2, jag har faktiskt aldrig LAN:at överhuvudtaget.

Kan dock tänka mig att det är extremt kul, med tanke på hur perfekt spelet är i single-player mode.

Mvh
Citera
2009-07-22, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vreborlo
Gameranger var skit man kan bara sortera serverlistan efter genre lol, http://www.igzones.com/ verkar fet men deras mail verifikation är seg.

Spelar gärna med nån vs cpu då jag är så rostig, har vunnit mot 3 cpu på svåraste om jag minns rätt, pm mig jag är på fb ofta.

Ja, IGZ är där de allra flesta spelar nuförtiden
Citera
2009-07-22, 19:43
Medlem
Werrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sciz
bla bla bla...bra och dåliga lag...bla bla

Jag håller med men även Turkiet har ett bra lag (Cyclops rox). Dock så borde Hong Kong ta hem detta; Clot, Ding och Star är alla urstarka och riktigt samspelade då alla lirar i poZ. Daut har skrapat ihop ett lag med jugoslaver också med det kan aldrig räcka även om Daut spelar som gud nu.
Citera
2009-07-22, 23:48
Medlem
Age of Empires II var sjukt bra när det kom ut och det håller fortfarande. Visst har det, iom Age III, skett många bra förändringar i gameplay som gör Age III (enligt mig) snäppet vassare, men Campaignen är ÖVERLÄGSEN i Age II.
Citera
2009-07-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Werrock
Jag håller med men även Turkiet har ett bra lag (Cyclops rox). Dock så borde Hong Kong ta hem detta; Clot, Ding och Star är alla urstarka och riktigt samspelade då alla lirar i poZ. Daut har skrapat ihop ett lag med jugoslaver också med det kan aldrig räcka även om Daut spelar som gud nu.

nej jugoslavien vinner knappast men de kan gå till kvartsfinal iaf, förra gången gick daut+18xx+16xx till semi i losers bracket, där de förlorade mot kanada till slut

så långt tror jag inte detta år, men kvart iaf
Citera
2009-07-23, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Werrock
Daur kan plocka hem turneringen själv om han vill

Fixar han att vinna mot 2+++ fast han dödar en villager så kan han nog plocka ihop ett vinnarlag.
Citera
2009-07-23, 15:51
Medlem
funkar ej

Kommer aldrig in i spelet i multiplay med igz, tanka conqerors från piratebay, det står att det kan funka om jag stänger av antifusk. ???
Citera
2009-07-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sciz
har inte börjat än, ska göra det nån gång i augusti, men det allmänna forumet för turneringen är här:

http://aocgroup.com.ar/index.php?f=154

Och här är registreringsforumet med hittills registrerade lag:

http://aocgroup.com.ar/index.php?f=159

Hur gör man för att se på de filmer som finns postade i forumet? Verkligen jättesmå filer men ingen aning om hur man öppnar & ser på dem?
Packade upp dem & försökte spela i VLC men gick inte
Citera
2009-07-23, 19:44
Medlem
Werrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uicker
Hur gör man för att se på de filmer som finns postade i forumet? Verkligen jättesmå filer men ingen aning om hur man öppnar & ser på dem?
Packade upp dem & försökte spela i VLC men gick inte

Lägg dem i mappen "SaveGame" i Age 2-mappen. Starta, välj Single Player och sedan Saved and recorded games. Du måste ha patch 1.0c eller 1.0e för att kunna se dem, annars syncar de ur.
Citera
2009-07-23, 23:01
Medlem
Någon som är sugen på att lira AOE2 nån gång nästa vecka? En match med tre-fyra pers hade vart sköj. Jag är väl medelmåtta. Har spelat 10-15 multiplayermatcher ungefär
Citera
2009-07-24, 15:02
Citat:
Ursprungligen postat av Inodlog
Någon som är sugen på att lira AOE2 nån gång nästa vecka? En match med tre-fyra pers hade vart sköj. Jag är väl medelmåtta. Har spelat 10-15 multiplayermatcher ungefär
Jag är med, skicka pm för msn om du fortfarande intresserad
Citera
2009-07-26, 17:20
Medlem
kedjas avatar
Får inte de gamla Aoe II + AoC skivorna att funka i datorn, minns dock att jag hittade ett ställe där man kunde spela både AoE plus tvåan genom nån sida. Nån som vet var jag menar? Antar att man inte kan spela online då dock.

Edit* Menar att jag alltså inte tankade det, utan det fanns att spela gratis genom nån sida. man kanske laddade ner någon liten fil dock.
Senast redigerad av kedja 2009-07-26 kl. 17:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in