2016-03-05, 19:20
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det handlar sällan om fysisk överlägsenhet när någon ger en annan stryk. Det handlar om galenskap. De allra flesta tycker genuint illa om att slåss.

Hon hade inte ett »hem« i sig själv och levde mer spontant än balanserat. Sådant kostar på i längden.

Den som träffat män/människor som slåss skulle behöva höra dina ord. Gör en film, lägg upp på youtube. Du kan rädda många misshandelsoffer. Att få höra och se en människa med normala värderingar kan göra skillnad. Josefin blev ett offer. Mycket lätt att komma in i tankar på värdelöshet, bakom ytan led hon något fruktansvärt, måste vi inse. Död tidigt. Finns det något bevis att lägga ut, om hur ÖR sparkade sönder henne?

Nu vet ingen än vad hon verkligen avled av.
Citera
2016-03-05, 19:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Den som träffat män/människor som slåss skulle behöva höra dina ord. Gör en film, lägg upp på youtube. Du kan rädda många misshandelsoffer. Att få höra och se en människa med normala värderingar kan göra skillnad. Josefin blev ett offer. Mycket lätt att komma in i tankar på värdelöshet, bakom ytan led hon något fruktansvärt, måste vi inse. Död tidigt. Finns det något bevis att lägga ut, om hur ÖR sparkade sönder henne?

Klassiskt feltolkning. Läs igen vad jag skriver. Betänk även att män i mycket högre utsträckning slår andra män. Det är väldigt mycket oprovocerat våld som förekommer. Tror du verkligen att den som slår gör det för att den är »fysiskt överlägsen«. Dra något gammalt över dig och anslut dig till alla andra med begränsad förmåga att se helhet och i stället stirra sig blind på delarna och förstora upp dem till någon sorts allmängiltig sanning. Det är cirka 5 % som överhuvudtaget slåss. Den som slåss gör det för att det är något som inte står rätt till. Dessa personer kan inte jag tala tillrätta. Det var dock inte det jag skrev heller.

Citat:
Nu vet ingen än vad hon verkligen avled av.

Nej, men det finns teorier och det är väl en anledning till att tråden diskuterades. Så länge ingen kungör den verkliga orsaken kommer spekulationerna att fortsätta. Inte särskilt konstigt att det gör så här i ett underforum med namnet: Kändisskvaller.
Senast redigerad av HerrGickhan 2016-03-05 kl. 19:50.
Citera
2016-03-05, 19:52
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Det var ju inte nåt man trott så tråkit. Hon skulle ju vara på scenen snart igen. Det är nu när hon inte finns som jag tänker på allt bra hon gjort. Hoppas det var sjukdom så hon inte mått så dåligt så hon tagit sitt liv. Med hjärtats eget ord var så bra.

/ Cykel-Ingemar
Citera
2016-03-05, 20:11
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Hon hade inte ett »hem« i sig själv och levde mer spontant än balanserat. Sådant kostar på i längden.

Låter som ett återkommande tema inom artistvärlden.
Sorgligt.
Citera
2016-03-05, 20:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Låter som ett återkommande tema inom artistvärlden.
Sorgligt.

Ja, men jag upplevde henne lite vilsnare än de flesta utan att hon därför flippade ur lika uppenbart som exempelvis Torsten Flinck.
Citera
2016-03-05, 20:55
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ja, men jag upplevde henne lite vilsnare än de flesta utan att hon därför flippade ur lika uppenbart som exempelvis Torsten Flinck.

Ja, man undrar ju vad Annika Jankell såg efter att ha lagt undan glasögonen på nattduksbordet.
Eller vad Lill-Babs tänkte efter att ha avverkat ett helt fotbollslag.
Jessica Gedin som föll för "Pål med baguetten".
Listan kunde göras oändlig.
Hannes Holm, Ramberg m.fl. har väl haft trevligare dagar än just nu.
Senast redigerad av LA8PV 2016-03-05 kl. 20:58.
Citera
2016-03-05, 20:59
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag är väl taskig nu, men hon var en högst medioker artist, som gick sängvägen till framgång.

Stämmer detta? Hon jobbade ju en del med Benny Andersson och nej det kan jag verkligen inte tro på.

Kvinnor knullar, ja. Det gäller även artister.
Citera
2016-03-05, 22:22
Medlem
Mats Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blajblajblaj
Det är inte helt OT eftersom han sparkade sönder hennes rygg vilket ledde till steloperationer, vilket i sin tur ledde till höftoperationer. Följdsjukdomar, inflammationer osv...

Hur vet du att misshandel var orsaken till hennes två steloperationer?
Citera
2016-03-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Minns när Micke Ljungberg tog livet av sig alla bara : Va ? Hur kunde han ta livet av sig han mådde väl bra? Fattar ni inte att depression det är inget att leka med det syns inte alltid på personen att den vill avsluta sitt liv utan rätt som det är beslutar dom sig för att göra det bara.

Precis! Depression är en mycket allvarlig sjukdom med hög dödlighet - mycket värre än trafiken t.e.x.
Citera
2016-03-06, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av englad
Precis! Depression är en mycket allvarlig sjukdom med hög dödlighet - mycket värre än trafiken t.e.x.

Självmord behöver inte bero på depression. Myt att tro att alla som tar livet av sig är deprimerade
Citera
2016-03-06, 01:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det där är ju bara trams. Dessutom har han en egen tråd, om någon vill smutskasta honom där. Att något som hände för 20 år sedan skulle ha något med en kriminell, halvtaskig artists död att göra, är bara trams.

Nej, hon hade ett liv efter Örjan med en man i Mälaren i tre år innan det brast fullständigt och hon reste hem till Gotland. Hon släckte ner kändisskapet då hon var psykiskt slut. Hennes sjukdom med värk och håravfall finns det ingen förklaring på än. Däremot har systern uttalat sig vad hon gått igenom tidigare med fd x med orden att det varit tufft och slitit på henne. Alla visste att artisten mått skit det är inget nytt. Men att leva i förhållande som du knappt kommer ur för alla hot och trakasserier samt misshandel sätter sina spår. Det kanske du inte visste utan trodde kanske att hon skakat av sig det som det vore lite regn på axlarna. Du är en cynisk trähatt som absolut inte avgör vad som ska diskuteras om artisten och hennes liv.
Självklart har det satt sina spår att leva under dom här premisserna. Därifrån är det långt till att skylla hennes död på honom det tror jag man kan bortse ifrån. Det är ingen som smutskastar honom utan det finns domar som visar vad han är för en typ.
Citera
2016-03-06, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Självmord behöver inte bero på depression. Myt att tro att alla som tar livet av sig är deprimerade
Jag tror tvärt om.Bakom varje självmord ligger en depression..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in