2019-03-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilgamesheposet
Tror hon gillade killar som var bad boys som hon vill omvända. Vissa kvinnor är så man kan inte vara ihop med en snäll kille ” mes”.
Nä ingenting tyder på att hon gillade badboys, det var Ö.R som visade sig vara en badboy.
Anders Lundin och Hannes Holm är väl ändå inga badboys? Eller du tycker?
Josefin var inte heller kokainist, som någon tror sig veta,hon verkade inte heller ha varit begiven på "lösa" relationer. Hon reagerade starkt över Ö.R, otrohet, och ville avsluta relationen då han bevisligen ofta var otrogen.
Ö.B har själv berättat att han var sexmissbrukare, att han var lynnig, och förgick sig genom att slå
att han behandlat sina kvinnor illa.
Ö.B är nu en gammal gubbe, han kan se tillbaka och kanske ångra en del, Ö.B har inte samma grundtrygghet som många andra har. Han har uppenbara brister.
Han har flummat runt, alla ungdomsår, innan han hittade sin fammilj på Dramaten, man kan ju säga att han valt fel typ av stadiga flickvänner, ingen av hans stadiga partners, Ewa Fröling,Lena Ohlin o Josefin Nilsson, plus några senare kvinnor, ingen av dessa kvinnor accepterade hans utsvävande liv,hans otroheter, och allt annat han bidrog till för att förstöra relationerna..
Han valde ständigt den typiska familjeflickan till partners. Alla dessa kvinnor fick ta hjälp av sina närstående när de behövde avsluta relationen med Ö.R
Det är synd om en sådan som Ö.R, han har ställt till för mycket pga av sin oförmåga att kontrollera våld.
Hans misshandelsstraff är utdömt o avtjänat, så är det ju.
Att någon annan primitiv sälle tycker att man ska ge sig på och spöa Ö.B, det är ju bevis på även denne är en likadan-örjan,
såna örjan-grabbar finns, de gillar våld, men ibland spiller våldet över på deras flickvänner/kvinnor som kommer känslomässigt för nära.
Citera
2019-03-27, 12:39
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agnetax
Jag försvarar inte hans beteende, men hennes verkar ju också vara långt ifrån friskt. Varför sparka sönder inredning, möbler o.s.v.?

Hon var onykter och arg, trött efter att varit med om flera års
fysisk och psykisk misshandel, som hon ville prata om.
Att sparka sönder en sak,sparka på möbler är ju definitivt inte i
samma liga som att sparka sönder en människa.
Det måste du väl fatta, eller ?
Citera
2019-03-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Hon var onykter och arg, trött efter att varit med om flera års
fysisk och psykisk misshandel, som hon ville prata om.

Att sparka sönder en sak,sparka på möbler är ju definitivt inte i
samma liga som att sparka sönder en människa.
Det måste du väl fatta, eller ?

Ville "prata" men slog sönder inredningen istället.

Ungefär som om Ramberg hade velat prata - men det råkade bli slagsmål iställt.. Delvis pga att han var onykter.

Varför måste man försöka "prata" om misshandel? Varför kan man bara inte GÅ när killen visar sig vara kvinnomisshandlare.

Jag godkänner inte förklaringen där man skyller på "kärlek".
Citera
2019-03-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Ungefär som om Ramberg hade velat prata - men det råkade bli slagsmål iställt.. Delvis pga att han var onykter.

Varför måste man försöka "prata" om misshandel? Varför kan man bara inte GÅ när killen visar sig vara kvinnomisshandlare.

Vad menar du? Att det är den misshandlades ansvar och inte den som slår? Örjans hot och terror ökade när Josefin lämnde honom. Är det hennes fel med?
Citera
2019-03-27, 12:53
Medlem
Giant Squids avatar
Dramaten är landets dyraste instutition för män med funktionsvariationer.
Nåt är väldigt fel i teaterlandskapet i detta land.
Citera
2019-03-27, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nä ingenting tyder på att hon gillade badboys, det var Ö.R som visade sig vara en badboy.
Anders Lundin och Hannes Holm är väl ändå inga badboys? Eller du tycker?
Josefin var inte heller kokainist, som någon tror sig veta,hon verkade inte heller ha varit begiven på "lösa" relationer. Hon reagerade starkt över Ö.R, otrohet, och ville avsluta relationen då han bevisligen ofta var otrogen.
Ö.B har själv berättat att han var sexmissbrukare, att han var lynnig, och förgick sig genom att slå
att han behandlat sina kvinnor illa.

Ö.B är nu en gammal gubbe, han kan se tillbaka och kanske ångra en del, Ö.B har inte samma grundtrygghet som många andra har. Han har uppenbara brister.
Han har flummat runt, alla ungdomsår, innan han hittade sin fammilj på Dramaten, man kan ju säga att han valt fel typ av stadiga flickvänner, ingen av hans stadiga partners, Ewa Fröling,Lena Ohlin o Josefin Nilsson, plus några senare kvinnor, ingen av dessa kvinnor accepterade hans utsvävande liv,hans otroheter, och allt annat han bidrog till för att förstöra relationerna..
Han valde ständigt den typiska familjeflickan till partners. Alla dessa kvinnor fick ta hjälp av sina närstående när de behövde avsluta relationen med Ö.R
Det är synd om en sådan som Ö.R, han har ställt till för mycket pga av sin oförmåga att kontrollera våld.
Hans misshandelsstraff är utdömt o avtjänat, så är det ju.
Att någon annan primitiv sälle tycker att man ska ge sig på och spöa Ö.B, det är ju bevis på även denne är en likadan-örjan,
såna örjan-grabbar finns, de gillar våld, men ibland spiller våldet över på deras flickvänner/kvinnor som kommer känslomässigt för nära.

Ständigt detta: ”hon VILLE avsluta” - sen visar verkligheten att hon avslutade inte utan ansåg det vara ”svårt”. Jaha. Men fortsätt då istället och låt dig bli misshandlad om DET verkar ”lättare” - skulle jag vilja säga till dessa som inte kan avsluta direkt efter första slaget eller första hotelsen.

Man åker inte hem till våldsverkaren för att diskutera hans karaktärsbrister, brist på uppfostran, tillkortakommanden. Man GÅR.

När man lyssnar på ÖB:s intervjuer, inser vem som helst att han inte var någon intellektuell storhet utan ”gatans barn”. Djupt motbjudande hur han nästan skryter om sina ”danska skallar” och än mer motbjudande att de kvinnliga intervjuare myser nöjd i soffan istället för att ställa följdfrågor. Man vill kräkas när man ser spektaklet.

Det enda som väcker sympatier hos ÖB är att han verkar någorlunda rak och slingrar sig inte, försöker inte låtsas vara något annat än sig själv. Han förnekar inte att han reagerar med våld och det tycks inte fördömas av omgivningen: ”pojkar är pojkar” och egentligen är han ”mjuk”..blabla..

Jag håller inte med om att det skulle handla om ”familjeflickor”. Alla dessa kvinnor tycks komma från trasiga familjeförhållanden helt oavsett att vi inte pratar om förortsflickor med arbetslösa missbrukande pappor..

Jag tycker att det är osmakligt att nu kölhala denna pensionär. Det finns många andra aktiva kvinnomisshandlare som man skulle kunna jaga offentligt, men ÖR är väl bra target på det sättet att han inte längre har någon position. NU vågar Dramaten.. fruktansvärt billigt..
Citera
2019-03-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Håller 100% med! Som om man på den här sortens arbetsplats skulle vara "tvungen" att tåla lite andra regler än samhället i övrigt..
Citera
2019-03-27, 13:10
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ständigt detta: ”hon VILLE avsluta” - sen visar verkligheten att hon avslutade inte utan ansåg det vara ”svårt”. Jaha. Men fortsätt då istället och låt dig bli misshandlad om DET verkar ”lättare” - skulle jag vilja säga till dessa som inte kan avsluta direkt efter första slaget eller första hotelsen.

Man åker inte hem till våldsverkaren för att diskutera hans karaktärsbrister, brist på uppfostran, tillkortakommanden. Man GÅR.

När man lyssnar på ÖB:s intervjuer, inser vem som helst att han inte var någon intellektuell storhet utan ”gatans barn”. Djupt motbjudande hur han nästan skryter om sina ”danska skallar” och än mer motbjudande att de kvinnliga intervjuare myser nöjd i soffan istället för att ställa följdfrågor. Man vill kräkas när man ser spektaklet.

Det enda som väcker sympatier hos ÖB är att han verkar någorlunda rak och slingrar sig inte, försöker inte låtsas vara något annat än sig själv. Han förnekar inte att han reagerar med våld och det tycks inte fördömas av omgivningen: ”pojkar är pojkar” och egentligen är han ”mjuk”..blabla..

Jag håller inte med om att det skulle handla om ”familjeflickor”. Alla dessa kvinnor tycks komma från trasiga familjeförhållanden helt oavsett att vi inte pratar om förortsflickor med arbetslösa missbrukande pappor..

Jag tycker att det är osmakligt att nu kölhala denna pensionär. Det finns många andra aktiva kvinnomisshandlare som man skulle kunna jaga offentligt, men ÖR är väl bra target på det sättet att han inte längre har någon position. NU vågar Dramaten.. fruktansvärt billigt..
Statistiken visar att det är just vid uppbrott som det ofta blir farligt på riktigt. Därför stannar många - de vet vad de har men inte vad de får. Därtill finns det väldigt få "perfekta offer", du vet såna där änglar som alla älskar och som aldrig begått ett fel i hela sitt liv. På varje perfekt offer går det tiotusentals andra. Ett exempel är frågeställningen "kan man våldta en hora?".
Citera
2019-03-27, 13:11
Bannlyst
Citat:

Jag köper inte heller det där att de inte vågar lämna en misshandlare. Man ska inte försvara en idiot, men här verkar det ju uppenbarligen vara två.

Läste någonstans att hon tagit hans betalkort och missbrukat det.

Jag försvarar inte våld, men man måste se hela bilden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Vad menar du? Att det är den misshandlades ansvar och inte den som slår? Örjans hot och terror ökade när Josefin lämnde honom. Är det hennes fel med?

Tror inte att det är så svårt att förstå vad jag menar..

Josefin säger sig ha blivit "knivskuren" av ÖR i september 1996. Hon "ville" göra slut - men klarade inte av det utan exempelvis följde med på Örjans kompis begravning med påföljande övernattning i hans lgh, vilket resulterade i ytterligare misshandel.

Och sen säger man att "varför gör ingen något"..
Citera
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är mig veterligen välbelagt att kreativitet och "konstnärssjäl" ofta går hand i hand med psykiska sjukdomar och andra funktionsstörningar.
Citera
2019-03-27, 13:13
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agnetax
Jag köper inte heller det där att de inte vågar lämna en misshandlare. Man ska inte försvara en idiot, men här verkar det ju uppenbarligen vara två.

Läste någonstans att hon tagit hans betalkort och missbrukat det.

Jag försvarar inte våld, men man måste se hela bilden.
Varför måste man det? Det är en allvarligt menad fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in