2016-03-05, 08:40
Medlem
Kajsakavatt4s avatar
En stor Artist har gått hädan.
Glömmer aldrig när Ainbusk gjorde sina första
Tv-uppträdanden. Så duktiga och söta.
Tack för allt. R.I.P Josefine.
Citera
2016-03-05, 11:55
Medlem
Wandras avatar
Har alltid gillat Josefine som hade en otroligt skör och personlig röst.

Minns ett framträdande på TV för många år sedan där hon sjöng tillsammans med Håkan Hemlin (som var bra hög). De framförde "Fairytale of New York". Man rös i hela kroppen så bra. Två vilsna själar var min tanke då.
Citera
2016-03-05, 13:55
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag är väl taskig nu, men hon var en högst medioker artist, som gick sängvägen till framgång.

Hur menar du exakt att hon skulle ha gått sängvägen till sin framgång? Skulle hon och syrrorna ha haft gruppsex menar du då?
Citera
2016-03-05, 14:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Att göra kvinnor illa är oförlåtligt...

Men att göra män illa är förlåtligt? Tala om inskränkt åsikt.

---

Tittade som hastigast på TV4 Film och såg att de visade Adam och Eva. Kom in precis i den scen där Eva går fram till mäklaren som plötsligt avled på grund av aneurysm. Rätt bisarrt med tanke på omständigheterna.
Citera
2016-03-05, 14:44
Medlem
Kajsakavatt4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Har alltid gillat Josefine som hade en otroligt skör och personlig röst.

Minns ett framträdande på TV för många år sedan där hon sjöng tillsammans med Håkan Hemlin (som var bra hög). De framförde "Fairytale of New York". Man rös i hela kroppen så bra. Två vilsna själar var min tanke då.

Här har någon vänlig själ lagt upp en en mix av låtar på youtube:
http://youtu.be/9SPf-G-t64Y
Citera
2016-03-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag är väl taskig nu, men hon var en högst medioker artist, som gick sängvägen till framgång.

Äh, det tycker inte jag i alla fall..att hon var "en högst medioker artist" alltså...jag tycker hon var jättebra!!
Citera
2016-03-05, 15:40
Medlem
Wajis avatar
Det tragiska med alla kändisar som går bort är att efter sin död så får de höra hur bra och omtyckta dom var. När de lever är det fan ingen som säger något

Tycker i alla fall tjejen var en trevlig prick som gick bort alldeles för tidigt.
Citera
2016-03-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Ja, det är verkligen bisarrt att så många OT-inlägg om Ramberg tillåts vara kvar i tråden. Vad har det med hennes död att göra? Dessutom så får svaga kvinnor som är mentalt instabila, och dras till svin, skylla sig själva. Tröttsamt med tramsiga känsloargument. Hon verkar inte ha varit guds bästa barn, och med hennes livsstil, är en tidig död, inte så märklig.

Det är inte helt OT eftersom han sparkade sönder hennes rygg vilket ledde till steloperationer, vilket i sin tur ledde till höftoperationer. Följdsjukdomar, inflammationer osv...
Citera
2016-03-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blajblajblaj
Det är inte helt OT eftersom han sparkade sönder hennes rygg vilket ledde till steloperationer, vilket i sin tur ledde till höftoperationer. Följdsjukdomar, inflammationer osv...

Alldeles rätt! Så Örjan Ramberg är en av flera faktorer som kan ha spelat in för den tragiska utgången. Klart relevant för tråden så länge vi inte vet mer. Än så länge är det rätt och slätt spekulationer och inget annat. Då ska vi inte förminska några teorier i ett missriktat försök att skydda någon det inte finns någon anledning att skydda.

För övrigt tycker jag att du var en underbar artist och människa, Josefin. R.I.P.
Citera
2016-03-05, 18:34
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Men att göra män illa är förlåtligt? Tala om inskränkt åsikt.

---

Naturligtvis inte.
Skillnaden är bara att samhället förväntar sig att den maskulina delen av befolkningen ska tåla mer stryk pga att den är fysisk överlägsen.
Verbalt eller intellektuellt borde det vara 50-50.

Vad man kan konstatera när sånt här händer är att alla är förlorare.
Aldrig några sura miner, divalater mm offentligt från Josefin. Och det är ett bra betyg jämfört med andra sk. artister. Varav många mår eller har mått pyton.
Senast redigerad av LA8PV 2016-03-05 kl. 18:36.
Citera
2016-03-05, 18:41
Medlem
fatattacks avatar
Jag kanske inte tillför något nytt.. men såg henne för länge sedan irl. Vilken kvinna... vilken utstrålning. Jag var förälskad efter att ha sett henne. En förlust.
Citera
2016-03-05, 19:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Naturligtvis inte.
Skillnaden är bara att samhället förväntar sig att den maskulina delen av befolkningen ska tåla mer stryk pga att den är fysisk överlägsen.
Verbalt eller intellektuellt borde det vara 50-50.

Det handlar sällan om fysisk överlägsenhet när någon ger en annan stryk. Det handlar om galenskap. De allra flesta tycker genuint illa om att slåss.

Citat:
Vad man kan konstatera när sånt här händer är att alla är förlorare.
Aldrig några sura miner, divalater mm offentligt från Josefin. Och det är ett bra betyg jämfört med andra sk. artister. Varav många mår eller har mått pyton.

Hon hade inte ett »hem« i sig själv och levde mer spontant än balanserat. Sådant kostar på i längden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in