Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-02, 15:02
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt
När får vi veta hur hon dog?
Under nästa vecka lär väl det komma ett preliminär rapport från obduktionen för den lär skett i dag el innan Fredag allt är hur stor belastning dem har i Visby ang obduktioner!
Citera
2016-03-02, 15:40
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Under nästa vecka lär väl det komma ett preliminär rapport från obduktionen för den lär skett i dag el innan Fredag allt är hur stor belastning dem har i Visby ang obduktioner!

Om en så pass ung person dör plötsligt i hemmet utan att ha någon svår sjukdom man där av så blir det i allmänhet rättsmedicinsk undersökning. Vid misstanke om självmord alltid.

Obduktionen sker då inte i Visby utan i Solna.
Citera
2016-03-02, 15:48
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore
...och den mannen är Örjan Ramberg. Prisad av kungen, varit med i fin tv, övrigt hyllad som en bra människa med svår uppväxt. Vänstern...

Man slutar aldrig att fascineras över vilka praktsvin som kvinnor kan falla för. För övrigt är ju ÖR gammal nog att vara hennes far. Hon hade kunnat få mycket bättre än så. Men det kanske var två plågade själar som upptäckte varandra.
Citera
2016-03-02, 16:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Verkligen inte då han genom sin psykiska och fysiska terror medverkat till hennes sjukdomstillstånd som indirekt ledde till hennes död.

Ytterst tunn spekulation.
Citera
2016-03-02, 16:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ytterst tunn spekulation.

Det är ingen spekulation utan det är känt sedan innan att Ramberg varit ett svin mot Nilsson.
Och under dom här åren har hon tagit stryk. Hennes fysiska och psykiska tillstånd har inte varit bra sedan hon försvann från scenen.

Skådespelare 2:
Hon sätter upp sina armar som skydd. Han skär henne i armbågen. Tillsammans tar de en taxi till sjukhus och Dramatenskådespelaren uppger för sjukhuspersonalen att hans flickvän har ramlat på en flaska. Vid ett senare tillfälle knuffar han omkull henne och sparkar henne i magen med sina cowboyboots. Morgonen därpå trycker han upp henne mot en vägg och tar strypgrepp på henne, säger att han ska slå sönder hennes ansikte så att hon inte kan filma.

Den 30 januari 1997 uppsöker hon sjukhus sedan skådespelaren slagit henne under vänster bröst och på benen. Den 15 april förbjuds han att ta kontakt med eller följa efter henne i ett år framåt. Han bryter vid flera tillfällen mot förbudet.
Ett annat samtal: "Jag vaknar hela tiden av hat. Din tjocka grisfarmarfitta. Jag vaknar av hat till dig. Ett enormt jävla hat.
Han döms i tingsrätten till tre månaders fängelse för misshandel, upprepade olaga hot, skadegörelse och överträdelse av besöksförbud. I hovrätten mildras dock domen och skådespelaren slipper undan med villkorlig dom. osv.

http://www.expressen.se/noje/dramatens-varstingar/
Citera
2016-03-02, 17:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är ingen spekulation utan det är känt sedan innan att Ramberg varit ett svin mot Nilsson.
Och under dom här åren har hon tagit stryk. Hennes fysiska och psykiska tillstånd har inte varit bra sedan hon försvann från scenen.

Skådespelare 2:
Hon sätter upp sina armar som skydd. Han skär henne i armbågen. Tillsammans tar de en taxi till sjukhus och Dramatenskådespelaren uppger för sjukhuspersonalen att hans flickvän har ramlat på en flaska. Vid ett senare tillfälle knuffar han omkull henne och sparkar henne i magen med sina cowboyboots. Morgonen därpå trycker han upp henne mot en vägg och tar strypgrepp på henne, säger att han ska slå sönder hennes ansikte så att hon inte kan filma.

Den 30 januari 1997 uppsöker hon sjukhus sedan skådespelaren slagit henne under vänster bröst och på benen. Den 15 april förbjuds han att ta kontakt med eller följa efter henne i ett år framåt. Han bryter vid flera tillfällen mot förbudet.
Ett annat samtal: "Jag vaknar hela tiden av hat. Din tjocka grisfarmarfitta. Jag vaknar av hat till dig. Ett enormt jävla hat.
Han döms i tingsrätten till tre månaders fängelse för misshandel, upprepade olaga hot, skadegörelse och överträdelse av besöksförbud. I hovrätten mildras dock domen och skådespelaren slipper undan med villkorlig dom. osv.

Ja det låter trist, men det är inte Nilssons dödsorsak och dessutom en god tid bakåt.
Citera
2016-03-02, 17:17
Medlem
KlarinettRunes avatar
Oavsett vad dödorsaken var så var det tragiskt. Trots att det finns ganska lite musikmaterial utgivet, hennes stök i privatlivet och hälsoproblem - så har hon ändå definitvt gjort ett starkt artistiskt avtryck. Hon var ingen dussinartist. Hennes närvaro gjorde planeten till en bättre plats. Absolut en av de bästa sångerskor som trampat svensk mylla.
Citera
2016-03-02, 17:25
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyringo
vad har ni alla som påstår att hon hade problem med droger för belägg för era påståenden?
hon torskade för ett antal år sedan i en bil med persbrandt, men det var han som var både full och påtänd.
att hon skulle ha haft drogproblem tror jag inte ett ögonblick på.
hon hade problem med nerverna, kanske kan bero på det om hon har verkat vara påverkad.
hon hade varit ute på promenad med sin syster och hund för att sen gå upp och vila sig, hon hade inte vaknat efter det, vad som har hänt kan vara allt från självmord till massiv hjärnblödning.
Flera år sen jag såg henne men hon var definitivt påerkad av droger. Inga mer belägg än så men är du helt säker att så inte är fallet så får väl jag tro dig. Hoppas bara att det inte mörkas än en gång p.g.a. anhöriga, bättre det kommer fram att droger inte är bra.
Citera
2016-03-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Öh.. du menar alltså att om man lyssnar på artisten ifråga (vilket jag betvivlar att du gör) så står man i nära relation? Tillåt mig att tycka att det är jävligt tragiskt. Pöbeln alltså...

Du måste ha mycket att göra om du ska sörja precis alla på jordklotet som dör...äh...sanningen
är väl att du inte sörjer en enda en som dör omkring dig, huvudsaken är väl att du själv inte gör det! Jennifer Nilsson är känd och många har tyckt om hennes konstnärsskap medans hon levde, och då är det inte konstigt om dom sörjer henne nu när hon strukit med. Jag sörjer henne för att hon också verkade vara en snäll människa....gillade hundar om inte annat....
Senast redigerad av Trapizo 2016-03-02 kl. 17:40.
Citera
2016-03-02, 17:34
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Skådespelare 2:

Man kan undra om svinet kommer på begravningen?
Citera
2016-03-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Man kan undra om svinet kommer på begravningen?

Ja det kan man fråga. En annan fråga som möjligen ör OT är hur tänkte man på SVT när man tillät honom att vara med i "Stjärnorna på slottet".
Citera
2016-03-02, 17:56
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Men herregud, vad tror du att Josefin var, en försvarslös slavinna som saknade egen vilja?

Hon hade stormiga relationer under sin levnad. Till det finns alltid två ansvariga. Hon hade depressioner pga svårigheter att kunna ha fungerande nära relationer. Hon drogs till en viss typ av män och vi måste sluta hitta på att kvinnor saknar eget ansvar. Det är inte barn det handlar om.

Men herregud! Du kan väl inte försvara att en man fysiskt och psykiskt plågar en kvinna för att han är starkare och hon har tytt sig till honom? Skärp dig!
Senast redigerad av Reda 2016-03-02 kl. 18:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in