Citat:
Ursprungligen postat av
antonerik
Visst, håll protester, ställ dig på torget och tala dig hes för den orättvisa ÖR blivit utsatt för. Då slipper vi läsa skiten här.
Så du diskuterar på Flashback enkom för att få medhåll?
Är du 14 år eller?
Örjan är kvinnomisshandlare, jag är inte särskilt intresserad av att hålla protester till hans förmån. Dessutom är jag inte livsstilsdemonstrant som går igång på ljusmanifestationer, något som inte är en obetydlig faktor i sammanhanget här. Det finns religiösa behov som tillfredsställer många människor i form av diverse mer eller mindre genomtänkta manifestationer.
Vad jag däremot
inte vill ha är häxprocessliknande gatudomstolar med kommersiella tabloider som påhejare som tror att de vet sanningen om vad som försigått i ett förhållande för 20 år sedan när det totalt saknas relevant bevisning i fallet med det som påstås tagit död på josefin, och allt bygger på en partsinlaga.
De som inte förstår skadligheten i sådana samhällsyttringar har sovit sig genom historielektionerna.
I en rättstat sköter domstolen dömandet.
Sedan får naturligtvis båda sidor utnyttja sin yttrandefrihet och säja vad de vill men den gode medborgaren begriper att sanningen är svår att hitta i dessa yttranden och att det som rätten dömer är det som är att förhålla sig till.
Sedan kan man naturligtvis ha en diskussion om
hur rätten dömer baserat på konkret fakta, jämföra med andra domar e.t.c. men den masspsykos vi ser i det här fallet har inte tillstymmelse till likhet med dylik rationalitet.