2016-03-01, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Finns en och annan Ainbusklåt där det verkar som om hon trodde på Gud.

...och det kan inte bli vackrare än så här...

http://radiofy.se/artists/4443-ainbusk/songs/9-min-gud
Citera
2016-03-01, 17:49
Medlem
Gissar på att hjärtat kollapsade. Vilket låter våldsamt men sker ofta stillsamt i sömnen.
Citera
2016-03-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wastelandwolfe
Var har du hittat den statistiken? I artikeln som du länkade till så finner jag inte heller något som skulle peka på att det skulle vara osannolikt. Jag har personliga erfarenheter utav att folk t e x har ätit frukost, tagit en cykeltur med mera, för att sedan 5 minuter efteråt skurit av sig halsen.

Typiska beteenden utav personer med en bipolär sjukdom. Nåja...med tiden så kommer vi att få veta.

Socialstyrelsens dödsorsaksstatistik.

Fast nu finns det inga uppgifter om att JN skulle ha lidit av bipolär sjukdom, som är en annan diagnos än depression. Att JN skulle ha lidit av depression det senaste året, finns heller inga uppgifter om.
Senast redigerad av B.R.Donut 2016-03-01 kl. 17:55.
Citera
2016-03-01, 18:27
Medlem
Thursdays-Girls avatar
http://m.newhealthadvisor.com/Dying-in-Your-Sleep.html
Citera
2016-03-01, 19:00
Medlem
Wajis avatar
Någon kan nog rätta mig men stämmer det att AF i en av sina skrivelser hade en länk till telefonnummer till hjälp emot självmord? (under själva texten efter några timmar)

Jag har inte sätt det själv men en kompis sa att han såg det.. Kan någon bekräfta det?
Citera
2016-03-01, 19:02
Medlem
Att Aftonbladet hade faktaruta om hur man ska söka hjälp om man/eller en annan mår dåligt och länkar till självmordssajt tycker jag gör att det pekar åt att hon tog sitt liv. Varför skulle de annars ha denna ruta? Jag har svårt att tro att en reporter skriver en sådan faktaruta om man inte vet mer än man berättar.
Citera
2016-03-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Någon kan nog rätta mig men stämmer det att AF i en av sina skrivelser hade en länk till telefonnummer till hjälp emot självmord? (under själva texten efter några timmar)

Jag har inte sätt det själv men en kompis sa att han såg det.. Kan någon bekräfta det?

Ja det är sant. Det vore inte helt osannolikt att medierna vet att det var självmord, men väljer att inte skriva det av hänsyn till familjen.
Det var ju samma sak med Malik, i början skrev inte medierna att han tagit sitt liv vad jag kommer ihåg.
Citera
2016-03-01, 19:19
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Vaddå "snacka inte skit"??....det är väl en jävla skillnad att vara ute och gå med dig och gå ut med sin älskade syster och hund!!

Nej. Det är det inte. Vi var som bröder. Jag anade att något var på tok. Hans föräldrar anade ingenting. När självmordskandidater bestämt sig så är de ofta lättade och på ett gott humör eftersom de vet att plågan snart är över.
Citera
2016-03-01, 19:20
Medlem
Oavsett vilket skäl det var som hon dog av, så verkar hon haft det väldigt, väldigt tufft på sistone. Och ibland tar väl kroppen så mycket stryk fysiskt så den kan självkollapsa (inte roligt för den att bli fullproppad med mediciner hela tiden)
eller så gör man slut på livet handgripligen för att man inte orkar varken psykiskt eller fysiskt (som det då kanske är i hennes fall?).
Tråkigt att hon skulle ha det så jobbigt.
Citera
2016-03-01, 19:26
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Socialstyrelsens dödsorsaksstatistik.

Fast nu finns det inga uppgifter om att JN skulle ha lidit av bipolär sjukdom, som är en annan diagnos än depression. Att JN skulle ha lidit av depression det senaste året, finns heller inga uppgifter om.

Jo det finns sådana uppgifter, men av förklarliga skäl så går jag inte in närmare på hur jag kan veta det.
Citera
2016-03-01, 19:32
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Att Aftonbladet hade faktaruta om hur man ska söka hjälp om man/eller en annan mår dåligt och länkar till självmordssajt tycker jag gör att det pekar åt att hon tog sitt liv. Varför skulle de annars ha denna ruta? Jag har svårt att tro att en reporter skriver en sådan faktaruta om man inte vet mer än man berättar.

Det kan ju också vara att snacket gick hos journalisterna initialt att det var frågan om självmord, medans frågan senare har nyanserats till att man faktiskt just nu inte vet. Alltså var det en förhastad handling att slänga in den där självmordssajten fastän "alla" journalister visste att det var självmord det handlade om. Vi vet ingenting just nu, och uppenbarligen inte journalisterna heller. Misstag händer...
Citera
2016-03-01, 19:40
Medlem
rubin22s avatar
Men hur länge tar det innan obduktionen är klar?
Är väl inte säkert att de vet 100% vad hon dog av ännu?
Så varför skriva något i media som sedan visar sig vara fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in