Citat:
Man kan nog ställa in båda. Min står på km. Brukar bli ca 4,2-4,4 på en timme. Tack för svar! Det var jag som skrev om någon undrar 
Jag fick hem min idag, och är lite osäker på hur den mäter själva distansen. I manualen står det att den mäter i miles, men på displayen syns ett litet ”k” som jag misstänker är kilometer, så vad är det som gäller?

Jag fick hem min idag, och är lite osäker på hur den mäter själva distansen. I manualen står det att den mäter i miles, men på displayen syns ett litet ”k” som jag misstänker är kilometer, så vad är det som gäller?

Citat:
Tror det är meningen att man skall trycka direkt efter programmet slutat och det börjar pipa. Funkar på min.
Själva ”recovery” funktionen verkar inte fungera för mig, det står att den ska räkna ner från 60 efter att man har tryckt på knappen, men det händer ingenting.
Citat:
Så sant.
Men det är en riktigt grym maskin, jag håller med dig! Väldigt tyst vilket uppskattas såhär dags på dygnet

Just för tillfället är jag tacksam att jag inte behöver gå på gym......
Och med tanke på att jag haft fyra tillställningar denna vecka som blivit inställda, och ännu fler under resten av mars är jag tacksam att kunna träna hemma.
Funderar dock fortfarande på hur den mäter kalorier. 70 000 kr apparaterna på gymmet kan jag förstå kan räkna genom alla sina funktioner, men hur denna gör är lite knepigt.
På två olika Precor maskiner fick jag 640 resp 740 kcal på en timme. Om jag gjorde rätt ställde jag in den på halvstyrka och halv höjd.
På Xterran får jag (ungefärliga värden):
Nivå 9 ger 580 kcal
Nivå 10 ger 690 kcal, 4,9 km; medelpuls ca 135 och hastighet ca 5,5.
Nivå 14 ger 880
Nivå 15 ger 930
Nivå 16 (högsta) ger 990, distans 4,2.
Mitt favoritprogram är tvåan!