Jag har tidigare haft en Casall x400 och använt den 50-100h/år, men den gick sönder för ett tag sedan och börjar nu titta efter en ersättare.
Eftersom jag inte använder den speciellt mycket så vill jag ju undvika lägga allt för mycket pengar på den, samtidigt har jag en sommarvikt på 90kg och en "Julvikt" på 100kg och väldigt explosiva muskler (saker går sönder när jag tar i).
Jag har lutat åt en Casall 1.3x eftersom den liknar den jag hade tidigare och det skulle vara trevligt att kunna koppla enheten till smartphonen (hur bra det nu funkar). Gissar att priset skulle bli 4500-5500kr.
Men sprang på
https://www.jula.se/catalog/fritid/t...trainer-003151
Som man verkar kunna köpa för under 3000kr (ord. pris 3500:- och t.ex. denna helg kunde man få 20% rabatt på en vara). Men blir inte klok på specarna, svänghjuls vikt, steglängd osv. finns ju inte angivet någonstans.
Är det någon som har någon erfarenhet av den?
Jag är ganska skeptiskt till den själv, främst på att den har 120kg som maxvikt, men samtidigt är ju priset nästan hälften mot Casall maskinen. Programvara och funktioner verkar vara exakt dom samma (samma leverantör vad det ser ut) och det känns som att byggkvaliten inte borde motivera en så stor prisskillnad?