2021-11-18, 11:54
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Som tidigare sagts här i tråden är risken överhängande att den inte kommer användas, som motionär saknar man det drivet som krävs då det är sjukt tråkigt att stå o nöta hemma. Dom enda jag sett som klarar det är elitidrottare som har ett mycket tydligt mål med sin träning och som är vana att köra skiten ur sig i ensamhet.
Man hör ofta det där snacket; men finns det nån forskning på det? Eller några bevis?
Själv är jag inte elitare, och har bara ett klart mål: gå ner i vikt. Jag använder min cross flera gånger i veckan, och har ställt upp en av mina tre skärmar på ett skåp. Ett pass är ett The Walking dead och en recension med The Critical Drinker. Eller varför inte en film med Vincent Price? Eller som igår en youtube-föreläsning om stäppfolken och beridna krigare. Eller som snart, https://www.youtube.com/watch?v=mcZDAaRXYKY
Det finns inget "sjukt tråkigt". Det är bara ditt eget förhållningssätt till tillvaron som avgör om du din träning är tråkig.
Kom ihåg Papillion när han gick fram och tillbaka i cellen.
Citera
2021-11-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Man hör ofta det där snacket; men finns det nån forskning på det? Eller några bevis?
Själv är jag inte elitare, och har bara ett klart mål: gå ner i vikt. Jag använder min cross flera gånger i veckan, och har ställt upp en av mina tre skärmar på ett skåp. Ett pass är ett The Walking dead och en recension med The Critical Drinker. Eller varför inte en film med Vincent Price? Eller som igår en youtube-föreläsning om stäppfolken och beridna krigare. Eller som snart, https://www.youtube.com/watch?v=mcZDAaRXYKY
Det finns inget "sjukt tråkigt". Det är bara ditt eget förhållningssätt till tillvaron som avgör om du din träning är tråkig.
Kom ihåg Papillion när han gick fram och tillbaka i cellen.

Använder man den är det väl jättebra. Gäller väl alla konditionsmaskiner att de är tråkiga? Jag skulle mycket väl kunna tänka mig ha t.ex en stakmaskin och köra korta pass på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in