2010-08-20, 19:15
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSlut
Borde det inte bara vara att sätta i kortet från tele2 i 3modemet?

Nej det är säkerligen låst till 3, men bruar gå att låsa upp om du googlar lite.

/capmac
Citera
2010-08-21, 16:30
Medlem
tack för tipset capmac!
Citera
2010-08-29, 09:15
Medlem
miapetters avatar
Jag har en olåst dongel från Comviq som jag nu vill göra Telia på.
Jag vill ha kontantkort.
Problemet är att Telia uppger att man måste köpa HELA starpaketet från dem för att det ska funka, alltså även simkortet. Jag skulle vilja köpa BARA simkortet o tanka det med tex en veckosurf, går det på något sätt?
Citera
2010-08-30, 16:41
Medlem
Solstolens avatar
Hej!

Har lite frågor kring 3's mobila bredband. Det är så att skiten slutat fungera ...

Det började med att den hela tiden kopplade ifrån sig och sade att det inte var något modem anslutet, vilket det var. Så jag surfade in på 3's hemsida och såg att man kunde ladda ner lite uppdateringar till modemet. Sagt och gjort, men efter att jag öppnat dom så har inget fungerat alls istället. Avinstallerade då Mobile Connect helt och hållet, installerade om mina USB-portar osv.

Stoppade sedan in modemet i datorn igen och den hittade modemet direkt. Men, jag kommer inte längre än till sista installations-steget av Mobile Connect. Det dyker upp ett felmeddelande som säger att det inte går att installera då det är andra installationer som körs, vilket det inte är. Har kikat efter men jag kan inte förstå varför detta meddelande dyker upp, kan således inte ens installera skiten!

Någon som haft samma problem som jag har kanske?
Citera
2010-09-14, 19:03
Medlem
Zickan_s avatar
Fick mitt mobila idag. Tele2 large, 16mbit!

Just nu kan jag inte annat än att klaga! Vid mitt skrivbord får jag ut ca. 1mbit. Vid fönstret 2.5. Bor i hultsfred för tillfället. Enligt deras karta ska det vara bra täckning här.

Min rumskompis har 7mbit med annan operatör och får ut 6!

Väldigt kasst. Ska snart ringa och klaga!
Citera
2010-09-14, 20:06
Medlem
Zickan_s avatar
De vill inte fungera på min stationära dator alls.

Någon som har tips på hur man delar internet via nätverkskabel från en W7-laptop till en stationär-XP?
Citera
2010-09-17, 19:41
Bannlyst
Mobila bredbandet dör

Hej

Från och med imorse så dör mitt mobila bredband efter ca 5 minuters surf. Har testat att starta om, ny USB-port osv

Vad kan det bero på? Jag har obegränad lina via BBB.
Citera
2010-09-17, 19:43
Medlem
Nus avatar
Kolla om du hittar något svar här; https://www.flashback.org/t636166p11
Citera
2010-09-17, 20:40
Bannlyst
Hej

Från och med imorse så dör mitt mobila bredband efter ca 5 minuters surf. Har testat att starta om, ny USB-port osv

Vad kan det bero på? Jag har obegränad lina via BBB.
Citera
2010-09-17, 22:58
Medlem
Mobilt bredband där uppkopplingen bryts hela tiden

Har problem senaste tiden med mitt Telenor Turbo 3G bredband som bryts i uppkopplingen.
Det blåa ljuset i USB-modemet övergår gradvis till blinkande ljus och slocknar sedan.
Måste återansluta flera ggr. Sedan återupprepas detta.

Har pratat med Telenors datasupport och de rekommenderade mig först att byta inställning från "Prioroitera 3G" till "Enkelt 3G" men det gjorde ingen skillnad.
Nu har de rek mig att avinstallera/ominstallera den mobila programvaran.
Ska testa att göra det, men tycker det är konstigt att det börjar krångla så tidigt.
Jag skaffade abonnemanget i början av Juli.

Är detta isf något som jag kommer att behöva återupprepa var tredje månad?? Kan nämna att jag även haft problem med drivrutinen "mobile.exe" på Internet Explorer när jag varit ute på Facebook och Youtube (dock ej senaste tiden så mycket), vilket skulle kunna tyda på som någon föreslog att den mobila programvaran buggar. Kan det finnas ett samband däremellan detta och anslutningsproblemen??
Citera
2010-09-18, 01:22
Medlem
hxhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Fick mitt mobila idag. Tele2 large, 16mbit!

Just nu kan jag inte annat än att klaga! Vid mitt skrivbord får jag ut ca. 1mbit. Vid fönstret 2.5. Bor i hultsfred för tillfället. Enligt deras karta ska det vara bra täckning här.

Min rumskompis har 7mbit med annan operatör och får ut 6!

Väldigt kasst. Ska snart ringa och klaga!

Vad ska de tjäna till och ringa och klaga, inte direkt så de kommer bygga ut nätet för din skull.
De finns 2 st leverantörer som bygger upp näten och Telia/Tele2 har anlitat en av dom Tre och Telenor har anlitat den andra, och masterna sitter på olika platser för att täcka de område där respektive operatörer tror flest folk finns, och de som begränsar din uppkoppling är
1.Avstånd till mast, samt hinder i vägen, i form av betong, trä, bilar osv
2.Utrustning i form av riktantenn, modem osv.
3.Belastning på nätet alltså antalet anslutna användare per mast, dessutom så behöver inte varje mast vara inkopplad direkt till fiber/koppar nätet utan kan passera x antal master innan den når en med fast koppling och de gör att hastigheterna droppar mera.

Om du skaffar riktantenn och bor typ mittemot masten i större städer lr likande är chansen större att man får den hastighet man "kan" få

Hastigheterna man får ut av 3g är fullt kapabla till att surfa med men ska man börja fildela eller streama hd rullar osv glöm de, skaffa riktigt bredband som fiber/adsl för de andra är den riktigt beteckningen "Mobilt Internet"
Citera
2010-09-18, 12:47
Bannlyst
Ringde BBB men inte ens dem hade någon idé om vad det kan vara. Ingen här på FB som har några tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in