2008-03-28, 14:29
Medlem
soptippsbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Efter ett par hotelser och verbalt fittslickande på de kvinnliga kundtjänstmedarbetarna så fick jag iaf ner det till 319:-.

Så du prutade alltså hos kundtjänst?

Citat:

Vad jag då gjorde var att jag tog släktingens blankett, ändrade om ett par nummer och skickade in den.

Döm om min förvåning när det faktiskt fungerade

Jag slapp betala något annat än frakten, och jag fick också månadskostnaden för 19:- lägre än alla andra i trappen

Haha! Det där är humor.
Citera
2008-03-28, 19:17
Medlem
soptippsbosses avatar
Fan det går inget bra det här.

Är det någon som kan hjälpa mig plocka fram en mailadress till Comhems VD?

Tack på förhud!
Citera
2008-03-28, 19:24
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
...och kladdar REJÄLT med E-faktura. Man kan inte betala den samma dag, utan tidigast två arbetsdagar fram i tiden, ...
Va ??

Får fakturan rätt in på nordea internetbank och har inga såna problem.
Citera
2008-03-28, 23:33
Medlem
Barbafettos avatar
Samma här.. e-fakturan kommer i god tid tycker jag... ändrar bara datumet den skall betalas till ett tomt fält så att den betalas snarast möjligt när jag fått lön..

Jag tror inte de sänker priset automatiskt utan man får själv hålla koll på det..
Citera
2008-03-28, 23:55
Medlem
uberantonpantons avatar
Comhem funkar felfritt här i uppsala
Citera
2008-03-29, 00:44
Medlem
qrizzes avatar
läste lite kort att någon tyckte comhem var dyrt?

ifall man ser de såhär.
ex. glocalnet bredband 2 mbit kostar 199 kr. sen för att ha deras bredband så måste man ha en fast telefonanslutning som ligger mellan 95-150 kr beroende på operatör.

Bredband hos comhem på 2 mbit kostar 199 kr och då behöver man inte ens ha ett telefonabonumang, vill man de så kan ta deras tjänst för 59 kr.

Många som jag pratar med säger att comhem är så dåligt. under 2007 så vart comhems tjänster överbelastade för så många tog deras telefoni och bredband. så allt krashade. nu har comhem röstat upp allt för 46 miljoner kr. Mest dels för sthlms kunder (gamla upc)

e-faktuera är väldigt bra de. skulle man ha det hos telia så kostar det endå ett par slantar för att man ska ha det. (inte rikigt säker men läste de nån stans)
Citera
2008-03-29, 12:05
Medlem
darkmarcs avatar
Det här med att ha olika priser för samma tjänst är inte helt ovanligt. Det finns även bland t ex mobiloperatörer. Precis som när man köper vilken annan tjänst eller vara som helst så kan man alltid förhandla om priset. Det handlar om att vara en aktiv kund. Tjänsteleverantörerna räknar kallt med att de flesta inte orkar mecka med detta. Det som dock orkar och står på sig kan få ett bättre pris.

En polare jobbade tidigare på den s.k. retention-avdelningen hos en stor mobiloperatör. På denna avdelning ringer man upp kunder som sagt upp sina abonnemang och erbjuder diverse rabatter och annat för att få kunden att stanna kvar eller för att kompensera missnöje. Alla i kundtjänst har ett visst mandat att plocka bort en månadsavgift eller liknande, men för de lite större kompensationerna behöver man bli vidarekopplad. Antar att detta gäller även för Comhem. Jag fick själv 2 månaders kompensation för att Comhem missat något när jag skulle flytta över numret från mitt gamla Telia-abonnemang till Comhem. Och detta direkt i luren utan att behöva gå genom några extra instanser.

Så stå på er, var vänliga men sakliga samt ställ rimliga krav, så kan ni säkert spara lite stålars.

///DM
Citera
2008-03-29, 13:19
Medlem
DennisOlofs avatar
darkmarc, precis.

Är det massa strul, linan går ner hela tiden och annat som inte funkar ska man kunna få kompensation. Sedan kanske man inte kan få det helt gratis men man bör kunna få det billigare.

Det här måste vara mycket vanligt hos Comhem eftersom dom förmodligen är den enda leverantörer av Internet som har så enormt stor skillnad på kvaliten.

Allt beror på TV-nätet som finns i huset och vilket område man bor i. Med andra ord ska man vara glad om det fungerar och mycket bra dessutom. Man bör dock räkna med att om man använder Comhem så kommer det strula mer än t.ex vanlig telefoni (ADSL) eller stadsnät (TP-uttag).
Citera
2008-03-29, 13:24
Medlem
tjaboooos avatar
Finns det några siffror på var problemen finns ?

Med tanke på vilka idioter som tas in för att fixa näten i bostadshusen så skulle det inte förvåna mej om en hel del problem ligger i själva fastigheten.
Citera
2008-03-29, 20:59
Medlem
HOHO! vill gärna ha svar!!

Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Finns det några siffror på var problemen finns ?

Med tanke på vilka idioter som tas in för att fixa näten i bostadshusen så skulle det inte förvåna mej om en hel del problem ligger i själva fastigheten.
Har vänner som inte ens kunnat se på tv (digitalbox från elgiganten) en enda gång sen dec 07 då de skaffade boxen och comhem. boxen är kollad av ElGiganten och de säger den är fel fri, comhem installatörer har varit där en gång och kollat och de kunde inte hitta några fel. Nu efter flera månader har vi äntligen fått till att en ny tekniker ska komma dit, men tänk om den inte hittar fel heller? vad fan ska man göra? detta är så frustrerande och irriterande. Är det ngn som haft lika problem???
Citera
2008-03-29, 22:38
Medlem
soptippsbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopplingen
Har vänner som inte ens kunnat se på tv (digitalbox från elgiganten) en enda gång sen dec 07 då de skaffade boxen och comhem. boxen är kollad av ElGiganten och de säger den är fel fri, comhem installatörer har varit där en gång och kollat och de kunde inte hitta några fel. Nu efter flera månader har vi äntligen fått till att en ny tekniker ska komma dit, men tänk om den inte hittar fel heller? vad fan ska man göra? detta är så frustrerande och irriterande. Är det ngn som haft lika problem???

Jag skulle då fortsätta felanmäla, kräva att de fortsätter att skicka personal för felsökning, gång, på gång, på gång, och förutsätta att fixas det som fixas bör. Men du kan väl avvakta i alla fall tills den nya teknikern varit på plats och felsökt innan du där ifrån går vidare. Konsumentombudsmannen?
Citera
2008-03-29, 22:40
Medlem
WerteXs avatar
Hos mig har anslutningen lagt av i ungefär en veckas tid, när klockan varit runt 22:56-03,04:00.
Dessutom får jag inte farten som betalas för. Byt om du kan, Comhem är i nödfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in