2008-02-28, 21:35
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phunque
När man ringer supporten får man rådet att "smörj in modermodemet med idominsalva, det hjälpte en granne till mej" eller nåt lika idiotiskt.
Visste du inte att supporten består av ett gäng dementa vrålapor från långtbortistan ?

Citat:
Ursprungligen postat av yesouisi
Det har hänt att jag får samma problem med mitt com hem-bredband, dvs nätverkskabeln är inte ansluten fastän den är det.
Hade de problemet en hel del ett tag, fick modemet utbytt men problemet kvarstod.
Det nya modemet var mer avancerat och kunde se loggar och dylikt med det och kom fram till signalfel.
Efter att tekniker va här och kolla visa det sej att några klantarslen från bäck installation hade kopplat kabelnätet åt helvete i halva fastigheten.
I min slinga var det kortslutning hos grannen på 3:e våningen.

Så kan man kolla vad det står i loggarna kan det säga en hel del även om det kan luras en del, inte alla problem hamnar i loggen och det kan loggas en del problem trots att uppkopplingen verkar fungera.

Ps, bäck installation kallas numera väck installation
Citera
2008-03-26, 18:04
Medlem
tjaboooo, har du comhem som leverantör för tv och telefoni också? I såfall, upplevde du störningar i telefonin, innan problemet i huset blev fixat?
Senast redigerad av YBC 2008-03-26 kl. 18:08.
Citera
2008-03-26, 23:41
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av final_cut
Såsom det är nu betalar jag 324 kr för 8/1 Mbit/s.

du betalar ju nästan som en 24 mbit kund. har du inte tänkt att fixa till ditt pris hos comhem, (antar du bestälde 8 mbit tidigt 2000 talet) alternativet är väl att binda om sig på 12 månader, då får du 3 månader fritt och där efter 299 kr i månaden.

Vill du inte binda dig så kan du alltid nog fixa till ditt pris till ett obundet pris
Obundet pris = 319 kr
bundet pris = 299 kr

Vad jag tror då är att du har ett svart motorola modem. de är verkligen kassa. vad jag skulle göra är att försöka tjata dig till ett nytt modem. deras senaste heter winstar ifall jag nu har rätt.

jag har själv inte comhem, men känner många som har det (yttes få har problem) och jag har pratat förut med ca 100 st per dag under en månads tid och inte alla hade problem.

försök prata med comhems kundtjänst (0771-55 00 00) och be de skicka dig ett nytt modem, eller iaf försöka fixa till ditt pris.
Citera
2008-03-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av final_cut
Har ringt till comhem tidigare, de hittade inget fel på just mitt modem. De sa bara att jag skulle koppla ur strömkabeln, vänta i 30 sek och sen koppla in den igen. Därefter funkade internet och det var allt. Fast att den funkade kan lika gärna vara en tillfällighet eftersom den alltid funkar förr eller senare.

Hade exakt likadant. Problemet är att man måste hitta rätt person på kundtjänsten som hjälper en. Senast jag ringde, så var det en jättegullig tjej som verkligen förstod att det inte kan hålla på att koppla ner då och då, och då skrev hon en felanmälan och skickade ut en tekniker. Det var för 1.5 månad sen. Nu den sen i början av mars, så har jag inte känt några problem alls.
En sak du kan göra nästa gång, än att kolla loggen. Jag fick meddelandet "DHCP failed" eller liknande. Kolla vad du får för fel i loggen. (192.168.100.1 på de flesta kabelmodemen, ink. scientific atlanta), och kolla även hur TV bilden ser ut, om den är grynig. Det var min.
Citera
2008-03-27, 03:47
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBC
tjaboooo, har du comhem som leverantör för tv och telefoni också? I såfall, upplevde du störningar i telefonin, innan problemet i huset blev fixat?
Inte telefoni men analog tv och bilden var taskig, blev bättre när felkopplingen korrigerades.
Citera
2008-03-27, 10:34
Medlem
darkmarcs avatar
Jag har Comhem 24/8 (för 389/mån tror jag) och är mycket nöjd. Det har strulat 2-3 ggr på 2 år och då har det berott på problem i området. Mitt modem är ett Scientific Atlanta (ägs tydligen av Cisco). Fick vid ett av strultillfällena tipset att kika på Cable-lampan. Denna ska lysa konstant om synksignaler och annat jox är ok i nätet.

///DM
Citera
2008-03-28, 03:25
Medlem
Barbafettos avatar
Har själv egentligen bara goda erfarenheter av Comhem. Både vad gäller internet, tv och tele... Digitalboxen strulade en hel del men det var väl samsungs fel ... fick en ny o den funkar perfekt.

Nu har jag 8/8 för 269/månad..
Tog ett erbjudande en polare tipsade om i julas! Betalade 199/mån innan för 2/0,5, så jag är nöjd..

Hade som andra i tråden problem med att jag kopplades ner korta stunder för ett tag sen.. Behövde inget göra för det mesta men ibland omstart av modem..

Pratade med kundtjänsten, en supertrevlig tjej f.ö.. Fick rådet att ändra en inställning,, tror det var nåt med duplex...
Dessutom skickade de ny nätverkskabel och antennkabel till modemet..

Gjorde ändringen i inställningarna och sen dess funkar det perfekt!!

Har inte bytt kablar heller... än
Citera
2008-03-28, 06:21
Medlem
soptippsbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmarc
Jag har Comhem 24/8 (för 389/mån tror jag) och är mycket nöjd. Det har strulat 2-3 ggr på 2 år och då har det berott på problem i området. Mitt modem är ett Scientific Atlanta (ägs tydligen av Cisco). Fick vid ett av strultillfällena tipset att kika på Cable-lampan. Denna ska lysa konstant om synksignaler och annat jox är ok i nätet.

///DM

Det där gjorde mig lite fundersam över vad jag själv betalade till Comhem. Jag gick in på deras hemsida och kollade bredbandspriserna de hade på mitt abonnemang ( LARGE 24/1 ) . Så här står det:

Citat:
339 kr/mån (12 mån bindningstid)
369 kr/mån (ingen bindningstid)

Sen gick jag in på internetbanken och kollade igenom lite autogirobetalningar till Comhem. Och gissa vad det stod där?

Vad säger ni? Har vi någon som kan förklara varför det är så? Det enda abonnemang jag har med dom är bredbandet. Kan det vara så att jag har haft det urprungliga höga priset på 399:- och sen när Comhem gjort en prissänkning så uppdateras detta inte automatisk hos redan befintliga abonnenter? Jävligt fult i så fall. Jaja, jag får ringa supporten här på morgonen och höra med dom. Nu blev man lite putt...

I övrigt är jag nöjd med mitt 24/1. Alltid stabilt men tyvärr det "bästa" bredbandet jag kan få här i mitt nuvarande boende.
Senast redigerad av soptippsbosse 2008-03-28 kl. 06:23.
Citera
2008-03-28, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
Har själv egentligen bara goda erfarenheter av Comhem. Både vad gäller internet, tv och tele... Digitalboxen strulade en hel del men det var väl samsungs fel ... fick en ny o den funkar perfekt.

Nu har jag 8/8 för 269/månad..
Tog ett erbjudande en polare tipsade om i julas! Betalade 199/mån innan för 2/0,5, så jag är nöjd..

Hade som andra i tråden problem med att jag kopplades ner korta stunder för ett tag sen.. Behövde inget göra för det mesta men ibland omstart av modem..

Pratade med kundtjänsten, en supertrevlig tjej f.ö.. Fick rådet att ändra en inställning,, tror det var nåt med duplex...
Dessutom skickade de ny nätverkskabel och antennkabel till modemet..

Gjorde ändringen i inställningarna och sen dess funkar det perfekt!!

Har inte bytt kablar heller... än
hej jag har vännner som har stora problem med comhem, de skaffade digitalbox till tvn i dec 07 och de har ännu inte kunnat sett på tv!! vi har ringt och ringt till dem, en installatör har varit ute och inte hittat något fel, sa -"kanske det är fel på digitalboxen" ok så vi tog boxen till elgiganten där den är köpt och fick svaret att det inte var något fel på boxen(de testade den på affären) nu har vi fått fortsätta ringa och ringa nu efter 3 månader ska en ny installatör komma hem till dem, börjar kännas hopplöst, vad ska den personen säga? problemet är att de är bundna ett år till comhem och vi vill veta MED SÄKERHET vad problemet är inte att ngn installatör GISSAR NÄR HAN INTE HITTAR FEL.. har någon person här på flashback några råd att ge oss?
vi är om ni förstår.
Citera
2008-03-28, 11:57
Medlem
darkmarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Vad säger ni? Har vi någon som kan förklara varför det är så? Det enda abonnemang jag har med dom är bredbandet. Kan det vara så att jag har haft det urprungliga höga priset på 399:- och sen när Comhem gjort en prissänkning så uppdateras detta inte automatisk hos redan befintliga abonnenter? Jävligt fult i så fall. Jaja, jag får ringa supporten här på morgonen och höra med dom. Nu blev man lite putt...

I övrigt är jag nöjd med mitt 24/1. Alltid stabilt men tyvärr det "bästa" bredbandet jag kan få här i mitt nuvarande boende.

Kollade min faktura nu och det är 399:- jag betalar, vilket stämmer bra. 339 +60 för 24/8Mbit med bindningstid.

Hur har du det med bindningstid? Om du har bindningstid kvar på dina 399 kan det vara skälet till att du inte fått det nya priset. I så fall kan du säkert få ner det genom att binda om dig.

///DM
Citera
2008-03-28, 14:05
Medlem
Späks avatar
Jag har med comhem som ISP på ett ställe och det har kukat ur rejält där, vad det gäller hastigheten. Duplexläge lärde man sig tidigt att kladda med, 100/full är det som brukar fungera bäst..

Det har faktiskt strulat en hel del med hastigheten på senaste, allt har varit frid och fröjd under långa perioder, men sedan så är man nere på 0,8mbit när man betalar för 8. Dock har jag varit uppe på 9mbit/s också..

Duplexlägesändring löste dock problemet än så länge.

Måste säga att jag hatar comhems snuskiga faktureringar, de tar för helvete 25 spänn för en pappersfaktura och kladdar REJÄLT med E-faktura. Man kan inte betala den samma dag, utan tidigast två arbetsdagar fram i tiden, vilket kan och ofta har lett till försenad betalning och således 50:- extra på nästa faktura. Dock brukar detta gå att snacka bort.. Är uppe i ett par hundra bortsnackade :- iaf

Värst av allt är dock deras skumma prissättning, ett tag för inte alltför längesedan så gick mitt abbonemang ut, och jag vägrade binda mig på nytt. De kontrade med att debitera mig någon sekelgammal taxa och jag fick obundet 8megabit för 389:-/mån !!

Efter ett par hotelser och verbalt fittslickande på de kvinnliga kundtjänstmedarbetarna så fick jag iaf ner det till 319:-.

Nu för tiden betalar man dock 199:-/mån för 8/1. Detta är enligt mig helt ok, de har trots allt ok service och just här i denna del av landet fungerar det oftast bra om man vet vad man pysslar med..

Haha, måste nämna en festlig ankedot om comhem.. Två veckor innan jag fick kablarna dragna och installerade i lokalen så var de hemma hos en släkting och drog in skiten. Då fick släktingen som alla andra nötter, ett erbjudande där de skulle bjuda på modem, kablar och vad det nu var, dessutom skulle det bli ett billigare pris/månad.

Jag läste in mig på erbjudandet och tänkte slå till när de väl vara klara i min lokal men när jag fick mitt så var det jävlar i mig inte hälften så generöst!

Jag skulle få pröjsa modem och kabel själv, det skulle gå loss på över 500:- och dessutom var månadspriset 19:- högre!

Vad jag då gjorde var att jag tog släktingens blankett, ändrade om ett par nummer och skickade in den.

Döm om min förvåning när det faktiskt fungerade

Jag slapp betala något annat än frakten, och jag fick också månadskostnaden för 19:- lägre än alla andra i trappen
Citera
2008-03-28, 14:24
Medlem
soptippsbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmarc
Kollade min faktura nu och det är 399:- jag betalar, vilket stämmer bra. 339 +60 för 24/8Mbit med bindningstid.

Hur har du det med bindningstid? Om du har bindningstid kvar på dina 399 kan det vara skälet till att du inte fått det nya priset. I så fall kan du säkert få ner det genom att binda om dig.

///DM

Helvete satans jävla idioter!

Ringde upp kundservice och frågade varför jag betalar 399:-/månad när det står 369:-/månad på deras hemsida, detta är alltså utan bindningstid, jag har varit obunden iaf mer än ett år. Tjejen som svarar kan ej svara på det och kopplar bort mig ett par minuter för hon ska samtala med en kollega.

När hon "kommer tillbaka" så säger hon att hon har ändrat så jag "bara" betalar 369:-/månad framöver. Jag frågar om kompensation för den förhöjda månadsavgiften och då säger hon att hon inte kan göra nåonting åt det. Jag ber att få tala med någon annan som sitter på lite befogenheter, men som vanligt i såna här fall så kan dom jävlarna aldrig ge en någon ansvarig att tala med. Hon hänvisade till reklamationsavdelningen och informerade att det var kundens ansvar för att se till så man betalade rätt avgift. Jag önskade henne en trevlig helg och la på.

Nu ska jag skriva ett mail till deras VD och säga att jag ska ha kompensation för detta och att de bör se över sina rutiner för hur de ska hantera såna här ärenden. Jävla profitkåta satans avkommor! Och får jag ingen kompensation för detta ska jag munknulla VD:aset på lördagsmorgon!

En sak till! Kan inte ni som betalar 369:-/månad utan bindningstid återkoppla här i tråden hur länge ni har gjort det? Jag frågade kundservice hur länge den längre avgiften varit standard, då sa hon att den ändrats den senaste månaden ( detta gjorde hon med en stakande röst ). Det tror jag inte ett dugg på sa jag och då började hon stamma igen och nämde någonting om att det ändrats i slutet på 2007. Haha jävla apa!

Jag återkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in