Jag har med comhem som ISP på ett ställe och det har kukat ur rejält där, vad det gäller hastigheten. Duplexläge lärde man sig tidigt att kladda med, 100/full är det som brukar fungera bäst..
Det har faktiskt strulat en hel del med hastigheten på senaste, allt har varit frid och fröjd under långa perioder, men sedan så är man nere på 0,8mbit när man betalar för 8. Dock har jag varit uppe på 9mbit/s också..
Duplexlägesändring löste dock problemet än så länge.
Måste säga att jag hatar comhems snuskiga faktureringar, de tar för helvete 25 spänn för en pappersfaktura och kladdar REJÄLT med E-faktura. Man kan inte betala den samma dag, utan tidigast två arbetsdagar fram i tiden, vilket kan och ofta har lett till försenad betalning och således 50:- extra på nästa faktura. Dock brukar detta gå att snacka bort.. Är uppe i ett par hundra bortsnackade :- iaf
Värst av allt är dock deras skumma prissättning, ett tag för inte alltför längesedan så gick mitt abbonemang ut, och jag vägrade binda mig på nytt. De kontrade med att debitera mig någon sekelgammal taxa och jag fick obundet 8megabit för 389:-/mån !!
Efter ett par hotelser och verbalt fittslickande på de kvinnliga kundtjänstmedarbetarna så fick jag iaf ner det till 319:-.
Nu för tiden betalar man dock 199:-/mån för 8/1. Detta är enligt mig helt ok, de har trots allt ok service och just här i denna del av landet fungerar det oftast bra om man vet vad man pysslar med..
Haha, måste nämna en festlig ankedot om comhem.. Två veckor innan jag fick kablarna dragna och installerade i lokalen så var de hemma hos en släkting och drog in skiten. Då fick släktingen som alla andra nötter, ett erbjudande där de skulle bjuda på modem, kablar och vad det nu var, dessutom skulle det bli ett billigare pris/månad.
Jag läste in mig på erbjudandet och tänkte slå till när de väl vara klara i min lokal men när jag fick mitt så var det jävlar i mig inte hälften så generöst!
Jag skulle få pröjsa modem och kabel själv, det skulle gå loss på över 500:- och dessutom var månadspriset 19:- högre!
Vad jag då gjorde var att jag tog släktingens blankett, ändrade om ett par nummer och skickade in den.
Döm om min förvåning när det faktiskt fungerade
Jag slapp betala något annat än frakten, och jag fick också månadskostnaden för 19:- lägre än alla andra i trappen