2009-01-21, 08:14
Medlem
noremlacs avatar
Någon som har testat Comhems Bredband XLarge? Har en polare som, milt uttryckt, har haft diverse anslutningsproblem. Som exempel, tappad uppkoppling, sega hastigheter.... Fast 50mbit lockar lite, någon som har eller har testat?
Citera
2009-01-21, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Jo men kommer du under 12 mbit så ska du ta kontakt med kundtjänst och säg reko bredband

hehe tack. men jag vill ju inte ha lägre fart, jag vill ha högre!
Citera
2009-01-21, 20:08
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
Någon som har testat Comhems Bredband XLarge? Har en polare som, milt uttryckt, har haft diverse anslutningsproblem. Som exempel, tappad uppkoppling, sega hastigheter.... Fast 50mbit lockar lite, någon som har eller har testat?

Finns en tråd som heter Comhem 50 mbit/s
Direktlänk: https://www.flashback.org/showthread.php?t=774595
Citera
2009-02-03, 19:11
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrekt
Jag fick min 24/10-anslutning hos comhem för ett par månader sen, och till en början så var mina pingtider usla och linan kunde gå ner titt som tätt (har i efterhand upptäckt att det delvis beror på modemet). Sedan var linan nere i 24 timmar och enligt hemsidan var det någon form av underhåll i mitt område, och efter det har både pingtiderna och uptimen varit mycket stabilare.

Samma sak har plågat mig sedan i somras förra året. Modemet stänger av o på sig själv flera gånger lite hur som helst på dygnet. Prövat olika modem från dem, bytt ut sladdar t.o.m datorer.

Verkligen dumt av mig att inte ringa o klaga men man vet ju inte om supporten bryr sig ett skvatt. Hastigheten är inga direkt problem men jag får skitdålig överföring från andra svenska bredbands operatörer, har ingen aning varför.

Körde 8/1 kör nu 10/10.
Senast redigerad av Klappasäften 2009-02-03 kl. 19:13.
Citera
2009-02-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Verkligen dumt av mig att inte ringa o klaga men man vet ju inte om supporten bryr sig ett skvatt.

Så sant, har aldrig blivit så dåligt bemött som när jag ringde till comhem idag.
Jag frågade varför mitt internet funkar dåligt (det brukar lägga av ibland och det känns som jag surfar på mobilen med gprs). För övrigt ska jag ha en 10/10 anslutning, det är iaf vad jag har beställt.

Men åter till samtalet. De kunde tydligen inte se att jag kan ha internet på min adress. Jaha? var det första jag tänkte, jag beställde det för ett halv år sedan och jag minns att jag kollade för några dagar sedan vad jag kunde ha då fanns bredband med. Så då frågade jag hur det kan komma sig att jag kunde beställa för ett halv år sedan och varför jag får ut internet ur comhem-jacket? De hade då ingen aning. De sa även att de inte brydde sig och att jag skulle ta kontakt med fastighetsskötaren.

Så just nu tar de betalt för ett internet som jag inte kan ha, men egentligen sa har jag det. Bara jag som blir förvirrad?
Citera
2009-03-05, 00:43
Medlem
satchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av final_cut
Innan jag skäller ut Comhem och avslutar mitt medlemskap hos dem måste jag veta om det i själva verket är de som ställer till det...

Ett längre tag nu har jag haft svårt att komma in på nätet i tid och otid. Det har blivit allt vanligare den senaste månaden, man kommer in, man kastas ut, slår huvudet i väggen, kommer in igen, kastas ut...etc.

Jag brukar dra ut strömkabeln till modemet, vänta i 30 sek och sedan sätta in den igen. Då funkar det för tillfället, men det blir inte bättre i det långa loppet.

Så är det nåt fel på min bredbandsleverantör eller...?

Har i princip samma prob.
Dom säger att det är störningar i huset och det är inte så mycket de kan göra.
De sa att jag skulle notera när nätet inte funkar och kan få ersättning.
Byter hellre ISP.
Citera
2009-03-23, 21:32
Medlem
ideations avatar
Jag bytte från Bredbandsbolaget 10/1 ADSL till Com Hem 24/1 via kabelnätet. Com Hem är billigare, så självklart lockade det samt snacket om att trafik över kabelnätet är så mycket stabilare/snabbare/bättre.

Har nu haft mitt nya abonnemang igång en dag och jag märker en markant försämring av all min trafik. Nerladdningar, surfning, mail, ftp, spel... Allt går sämre/långsammare. Det kan till exempel ta upp till 30-40 sekunder att komma in på dn.se i min browser. Tidigare gick det på ett ögonblick.

Har kört bredbandskollen några gånger. Som bäst fick jag 18 ner, 0,75 upp (acceptabelt) men det kändes fortfarande långsammare än mitt gamla abonnemang(?) Som sämst fick jag 9 ner, 0,23 upp.

Ska fortsätta utvärdera ett par dagar innan jag ringer och snackar med dom.
Citera
2009-03-23, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ideation
Jag bytte från Bredbandsbolaget 10/1 ADSL till Com Hem 24/1 via kabelnätet. Com Hem är billigare, så självklart lockade det samt snacket om att trafik över kabelnätet är så mycket stabilare/snabbare/bättre.

Har nu haft mitt nya abonnemang igång en dag och jag märker en markant försämring av all min trafik. Nerladdningar, surfning, mail, ftp, spel... Allt går sämre/långsammare. Det kan till exempel ta upp till 30-40 sekunder att komma in på dn.se i min browser. Tidigare gick det på ett ögonblick.

Har kört bredbandskollen några gånger. Som bäst fick jag 18 ner, 0,75 upp (acceptabelt) men det kändes fortfarande långsammare än mitt gamla abonnemang(?) Som sämst fick jag 9 ner, 0,23 upp.

Pinsamt att det kan vara så dåligt från Comhem.
Citera
2009-03-23, 21:50
Medlem
ideations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedala
Pinsamt att det kan vara så dåligt från Comhem.

Verkligen!
Citera
2009-03-23, 21:56
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ideation

konstigt för mig tar det 2-3 sek
Citera
2009-03-23, 22:37
Medlem
Måste ju vara antingen hög belastning eller dålig kvalité på ledningar som de använder för stora problemet som jag upplever är att det är så ostabilt, mycket små störningar hela dagarna..

Enda skälet till att de lyckas få kunder är väl att man inte har så mycket annat att välja på när man bor i ett "comhem-hus".
Citera
2009-03-23, 22:42
Medlem
anre24s avatar
Har haft Comhem i ca 2 år nu. Har strulat max 2-3 gånger, då har det varit riktigt segt.

Fungerar annars helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in