2008-03-29, 23:13
Medlem
lukaszs avatar
Funderar på att byta från comhem.
Nu har uppkopplingen klyddat av och till i flera veckor, funkar bra ibland, ibland funkar det inte alls, och oftast funkar det bara slött.
Snacka med supporten, men de fattade ingenting som vanligt.........

Nån som vet hur lätt det är att byta till annan leverantör, har com hems " tre hål i väggen" ?
Citera
2008-03-29, 23:47
Medlem
Finns nått som heter IP Stay Up ? nått sådant , gjort det för en vän , som har Combort , och inget klagomål ännu på min installation!

Annars finns det satelitbredband , bara skriv ner det och sök ! upp till 6 MB utlovas!
Citera
2008-03-30, 00:08
Medlem
Anledningen till min misstro är

Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Jag skulle då fortsätta felanmäla, kräva att de fortsätter att skicka personal för felsökning, gång, på gång, på gång, och förutsätta att fixas det som fixas bör. Men du kan väl avvakta i alla fall tills den nya teknikern varit på plats och felsökt innan du där ifrån går vidare. Konsumentombudsmannen?
att när vi fick denna nya tid då en tekniker skulle komma hem till dem och kolla igen är att ..jag frågade-om de säger att de inte hittar något fel denna gången heller vad gör vi då?.. fick jag till svar-ja men då måste det vara boxen(jag sa att elgiganten kollat och den är intetrasig) , ja men det måste vara fel på boxen isåfall var den jag pratade meds åsikt.. känns så otryggt, de griper efter halmstrån pga att det är ngt underligt fel som inte deras tekniker kan fixa, detta borde vi eg ta upp i plus och få sverker att ta tag i, det är som ett skämt!
Men vi får hålla ut tills teknikern ska komma (om de nu kommer .. flera gånger har de inte kommit eller gått fel eller missförstått på annat vis,,)
åter kommer om detta ämne för den som är intresserad
Citera
2008-03-30, 00:18
Medlem
Har du kollat kabeln ?
Citera
2008-03-30, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winmac
Har du kollat kabeln ?
JA! det gjordes för flera månader sedan. Allt är eg kollat.
Citera
2008-03-30, 12:56
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukasz
Funderar på att byta från comhem.
Nu har uppkopplingen klyddat av och till i flera veckor, funkar bra ibland, ibland funkar det inte alls, och oftast funkar det bara slött.
Snacka med supporten, men de fattade ingenting som vanligt.........
Kontakta dom och begär at dom skickar en tekniker.
Skrämmande likt problemen jag hade när kabelnätet i fastigheten var felkopplat.

Tänk bara på att om tekniker kommer och inte hittar nåt fel kan du åka på arbetskostnaden.

Du kan också gå in på 192.168.100.1 och kolla signalstyrkan, teknikern som kom till mej kunde konstatera redan när jag sa vad signalstyrkan var att det va fel på kabelnätet.

Kan också finnas en log du kan titta i där diverse fel loggas.
Citera
2008-03-30, 13:09
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Så du prutade alltså hos kundtjänst?

Prutade och prutade, jag hade ett problem som liknade det du hade, jag betalade fan så mycket mer än de andra och ville ha rättelse. Först var det så jäkla svårt och hon lät väldigt skitnödig på tonen. Men efter en tids Späk i örat så ändrade hon priset. Kompensation uteblev dock självklart..

Tjaboooo och Barbafetto:

Vafan skall det gå så smärtfritt för er då?

Då får jag anta att felet ligger hos min bank då.. Ni använder inte Swedbank med andra ord..

Som jag skrev så måste jag av någon förbannad anledning ange ett datum minst två BANKDAGAR fram i tiden.

Som sagt så har det ofta hänt att det har varit helgdagar emellan och räkningen har blivit sen. Comhem är inte lika sena som jag på att agera, de fläker direkt in en femtiolapp på din nästa faktura. De tjänar miljonbelopp årligen på alla de som inte betalar i tid, eller de stackare som de låter ligga kvar på gamla tidigare svulstiga priser i sitt abb.

Andra fina händelser som inträffat är när jag betalat, angett datumet till två eller fler dagar fram i tiden och sedan då betalningen skulle gått över så har jag tömt kontot under tiden

Ska fan ta ett snack med banken, så som ni målar upp scenariot med en lycklig kund i bankens fina elektroniska glädjebestänkta miljö där de regnbågsfärgade transaktionerna flyter snabbt, smidigt och effektivt vill jag också ha det!
Citera
2008-03-30, 13:21
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Då får jag anta att felet ligger hos min bank då.. Ni använder inte Swedbank med andra ord..
Nordea.

Citat:
så som ni målar upp scenariot med en lycklig kund i bankens fina elektroniska glädjebestänkta miljö där de regnbågsfärgade transaktionerna flyter snabbt, smidigt och effektivt vill jag också ha det!
Hahaha jo tycker de funkar rätt smidigt med nordea.
Fyller jag inte i nåt datum betalas räkningen den siste, tömmer jag datumfältet och trycker ok så fyller banken automatiskt i första möjliga betaldatum.
Citera
2008-03-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Inte telefoni men analog tv och bilden var taskig, blev bättre när felkopplingen korrigerades.

hur korrigerade dom tvn då, för jag har också väldigt dåligt bild ?
Citera
2008-03-30, 17:30
Medlem
tjaboooos avatar
Korrigeringen bestod i att dom gjorde om en koppling pga kortslutning.
Citera
2008-03-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Korrigeringen bestod i att dom gjorde om en koppling pga kortslutning.

Brusade din tvbild ?
Citera
2008-03-30, 21:11
Medlem
DennisOlofs avatar
tjaboooo, precis.

Det vanligaste felen när man kör via Comhem eller Internet över Kabel-TV nät är just det lokala nätet krånglar. Det kan vara störningar och gud vet vad.

T.ex om någon har pillat i sin kontakt eller satt in flera permanenta uttag (man ska såklart använda en splitter och sedan dra kabeln vidare till en annan TV) och förstört, vilket man inte får, oftast seriekopplat.

Bor man i en samfällighet eller bostadsrättsförening kan man ta upp frågan med dom, och påpeka att föreningen kanske borde ta in en TV-gubbe från Comhem eller om dom kan rekomendera någon som kan "mäta upp" hela nätet så allt stämmer.

Sedan om ingen gör något med nätet ska det funka perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in