Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-27, 18:42
  #253
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Nej inte invandrare, med undantag för islamister och icke sekulära muslimer. Det där med sekulära har med islam att göra och i princip inga andra religioner.

Vänstern och t.ex. landets flesta sociologer hyvlar jag gärna av och berättar för dem hur värdelösa luder de är.

Bilden jag gav av den segregerade platsen jag bor på. Är en plats som borde vara majoritetssverige som har levt i hundratals år utan krig.
Kulturkriget emot kyrkan, kärnfamiljen, det påhittade patriarkatet och Svenskhet. säger en hel del. Utan det hade Sverige varit bättre, även för nysvenskar.

Invandrare är inte mitt problem. De blev de mördade, våldtagna, rånade och förnedrades problem.
Jag hoppas det bara drabbar främst vänstern och de gröna.

Kan du utveckla vad kulturkriget med betoning på kriget handlar om? Hur tänker du dig att patriarkatet är ett påhittat begrepp? Vem för krig mot svenskheten? Vi dansar väl alla runt stången trots att vi har fötts i Chile och Jugoslavien?

Men om invandrare inte är ditt problem varför ska du ha mur runt din Ica? Då borde du väl haft mur innan också i ditt fina Sverige för att freda dig mot alkisar, pundare och annat patrask?

De våldtagna, mördade, rånade och våldtagna är väl allas problem i samhället? Eller tänker du dig på något sätt att du ska leva i en bubbla och sen drömma om ett sammansvetsat Sverige som inte längre finns? Alltså vara lite lagom cynisk och motsägelsefull.
Citera
2017-10-28, 01:19
  #254
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Kan du utveckla vad kulturkriget med betoning på kriget handlar om? Hur tänker du dig att patriarkatet är ett påhittat begrepp? Vem för krig mot svenskheten? Vi dansar väl alla runt stången trots att vi har fötts i Chile och Jugoslavien?

Men om invandrare inte är ditt problem varför ska du ha mur runt din Ica? Då borde du väl haft mur innan också i ditt fina Sverige för att freda dig mot alkisar, pundare och annat patrask?

De våldtagna, mördade, rånade och våldtagna är väl allas problem i samhället? Eller tänker du dig på något sätt att du ska leva i en bubbla och sen drömma om ett sammansvetsat Sverige som inte längre finns? Alltså vara lite lagom cynisk och motsägelsefull.

Lägg ned ditt obfuskerande trams. Titta bara på hur Svenska kyrkan inte ens döljer att de är en marxistisk kamporganisation. Samtidigt som Sveriges andliga nöd når nya höjder.
Svenska kyrkans egna prästerskap kan inte ens tala om hur det är att religiöst tro/veta. Hjälpa folk att t.ex. kanske förstå att man borde lyssna på exempelvis wahabister, låta deras ord sjunka in och stå för sig själva. Wahabister om några är trovärdiga i vad de säger.

Klart jag vill leva i en bubbla. Det är ju precis vad jag säger... Gated community=bubbla, om man så vill. Islamisterna och deras klaner har sina statligt och kommunalt finansierade bubblor där Svensk lag inte ens råder, tack vare obfuskerande duktiga idioter som du. Det är ditt problem, inte mitt.
"When push comes to shove", så kommer jag inte att spilla något blod över mina händer. Eller ens energi. Samhällskontraktet bröts definitivt vid feminismens intåg för mig. Jag går min väg och sätts jag i fängelse för det, kommer din skatt att gå till väldigt dyr statlig kost och logi för mig. Dessutom kommer jag att få öva än mer och nå nya höjder i likgiltighet
Bara jag är mitt problem. How about that.

Edit: Förutsättningarna och behoven är onekligen perfekta för grindsamhällen
Samhället kan inte ens leva upp till att skydda sina skattebetalare. Svenskar borde rent principiellt äga all rätt att i självförsvar vara beväpnade mm. som läget ser ut nu och framöver. Då inga resurser finns att lösa de sociala och demografiska grundproblemen.
Vi betalar mest skatt i världen. Då skall vi inte behöva ha larm på bostäder, stå i vårdkö, mm.
__________________
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2017-10-28 kl. 02:06.
Citera
2017-12-18, 09:30
  #255
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
https://tinkzorg.wordpress.com/2017/...dliga-latthet/
Malcom Kyeyune kikar lite på konceptet med grindsamhällen.

Han stirrar sig dock blind på vissa faktorer och undervärderar helt klart byar med några mils avstånd till "staden". Eller bara ett hörn av staden där folk inte "har vägarna förbi".
Citera
2017-12-18, 23:18
  #256
Medlem
Delta99s avatar
Visst är det en effektiv lösning, även om det enbart löser problemen temporärt. I Sverige finner jag det osannolikt att grindsamhällen kommer att uppföras i större omfattning, däremot så kommer det nog i stor utsträckning bli en verklighet i metropoler som New York, Tokyo, Los Angeles etc.
Citera
2017-12-19, 08:40
  #257
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delta99
Visst är det en effektiv lösning, även om det enbart löser problemen temporärt. I Sverige finner jag det osannolikt att grindsamhällen kommer att uppföras i större omfattning, däremot så kommer det nog i stor utsträckning bli en verklighet i metropoler som New York, Tokyo, Los Angeles etc.
Japan har ingen invandring alls och USA skär nu kraftigt ned på invandring. Alla mellanösternländer är gated communities, det är enda sättet att överleva någonstans i världen där det bor arapor. Hur skulle det kunna vara möjligt att man kan överleva i Sverige utanför gated communities nu när vi snabbt blir ett mellanösternland vi också?

Gatad communities kommer självklart att vara den enda typen av bostadsområden som byggs, eller byggs om till. Säkerhetsbranschen boomar nu med massiv ökning av antalet väktare och massförsäljning av lås och larm. Staten har ju privatiserat rättsväsendet genom sina mångåriga stora nedskärningar på polisen (nu krymper poliskåren med 5% om året och det är ändå ett valår där PK ljuger att de ska öka antalet poliser), frånvaron av domstolar och fängelser. Bara 1% av BNP lägger staten på rättsväsendet (och mycket av det är förvaltningsrätt helt utan brottsbekämpning). Privat lägger folk av självbevarelsedrift väldigt mycket större andel av sin inkomst på att skydda sig själva från brott.
Citera
2017-12-19, 12:29
  #258
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delta99
Visst är det en effektiv lösning, även om det enbart löser problemen temporärt. I Sverige finner jag det osannolikt att grindsamhällen kommer att uppföras i större omfattning, däremot så kommer det nog i stor utsträckning bli en verklighet i metropoler som New York, Tokyo, Los Angeles etc.

Det har varit en verklighet väldigt länge i bl.a. USA.
Där har de t.o.m. väldigt stora "grindstadsdelar", inte bara en liten by eller liknande.

Vad gäller resten av världen så fungerar bl.a. compounds som säkrade krypins åt våra entreprenörer. Där compoundets gränser "skyddar" i båda riktningar. Saudi är ett lysande exempel på detta, där vi måste smuggla in t.ex. alkohol mm. för att kunna leva efter våra ideal...
Citera
2017-12-20, 16:21
  #259
Medlem
börsvalps avatar
Varför skall man bosätta sig i ett gated community? Då håller man en ganska hög profil och blir kartlagd av kriminella typer som tror man är rik.

Är det inte en rimligare investering att isåfall köpa en jordbruksfastighet en mil in på en smal grusväg? När kriminaliteten i förorterna kommer till de fina villaområdena kanske vi får se en "grön våg" och folk flyttar till landet istället?

Landsbygd har ofta dåligt med kollektivtrafik, sen finns det heller ingen anledning att uppehålla sig där ute, inga krogar och nöjesliv. Inga sporthallar eller gym.

Vill man envisas med gated communities får det väl då bli villaområden ute i obygden.
Citera
2018-01-06, 11:41
  #260
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Varför skall man bosätta sig i ett gated community? Då håller man en ganska hög profil och blir kartlagd av kriminella typer som tror man är rik.

Är det inte en rimligare investering att isåfall köpa en jordbruksfastighet en mil in på en smal grusväg? När kriminaliteten i förorterna kommer till de fina villaområdena kanske vi får se en "grön våg" och folk flyttar till landet istället?

Landsbygd har ofta dåligt med kollektivtrafik, sen finns det heller ingen anledning att uppehålla sig där ute, inga krogar och nöjesliv. Inga sporthallar eller gym.

Vill man envisas med gated communities får det väl då bli villaområden ute i obygden.

För besvärligt med inbrott i gated communities och det kommer inte att vara värt besväret. "Tillfället" är indraget.
Huset i skogen kan vara ett uppenbart tillfälle tyvärr. Hög sannolikhet för att en jägare bor där, dock.
Citera
2018-01-06, 19:06
  #261
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Men ett Ica, koop eller Willys är ej turkbutiker.

De är på väg att bli. ICA skulle utöka sitt sortiment med "utländska" varor med 800 artiklar.
Citera
2018-01-07, 13:12
  #262
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
De är på väg att bli. ICA skulle utöka sitt sortiment med "utländska" varor med 800 artiklar.
Ett ICA i ett gated community där det enbart bor svenkar kommer så klart inte ha många utländska varor annat än typ tacos.
Citera
2018-01-07, 22:37
  #263
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Ett ICA i ett gated community där det enbart bor svenkar kommer så klart inte ha många utländska varor annat än typ tacos.

Knappast
Citera
2018-01-09, 14:57
  #264
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Knappast
Okej, vad tänker du dig att ett ICA i ett helsvenskt område skulle kränga för utländska varor? Halalkött?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback