2017-10-23, 21:27
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jag bor på en plats i Sverige där vi indirekt har så. Mycket bekvämt.
Billighetsshoppingen på en annan butik, ger en bra vardaglig referens till vad man slipper på andra stället.

Jag blir nyfiken. Vad slipper man?
Citera
2017-10-24, 22:17
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Jag blir nyfiken. Vad slipper man?

Multikulturellt stök.
Citera
2017-10-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Ang. "Gated Mataffär" det skulle nog kunna vara ett vinnande koncept här. Jag tror många skulle vilja betala en slant extra för att slippa handla i samma affär som löske negrer och andra stinkande svartmuskingar. Journalist maffian som jämt pratar sig varma för mångkultur skulle bli de första att vilja bli medlemmar.

Precis tvärtom för mig! Jag betalar gärna 100 spänn en gång i veckan eller så för entimmes bussresan ToR till sta'n där jag kan handla på turkaffären, där varorna är prisvärda, fräscha och smakar något och turken är glad och trevlig och ofta ger mig vänskapsrabatt, hellre än att stå i kö på surICA och trängas med den sura fläskpöbeln i kön för att köpa de sura rödvita bajskonserverna. Men det är jag; var och en har sin egen smak!
Citera
2017-10-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Precis tvärtom för mig! Jag betalar gärna 100 spänn en gång i veckan eller så för entimmes bussresan ToR till sta'n där jag kan handla på turkaffären, där varorna är prisvärda, fräscha och smakar något och turken är glad och trevlig och ofta ger mig vänskapsrabatt, hellre än att stå i kö på surICA och trängas med den sura fläskpöbeln i kön för att köpa de sura rödvita bajskonserverna. Men det är jag; var och en har sin egen smak!

Det är inget fel på turkbutiker. De är precis vad turkbutiker skall vara. Jag älskar berberi, lavasch och mycket av den Persiska matkulturen
Men ett Ica, koop eller Willys är ej turkbutiker.

Vänd på det. Skall turkaffär´n försvenskas?
Jag antar att svaret är nej.
Citera
2017-10-24, 23:05
Medlem
Citat:
Det är inget fel på turkbutiker. De är precis vad turkbutiker skall vara. Jag älskar berberi, lavasch och mycket av den Persiska matkulturen
Men ett Ica, koop eller Willys är ej turkbutiker.

Vänd på det. Skall turkaffär´n försvenskas?
Jag antar att svaret är nej.

Rätt! Allt skall finnas tillgängligt inom räckhåll för alla!
Citera
2017-10-24, 23:43
Medlem
Citat:
Rätt! Allt skall finnas tillgängligt inom räckhåll för alla!

Nej, absolut inte!
Vilket det som tur är ej gör heller.

Flytta till Venezuela.
Allt åt alla har gett dem den fantastiska bantningskuren åt alla.
Citera
2017-10-25, 00:10
Medlem
Citat:
Nej, absolut inte!
Vilket det som tur är ej gör heller.

Flytta till Venezuela.
Allt åt alla har gett dem den fantastiska bantningskuren åt alla.

Venezuela låter varmt och trevligt.

Billigt koks lär de ha också!

Tyvärr kan jag ingen spanska och har inte råd med flygbiljetten.

(Denna tråd börjar spåra ur! Skärpning på oss!)
Citera
2017-10-25, 11:36
Medlem
Citat:
Venezuela låter varmt och trevligt.

Billigt koks lär de ha också!

Tyvärr kan jag ingen spanska och har inte råd med flygbiljetten.

(Denna tråd börjar spåra ur! Skärpning på oss!)

Ja du spårar ur!

Du klarar inte av att se rätten till integritet, som jag ser dina kommentarer.

Flyttar man hit till Sverige utan avsikt att integreras, till ett av världens mest socialt extrema länder. Då har man förverkat sin rätt till umgänge med eller nära mig. Inget konstigt.
Eller finns det kriminella/ohederliga avsikter utanför, så är staket den perfekta lösningen. Tar man någon innanför sitt staket så är det lindrigaste de gör sig skyldiga till, att försöka häva min integritet.

Personligen tycker jag att "vi" kan vända på "gating"retoriken. Sätt staket och murar runt utanförskapsområdena. Flytta in sossar, vänstern och miljöpartiser i områdena.
Citera
2017-10-25, 16:30
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ja du spårar ur!

Du klarar inte av att se rätten till integritet, som jag ser dina kommentarer.

Flyttar man hit till Sverige utan avsikt att integreras, till ett av världens mest socialt extrema länder. Då har man förverkat sin rätt till umgänge med eller nära mig. Inget konstigt.
Eller finns det kriminella/ohederliga avsikter utanför, så är staket den perfekta lösningen. Tar man någon innanför sitt staket så är det lindrigaste de gör sig skyldiga till, att försöka häva min integritet.

Personligen tycker jag att "vi" kan vända på "gating"retoriken. Sätt staket och murar runt utanförskapsområdena. Flytta in sossar, vänstern och miljöpartiser i områdena.

Har det slagit dig att det inte är så enkelt att integrera sig som du tror? Inget man gör i en handvändning. Även om man vill så finns det många hinder... kan ta rätt många år beroende på yttr och inre förutsättningar.
Citera
2017-10-26, 21:57
Medlem
Citat:
Har det slagit dig att det inte är så enkelt att integrera sig som du tror? Inget man gör i en handvändning. Även om man vill så finns det många hinder... kan ta rätt många år beroende på yttr och inre förutsättningar.

Jo det har jag verkligen fattat!
Framförallt sedan jag började se utvecklingen för bl.a. somalier... och hur "fantastiskt" det var att några provade bandy.
Så jävla korkat.

Kommer man till Sverige, så har man kommit till ett land vars befolkning inte är så öppen som elitistwannabeehoror vill utge oss för att vara. DEAL WITH IT!!!
Ta ev. problem med de som målat upp den falska bilden, ställ dem till svars. Sjuklöverns batikhäxor av varierade kön.

Under tiden är det inte någon rättighet att göra mitt vardagsliv obekvämt.
Jag är för byggande av murar runt no go zonerna och bostadsområden med utrikiska klanmedlemmar.
Det kan göras under vänsterparollen; "Skydda migranterna mot Sverige" eller något.

Hur som haver, är segregation något väldigt bra. Det tycker även marxisterna i miljö och vänsterpartiet. Då de främst lever strikt gentrifierat och kan på bekvämt avstånd undkomma sina egna konsekvenser och mörka sina egna konstruerade problem utifrån sin verklighetsfrånvända människosyn.
Hur det livat blev med Virtanen är t.ex. intressant. När varenda skolflicka fått byta frihet mot skydd de senaste åren. In med ensamkommande 20-40 åriga barn på SVT, AB och DN vettja.

Integrerade ex.Iranier eller Juggar är helt ok i min segregerade och sköna butik. De kommer för att de är "svennar" helt enkelt.
Det är säkert ett hundratal hus där jag bor och mig veterligen inte ett endaste invandrarhushåll. Skolan är kommunens bästa. mm. mm.
HELSKÖNT OCH ALLA HÅLLER IHOP. Jag ger grannar hjälpande hand med ditt och datt, de bjuder på nybakt, nykokad saft och sylt.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2017-10-26 kl. 21:59.
Citera
2017-10-27, 09:09
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Jo det har jag verkligen fattat!
Framförallt sedan jag började se utvecklingen för bl.a. somalier... och hur "fantastiskt" det var att några provade bandy.
Så jävla korkat.

Kommer man till Sverige, så har man kommit till ett land vars befolkning inte är så öppen som elitistwannabeehoror vill utge oss för att vara. DEAL WITH IT!!!
Ta ev. problem med de som målat upp den falska bilden, ställ dem till svars. Sjuklöverns batikhäxor av varierade kön.

Under tiden är det inte någon rättighet att göra mitt vardagsliv obekvämt.
Jag är för byggande av murar runt no go zonerna och bostadsområden med utrikiska klanmedlemmar.
Det kan göras under vänsterparollen; "Skydda migranterna mot Sverige" eller något.

Hur som haver, är segregation något väldigt bra. Det tycker även marxisterna i miljö och vänsterpartiet. Då de främst lever strikt gentrifierat och kan på bekvämt avstånd undkomma sina egna konsekvenser och mörka sina egna konstruerade problem utifrån sin verklighetsfrånvända människosyn.
Hur det livat blev med Virtanen är t.ex. intressant. När varenda skolflicka fått byta frihet mot skydd de senaste åren. In med ensamkommande 20-40 åriga barn på SVT, AB och DN vettja.

Integrerade ex.Iranier eller Juggar är helt ok i min segregerade och sköna butik. De kommer för att de är "svennar" helt enkelt.
Det är säkert ett hundratal hus där jag bor och mig veterligen inte ett endaste invandrarhushåll. Skolan är kommunens bästa. mm. mm.
HELSKÖNT OCH ALLA HÅLLER IHOP. Jag ger grannar hjälpande hand med ditt och datt, de bjuder på nybakt, nykokad saft och sylt.

Ingen har målat upp bilden av att ni är öppna individer i social interaktion utan öppet land med humana värderingar. Något du har svårt att skilja på?

Vilka ni go zoner? Var kan du inte gå? Eller tänder du på den sortens apokalyptiska retorik?

Vi kommer inte till din butik för att vi är svennar utan för att vi vill handla.

Du gillar att hetsa upp dig över invandrare ser jag.
Citera
2017-10-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ingen har målat upp bilden av att ni är öppna individer i social interaktion utan öppet land med humana värderingar. Något du har svårt att skilja på?

Vilka ni go zoner? Var kan du inte gå? Eller tänder du på den sortens apokalyptiska retorik?

Vi kommer inte till din butik för att vi är svennar utan för att vi vill handla.

Du gillar att hetsa upp dig över invandrare ser jag.

Nej inte invandrare, med undantag för islamister och icke sekulära muslimer. Det där med sekulära har med islam att göra och i princip inga andra religioner.

Vänstern och t.ex. landets flesta sociologer hyvlar jag gärna av och berättar för dem hur värdelösa luder de är.

Bilden jag gav av den segregerade platsen jag bor på. Är en plats som borde vara majoritetssverige som har levt i hundratals år utan krig.
Kulturkriget emot kyrkan, kärnfamiljen, det påhittade patriarkatet och Svenskhet. säger en hel del. Utan det hade Sverige varit bättre, även för nysvenskar.

Invandrare är inte mitt problem. De blev de mördade, våldtagna, rånade och förnedrades problem.
Jag hoppas det bara drabbar främst vänstern och de gröna.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2017-10-27 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in