Citat:
Ursprungligen postat av
Carobnjak
Har det slagit dig att det inte är så enkelt att integrera sig som du tror? Inget man gör i en handvändning. Även om man vill så finns det många hinder... kan ta rätt många år beroende på yttr och inre förutsättningar.
Jo det har jag verkligen fattat!
Framförallt sedan jag började se utvecklingen för bl.a. somalier... och hur "fantastiskt" det var att några provade bandy.
Så jävla korkat.
Kommer man till Sverige, så har man kommit till ett land vars befolkning inte är så öppen som elitistwannabeehoror vill utge oss för att vara. DEAL WITH IT!!!
Ta ev. problem med de som målat upp den falska bilden, ställ dem till svars. Sjuklöverns batikhäxor av varierade kön.
Under tiden är det inte någon rättighet att göra mitt vardagsliv obekvämt.
Jag är för byggande av murar runt no go zonerna och bostadsområden med utrikiska klanmedlemmar.
Det kan göras under vänsterparollen; "Skydda migranterna mot Sverige" eller något.
Hur som haver, är segregation något väldigt bra. Det tycker även marxisterna i miljö och vänsterpartiet. Då de främst lever strikt gentrifierat och kan på bekvämt avstånd undkomma sina egna konsekvenser och mörka sina egna konstruerade problem utifrån sin verklighetsfrånvända människosyn.
Hur det livat blev med Virtanen är t.ex. intressant. När varenda skolflicka fått byta frihet mot skydd de senaste åren. In med ensamkommande 20-40 åriga barn på SVT, AB och DN vettja.
Integrerade ex.Iranier eller Juggar är helt ok i min segregerade och sköna butik. De kommer för att de är "svennar" helt enkelt.
Det är säkert ett hundratal hus där jag bor och mig veterligen inte ett endaste invandrarhushåll. Skolan är kommunens bästa. mm. mm.
HELSKÖNT OCH ALLA HÅLLER IHOP. Jag ger grannar hjälpande hand med ditt och datt, de bjuder på nybakt, nykokad saft och sylt.