Citat:
Ursprungligen postat av
Carobnjak
Kan du utveckla vad kulturkriget med betoning på kriget handlar om? Hur tänker du dig att patriarkatet är ett påhittat begrepp? Vem för krig mot svenskheten? Vi dansar väl alla runt stången trots att vi har fötts i Chile och Jugoslavien?
Men om invandrare inte är ditt problem varför ska du ha mur runt din Ica? Då borde du väl haft mur innan också i ditt fina Sverige för att freda dig mot alkisar, pundare och annat patrask?
De våldtagna, mördade, rånade och våldtagna är väl allas problem i samhället? Eller tänker du dig på något sätt att du ska leva i en bubbla och sen drömma om ett sammansvetsat Sverige som inte längre finns? Alltså vara lite lagom cynisk och motsägelsefull.
Lägg ned ditt obfuskerande trams. Titta bara på hur Svenska kyrkan inte ens döljer att de är en marxistisk kamporganisation. Samtidigt som Sveriges andliga nöd når nya höjder.
Svenska kyrkans egna prästerskap kan inte ens tala om hur det är att religiöst tro/veta. Hjälpa folk att t.ex. kanske förstå att man borde lyssna på exempelvis wahabister, låta deras ord sjunka in och stå för sig själva. Wahabister om några är trovärdiga i vad de säger.
Klart jag vill leva i en bubbla. Det är ju precis vad jag säger... Gated community=bubbla, om man så vill. Islamisterna och deras klaner har sina statligt och kommunalt finansierade bubblor där Svensk lag inte ens råder, tack vare obfuskerande duktiga idioter som du. Det är ditt problem, inte mitt.
"When push comes to shove", så kommer jag inte att spilla något blod över mina händer. Eller ens energi. Samhällskontraktet bröts definitivt vid feminismens intåg för mig. Jag går min väg och sätts jag i fängelse för det, kommer din skatt att gå till väldigt dyr statlig kost och logi för mig. Dessutom kommer jag att få öva än mer och nå nya höjder i likgiltighet
Bara jag är mitt problem. How about that.
Edit: Förutsättningarna och behoven är onekligen perfekta för grindsamhällen
Samhället kan inte ens leva upp till att skydda sina skattebetalare. Svenskar borde rent principiellt äga all rätt att i självförsvar vara beväpnade mm. som läget ser ut nu och framöver. Då inga resurser finns att lösa de sociala och demografiska grundproblemen.
Vi betalar mest skatt i världen. Då skall vi inte behöva ha larm på bostäder, stå i vårdkö, mm.