2008-06-04, 20:43
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawrence
whoopwhoop> Vad jag försökte få fram var att dethär kommer att leda till ökade sociala klyftor. Svennejävlarna bor i sina fina Gated communities medan drägget/negrerna/svartmuskingarna eller vad du kallar dem bor kvar i sina ghetton. Ingenting blir ju bättre av det? Det enda man gör är blundar till problemen.
Men är ju tack vara att man blundat innan som det här området nu kommer att byggas, folk vill kunna känna sig trygga helt enkelt..
Citera
2008-06-04, 20:44
Medlem
TYGs avatar
Detta är boende för rädda människor. Det är synd om rädda människor.
Citera
2008-06-04, 20:47
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Det är väl ingen som på fullaste allvar tror att detta boendekomplex ens skulle kunna överleva idéstadiet i Sverige för 20-30 år sedan? Att sedan just Malmö är staden det hela startar i borde ju också vara en rätt tydlig indikator på vilka grupper som är mest brottsbenägna...

Få nu inte mig att framstå som Babianen.

Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Jag har länge varit helt övertygad om att GC skulle bli en realitet i Sverige, dock inte så snart. Enligt artikeln finns det ju ett stort intresse av att bygga liknande områden i Götet och Sthlm. Kan man inte även bygga murar runt de befintliga finare områdena så man slipper allt svartmuskigt pack?

Och det frågar du mig Nej det tror jag inte kommer att hända så länge vi har " vänd på andra kinden mentaliteten " eller hur man säger i Sverige. Sen finns det faktiskt många invandrare som är bättre än många svenskar. Och de förtjänar precis som svensken att få bo i ett bra område som är tryggt för dem och deras avkommor.

Tvivlar på dem skötsamma invandrarna tycker att det är så jävla kul o i valfri skit förort och inte våga gå ut på kvällen för rädsla att åka ut för brott.

Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Inte inom sexualbrotten utan inom alla grövre brott, särskilt våldsbrotten.

Jo jag vet. Men jag gillar ändå inte ösa över all skit på invandrare av den enkla anledningen att det finns några få svenska dårar med.
Citera
2008-06-04, 20:48
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TYG

Det har du faktikst en mycket bra poäng i. Att bygga sånna områden ( även fast jag är för dem ) är som att säga " vi är rädda för er " och det kan ju inte bli så lyckat i längden.
Citera
2008-06-04, 20:52
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Vi får nog lov att utgå från att det är ett nischat bostadsområde för journalister och politiker. GC är snart enda sättet för dom att fortsatt kunna praktisera strutsmentaliteten.
Citera
2008-06-04, 20:52
Medlem
Lawrences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Men är ju tack vara att man blundat innan som det här området nu kommer att byggas, folk vill kunna känna sig trygga helt enkelt..

Det är sant som du säger. Man borde ha gjort något för länge sen, men jag tror/hoppas att dagens problem går att lösas istället för att de etniska svenskarna ska isolera sig. Det leder bara till ytterligare Vi och Ni känsla som bara ger upphov till mera fientliga invandrare.
Citera
2008-06-04, 20:54
Medlem
Jüggernauts avatar
Varför risa och rosa? Man ska väl få göra vad man vill, eller hur?

Det här är en naturlig följd av utvecklingen, vilket jag i sig inte gillar, men jag har förståelse för de boende. Hade gärna bott där, om jag hade råd.
Citera
2008-06-04, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anakata
Jag bodde en period i ett GC med vakt och hela baletten i Mexico City, och det var som vilket bostadsområde som helst. Kändes ganska poänglöst, typ 'falsk säkerhet'. Lägenheten i Cuauhtemoc var betydligt trevligare.

Jag har varit på besök i L.A många gånger och jag förstår verkligen varför de har GCn där. Kändes betydligt bättre att vara där om natten än i downtown L.A om man säger så.

Detta är något vi kommer få se mer av i Sverige. De som klagar är samma människor vars åsikter format Sverige till det samhälle vi ser idag och därför är de som ska hållas ansvariga för utvecklingen. För 20-30 år sedan, och åtskilliga 100.000tals svartskallar sedan, skulle denna boendeform bli utskrattad redan på idéstadiet. Men som man bäddar får man ligga.
Citera
2008-06-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Malmö är ju en av Europas muslimtätaste städer, och om tio år har staden en utländsk befolkningsmajoritet. Inom några år efter det har staden en muslimsk befolkningsmajoritet.

http://www.skanskan.se/...

http://www.ft.com/cms/s/0/4620167c-c3c9-11dc-b083-0000779fd2ac.html

http://malmolund.city.se/nyheter/2008/04/16/Vakna_Stockholm___lar_av_oss_

Det är även större risk att bli rånad i Malmö än i New York:

Fler rån i Malmö än i New York (2008-01-11 19.06)
http://gruegranskar.blogspot.com/2008/01/fler-rn-i-malm-n-i-new-york.html

Jag hoppas att ni som inte röstar på sd eller andra liknande partier är stolta nu och kan slå er för bröstet. Välkomna till Det Nya Sverige!

Men ditt efterblivna jävla mähä. Förstör inte tråden med din äckliga propaganda som inte har ett smack med ämnet att göra.
Citera
2008-06-04, 21:13
Medlem
KarlPs avatar
Ja, det här kommer att bli mycket vanligt i Sverige nu och segregationen kommer att bli ännu värre.

Och det är ingen annans fel än våra kära politiker att det blir så här.
Dom bär hela skulden till att människor måste bo så här för att käna sig trygga.
Detta är ett bevis på ett ofantligt stort misslyckande av tidigare integrationsminster Mona Sahlin.
Det här kommer nu för att hon satt och rullade tummarna och åt Toblerone under perioden när problemen eskalerade.
Citera
2008-06-04, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lange
Men ditt efterblivna jävla mähä. Förstör inte tråden med din äckliga propaganda som inte har ett smack med ämnet att göra.
"Propaganda"? Vad är det som inte stämmer, lilla pojken? Bor du i Malmö själv? Vet du vem som står för majoriteten av alla rån och våldsbrott? Eller har vi måhända en liten kulturberikare på tråden?
Citera
2008-06-04, 21:21
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Detta gynnar bara de rika!

Att bo i en inhängnad hönsgård löser inga problem för allmänheten

Säkerligen kommer en 3a i en sådan hönsgård med vakter kosta mellan
15000-30000kr per månad i hyra bara, vem har råd med det? Jo de allra rikaste har råd med det, men handlar allt om att skydda de rika?

Lösningen är inte att hederliga människor ska låsas in efter kl 18:00 på
kvällen, lösningen är att låsa in de kriminella!

Hårdare straff för alla brott, flera upprepade brott och man blir inlåst på livstid, heter lösningen! Inget jävla daltande!

Man kan förstå att vissa länder har kriminalitet, därför att där handlar det om att överleva, antingen gör man brott eller så hamnar man på gatan utan mat och pengar! Men att vara kriminell i Sverige som är ett sådant jävla snällt land mot sina medborgare, gratis socialbidrag, gratis skola, gratis sjukvård...
Om man jobbar så tjänar man fan jävligt bra betalt dessutom, medellönen ligger runt 22000kr/månaden...

I Vissa länder ligger medellönen på 5000kr/månaden socialbidrag finns inte, ett läkarbesök utan försäkring kostar 4000kr en gymnasie utbildning kostar från 300000kr en högskole utbildning kostar från 500000kr...

Det är fan inte klokt vilket jävla dalt det är med kriminella här, och dessa jävla politiker ska vi inte prata om, naivare människor får man leta efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in