2008-06-04, 21:21
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Yes....

http://www.kvp.se/nyheter/1.1186188/lyxboende-med-vakter
.

Jag är mest förvånad att KvP plockar upp det först nu. Har ju varit känt länge, minst 2 års tid. Redan då var det bestämt att V P skulle bli ett G C.

Killen bakom projektet heter Greg Dingizian, f d VD för Turning Torso. Min brorsa gick i hans klass och Greg var känd redan då för stora planer och penningtörst. Hans girighet slår över till rena ruffleriet ibland. Han är en jävel på att skatteplanera alla fall.

Han låg även bakom kraschade Meaning Green, hälsosam snabbmatskedja på 90-talet, som inte konsumenterna var redo för precis.

Styrelsen
http://www.victoriapark.se/document.asp?sid=291

Bolaget bakom Victoria Park heter Annehem och har sedan starten 2006 redan köpt upp mark och fastigheter löjligt billigt av Malmö kommun, i Hyllie Park som byggs nu, där Percy bygger nya arenan samt en jävla massa affärskomplex. De bygger även andra lyxboenden.

http://www.annehem.se/ - startad av Greg och en gosse till i styrelsen.

Meningslös info
Dessutom byggs V P på klassisk 'svindelmark'. Det som utgör entrén är från början receptionen/kontor i ett långt enplanshus för företaget Track Tape som en kvinnlig grundare snodde på många hundra miljoner. Producerade kassetband på 80-talet. Hon är fortfarande internationellt efterlyst av EBM och tros bo i Paraguy.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Track_Tape_AB

Huset såldes till Heidelberg Cement (som köpte upp klassiska Cementa) och sedan har det stått tomt i många år. Entrén var också hotellkuliss i en Malmöthriller från slutet av 80-talet.

Hursomhelst,
V P-boendet är en klass för sig själv. Utsikt över Kalkbrottet och tjusig solnedgång. Pure luxurary.

http://www.victoriapark.se/index.asp?sid=6
Citera
Medlem
För det första tror jag att den bittre och pinsamt avundsjuke Lars Lindström får ta och slå upp ordet "getto" i ordboken.
Getto, skyddad verkstad och rikemansträsk... Ja, det verkar som om Expressen har svårt att rekrytera krönikörer.

Lindström väljer att totalt blunda för det faktum att denna form av boende inte skulle ha någon marknad ( = några köpare) ifall boendeformen inte upplevts värd att betala extra för.
Samhället (vi) har misslyckats. Kritisera detta faktum istället för att spy galla över de som fått nog och har möjlighet att skaffa sig bättre livskvalitet.

För övrigt undrar jag om Lars Lindström är emot låsta trappuppgångar och/eller portkoder i allmänhet. Samma sak fast utan receptionist.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Sen finns det faktiskt många invandrare som är bättre än många svenskar. Och de förtjänar precis som svensken att få bo i ett bra område som är tryggt för dem och deras avkommor.

Tvivlar på dem skötsamma invandrarna tycker att det är så jävla kul o i valfri skit förort och inte våga gå ut på kvällen för rädsla att åka ut för brott.

Jo jag vet. Men jag gillar ändå inte ösa över all skit på invandrare av den enkla anledningen att det finns några få svenska dårar med.

Klart det finns det. Samtidigt har det ju visat sig, inte bara i Sverige, att olika etniska grupper ogärna blandar sig även om de tillhör samma socioekonomiska grupp. Man är för olika helt enkelt. Jag har, efter över 20 långa somrar runt om i Sthlms skärgård, ALDRIG sett en svartmusking äga en bostad där tex. På samma sätt är områden som Bromma, Danderyd etc i princip helt etniskt homogena, trots att det rent statistiskt borde finnas NÅGON rik svartmusking där.

VDn för bostadsföretaget i fråga nämner ju även att GC:et är till för "likatänkande" vilket givetvis äcklet Lars Lindström tycker är förjävligt.
Citera
2008-06-04, 21:22
Medlem
Jüggernauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Att bo i en inhängnad hönsgård löser inga problem för allmänheten

Säkerligen kommer en 3a i en sådan hönsgård med vakter kosta mellan
15000-30000kr per månad i hyra bara, vem har råd med det? Jo de allra rikaste har råd med det, men handlar allt om att skydda de rika?

Lösningen är inte att hederliga människor ska låsas in efter kl 18:00 på
kvällen, lösningen är att låsa in de kriminella!

Hårdare straff för alla brott, flera upprepade brott och man blir inlåst på livstid, heter lösningen! Inget jävla daltande!

Man kan förstå att vissa länder har kriminalitet, därför att där handlar det om att överleva, antingen gör man brott eller så hamnar man på gatan utan mat och pengar! Men att vara kriminell i Sverige som är ett sådant jävla snällt land mot sina medborgare, gratis socialbidrag, gratis skola, gratis sjukvård...
Om man jobbar så tjänar man fan jävligt bra betalt dessutom, medellönen ligger runt 22000kr/månaden...

I Vissa länder ligger medellönen på 5000kr/månaden socialbidrag finns inte, ett läkarbesök utan försäkring kostar 4000kr en gymnasie utbildning kostar från 300000kr en högskole utbildning kostar från 500000kr...

Det är fan inte klokt vilket jävla dalt det är med kriminella här, och dessa jävla politiker ska vi inte prata om, naivare människor får man leta efter

Verkligen inte, gör en kalkyl på lån o.s.v. din äckliga jävla kommunist!
Citera
2008-06-04, 21:25
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Skulle du själv kunna tänka dig bo på ett sånt här område.
Tror du att det här är en bra lösning på att få stopp på kriminalitet och vandalisering där man bor..
Det skulle nog kännas lite instängt. Själv förordar jag det bättre alternativet, att vi helt enkelt bygger en mur runt Rosengård, också med vakter (beväpnade givetvis) och där ingen kommer ut utan tillstånd. Det här konceptet praktiseras med framgång av Israel för att hindra ovälkomna besök från palestinier och borde också kunna tillämpas runt Rosengård och andra invandrargetton
Citera
2008-06-04, 21:29
Medlem
Jüggernauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det skulle nog kännas lite instängt. Själv förordar jag det bättre alternativet, att vi helt enkelt bygger en mur runt Rosengård, också med vakter (beväpnade givetvis) och där ingen kommer ut utan tillstånd. Det här konceptet praktiseras med framgång av Israel för att hindra ovälkomna besök från palestinier och borde också kunna tillämpas runt Rosengård och andra invandrargetton

win!+1
Citera
2008-06-04, 21:33
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jüggernaut
Verkligen inte, gör en kalkyl på lån o.s.v. din äckliga jävla kommunist!

När du ska skriva något, så kan du se till att man fattar vad du menar din pissluffare
Citera
2008-06-04, 21:42
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
ja det hade ju också varit en idé att man håller buset bakom en skyddande mur istället för att själv bosätta sig bakom ett.
Men som sagt det är föga förvånande att det blev just Malmö som får ett sånt här område..
Citera
2008-06-04, 21:54
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Klart det finns det. Samtidigt har det ju visat sig, inte bara i Sverige, att olika etniska grupper ogärna blandar sig även om de tillhör samma socioekonomiska grupp. Man är för olika helt enkelt. Jag har, efter över 20 långa somrar runt om i Sthlms skärgård, ALDRIG sett en svartmusking äga en bostad där tex. På samma sätt är områden som Bromma, Danderyd etc i princip helt etniskt homogena, trots att det rent statistiskt borde finnas NÅGON rik svartmusking där.

VDn för bostadsföretaget i fråga nämner ju även att GC:et är till för "likatänkande" vilket givetvis äcklet Lars Lindström tycker är förjävligt.

Det med att det inte finns några invandrare boendes runt Stockholms skärgård har nog mer med att göra att dem inte finner naturen lika intressant så som svensken gör.

Det är nog en av dem stora anledningarna till att så många invandrare hamnar i storstäderna, dem vill helt enkelt inte bo i så nära naturen. Och har man inget intresse av natur, hus sköta trädgård osv så finns det ju ingen anledning att köpa ett hus. Bättre då att lägga pengarna på en fin bil kankse?

Men jag tror att det finns ganska många invandrare som vill bo i så kallade " svensson " områden.

Sen måste man ju ha i åtanke att det är likadant i alla länder, invandrare dras till storstäder, på samma sätt som svensken som flyttar till USA helst bosätter sig i LA eller NY.
Citera
2008-06-04, 22:07
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RigmorMortis
Haha, då är det bara att luta sej tillbaka och vänta på att den första 'naigeurrrn' flyttar in och förstör idyllen

Om jag någonsin flyttar till Malmö hoppas jag kunna bosätta mej i ett Gated Community för ickeskåningar

Det lär inte hända. Lgh är slutsålda med noga selekterade hyresgäster.

Nicket: Har du medvetet felstavat Rigor som Rigmor? Om inte, är du då en transvestit/drama queen med tanke på kvinnligt förnamn och manlig avatar?

Och du kan ju alltid ställa dig i kö hos V P. Stockholm står på tur fast å andra sidan tar de nog bara emot folk med stil, klass och en tjock plånbock.

PK-Vänstern, typ du, är inte välkommna.
Citera
2008-06-04, 22:39
Medlem
Aristotélēss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawrence
whoopwhoop> Vad jag försökte få fram var att dethär kommer att leda till ökade sociala klyftor. Svennejävlarna bor i sina fina Gated communities medan drägget/negrerna/svartmuskingarna eller vad du kallar dem bor kvar i sina ghetton. Ingenting blir ju bättre av det? Det enda man gör är blundar till problemen.
Så är det ju redan. Det är bara det att ni sossar envisas med att kalla
ghettot för "miljonprogrammet". Socialgrupp 3 har alltid bort där,
oavsett vart de kommer ifrån.

Förövrigt så tycker jag det är lättvindigt att skylla GC på invandrare.
Jag vill nog påstå att folk gärna slipper övriga delar av sossesverige också..
Vem flyttar till en sossestyrd kommun av det skälet, liksom?
Citera
2008-06-04, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aristotél&#275
Så är det ju redan. Det är bara det att ni sossar envisas med att kalla
ghettot för "miljonprogrammet". Socialgrupp 3 har alltid bort där,
oavsett vart de kommer ifrån.

Förövrigt så tycker jag det är lättvindigt att skylla GC på invandrare.
Jag vill nog påstå att folk gärna slipper övriga delar av sossesverige också..
Vem flyttar till en sossestyrd kommun av det skälet, liksom?

Samtidigt är det ju knappast en slump att GCn uppstår nu och inte för 20-30 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in