2008-06-04, 20:25
Medlem
Isf är det arbetarklassen själva som satt sig i den här sitsen. Skulle ni inte röstat på sossarna senaste 50 åren skulle kanske det sett lite annorlunda ut.
Citera
2008-06-04, 20:26
Medlem
M Nordströms avatar
Här en artikel i Expressen om planerade gated community i Limhan i Malmö. Jag förstår inte varför Göran Cars klagar på detta. Kan man betala för detta så står det ju en fritt att flytta till en sådan boendeform. Helt klart så är nog detta något som kommer att växa även i Sverige.
Citera
2008-06-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Och så har man börjat konstruera Sveriges första regelrätta Gated Community. Pionjärerna på området blir ytterst föga förvånande......................Malmö!
Yes....
Citat:
Jag tror verkligen det här är framtidens boende, säger vd:n Unni Åström.....Jävligt tragiskt. Det är ett tecken på en samhällsutveckling som är hemskt olycklig, säger Göran Cars, professor i samhällsbyggnad vid KTH.
http://www.kvp.se/nyheter/1.1186188/lyxboende-med-vakter

.
Citera
2008-06-04, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenären
En fullt naturlig konsekvens av den politik som förts. Om våra politiker hade sysslat med lite konsekvensanalys, och ett inslag av eftertänksamhet, så hade det aldrig funnits ett behov av detta.

Lycka till med projektet säger jag.
Jag blir så trött på det här snacket med "våra politiker". För det första är de inte "våra" politiker. För det andra ger de blanka fan i "konsekvensanalyser" eftersom de vill förgöra allt som är svenskt och skapa ett mångkulturellt och mångkriminellt samhälle. När ska folk förstå att det här är exakt vad makthavarna vill ha?
Citera
2008-06-04, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Även fast dem säkerligen står bakom majoriteten av dem, i alla fall sexbrotten.
Inte inom sexualbrotten utan inom alla grövre brott, särskilt våldsbrotten.
Citera
2008-06-04, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawrence
Det är oroväckande att de med pengar ska kunna köpa sig "trygghet" på dethär sättet, något som borde vara en självklarhet för alla svenska medborgare. Inte bara de som är rika.
Sånthär är bra exempel på hur de sociala klyftorna bara växer, inte bara i sverige utan hela norden. Vad händer med de människor som bor utanför dessa "gated communities", kommer de att lämnas åt sitt öde medan man istället utvecklar skolgång,sjukvård och andra sociala förmåner för de som bor i "lyxboende-kvarteren" och har råd att betala för det. oroväckande utveckling som sagt.
Snälla, är du allvarlig? Tror du att det här beror på "sociala klyftor"? HUR DUM FÅR MAN VARA?
Citera
2008-06-04, 20:31
Medlem
johnny-62s avatar
Verkar ju inte vara helt fel ställe bo på om man ska bo i Malmö och dom flesta lghterna verkar redan vara sålda..
http://www.victoriapark.se/index.asp?sid=6
Citera
2008-06-04, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thedyck
Isf är det arbetarklassen själva som satt sig i den här sitsen. Skulle ni inte röstat på sossarna senaste 50 åren skulle kanske det sett lite annorlunda ut.

Läs gärna enverhoxha99:s förklaring till varför du har fel.

http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=4599
Citera
2008-06-04, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Läs gärna enverhoxha99:s förklaring till varför du har fel.

http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=4599
Men du är ju bara en sosse som använder en sosse för att försvara sossarna. Sanningen är att allt det här började 1975 då riksdagen fattade ett beslut om att göra Sverige mångkulturellt och på sikt öppna upp för massinvandring. Det regeringen Bildt gjorde var bara en naturlig konsekvens av detta. Men det var under Palme, tillhörande ditt parti, som grunden till denna olycka lades.
Citera
2008-06-04, 20:39
Medlem
anakatas avatar
Jag bodde en period i ett GC med vakt och hela baletten i Mexico City, och det var som vilket bostadsområde som helst. Kändes ganska poänglöst, typ 'falsk säkerhet'. Lägenheten i Cuauhtemoc var betydligt trevligare.
Citera
2008-06-04, 20:41
Medlem
Lawrences avatar
whoopwhoop> Vad jag försökte få fram var att dethär kommer att leda till ökade sociala klyftor. Svennejävlarna bor i sina fina Gated communities medan drägget/negrerna/svartmuskingarna eller vad du kallar dem bor kvar i sina ghetton. Ingenting blir ju bättre av det? Det enda man gör är blundar till problemen.
Citera
2008-06-04, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawrence
whoopwhoop> Vad jag försökte få fram var att dethär kommer att leda till ökade sociala klyftor. Svennejävlarna bor i sina fina Gated communities medan drägget/negrerna/svartmuskingarna eller vad du kallar dem bor kvar i sina ghetton. Ingenting blir ju bättre av det? Det enda man gör är blundar till problemen.
Jo, visst blir det ett USA-samhälle, men det beror på massinvandringen och det mångkulturella samhället, inte på de ekonomiska eller sociala klyftorna i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in