2015-01-30, 17:14
Medlem
simonvps avatar
Man kan ju vända på det också: Varför är det fel av Expressen och Aftonbladet att rapportera om att han äter lunch med SD? Vad är det som är så jävla omänskligt i det? Birro är ju en VÄLDIGT känd person, klart att man gör en grej av det! Det är väl inte heller någon anklagande ton i artiklarna, varken från Aftonbladet eller Expressen, utan bara en objektiv och saklig rapportering. Jag tror nog man hade rapporterat om någon annan från KD hade gjort något liknande som Birro, men i och med att Birro är såpass känd så blir det större ramaskri än om det hade varit någon annan. Och om det nu är som Birros fru säger, nämligen att SD själva har tipsat journalisterna, så är det väl ändå mot SD han ska rikta ilskan då de uppenbart utnyttjar hans kända namn för att få publicitet, och dessutom på hans bekostnad.
Citera
2015-01-30, 17:51
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast, ska Expressen strunta i att rapportera om Marcus Birro för att han är känslig?

Det kanske de ska, just i detta nu, jag vet inte. Men jag tycker inte heller det var fel att rapportera om mötet med SD.

Det tycker jag verkligen inte att de ska.

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Konsekvensneutralitet

Att Expressen skulle visa "solidaritet" mot honom bara för att han jobbar inom media vore vidrigt.

Sedan hur stort nyhetsvärde det faktiskt är i den där lunchen är en annan sak.
Citera
2015-01-30, 17:51
Medlem
Marcus Birro har tilldelats årets Johnny Bode-pris från Johnny Bode-sällskapet. Priset skall gå till en känd person som verkat i Johnny Bodes anda, till exempel ”trampat i klaveret, skapat en skandal eller på annat underhållande vis visat fräckhet och/eller ställt till det för sig själv och sin omgivning”.

Inga pengar delas ut, utan priset består av ett diplom och en nota+kvitto från ett restaurangbesök där jurygruppen festat upp prispengarna. I år festade jurygruppen för 4068 kr.

Utmärkelsen tillhör väl knappast den mest eftertraktade. Förra året fick Ken Ring priset.

Birro är klart värd det.
Citera
2015-01-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Frun har ju skrivit till honom på Facebook, rätt utlämnande inlägg. Förstår inte hur man kan ta det där?

Hon är antagligen (med all rätt) förbannad, sviken, bitter. Hur skulle du själv agerat om din sambo ljugit, lovat, manipulerat och åter igen ljugit för dej. Gång på gång och varje gång så blir du bara lurad och besviken.
Citera
2015-01-30, 19:44
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Jag tror nog att han hinner spola ned det polisen inte bör se innan de hinner bryta sig in

Åke inte polisen tlll hans lägenhet eftersom anhöriga/vänner varit oroliga att han skulle ta sitt liv? Han hade ju skrivit lite som kunde tydas så.
Citera
2015-01-30, 19:55
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Åke inte polisen tlll hans lägenhet eftersom anhöriga/vänner varit oroliga att han skulle ta sitt liv? Han hade ju skrivit lite som kunde tydas så.

Enligt twattrare så ska de ha gjort det, men ingen rapport direkt om hur det gick från Birro eller någon annan.
Citera
2015-01-30, 20:17
Medlem
Han verkar fan inte klok i huvudet. Nu ska han och frun separera också... Hade jag också velat... Om jag var frun haha... dåre..

http://hant.se/marcus-birro-och-jonn...till-varandra/
Citera
2015-01-30, 20:20
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast, ska Expressen strunta i att rapportera om Marcus Birro för att han är känslig?

Det kanske de ska, just i detta nu, jag vet inte. Men jag tycker inte heller det var fel att rapportera om mötet med SD.
Äh jag vet inte, men Birro är som sagt väldigt skör och självklart vet Expressen om det här. Konsekvensen av det här "scoopet" blev att Birro blev av med ännu ett jobb. Tycker man borde låta honom vara. Ingen mår ju bra av det här. Tycker det är fruktansvärt patetiskt ifrån Solocalcios sida. Det är ju bara en bild, ingen vet vad Birro, Bylund och Karlsson diskuterat.
Citera
2015-01-30, 20:26
Bannlyst
var förbi där nu ikväll da jag var pa langholmen. jag är osäker pa vilket fönster som är hans men jag zoomade en timme ungefär i de olika fönstren. Där jag misstänker att han bor var det svart i fönstret. Jag kollade om det ev fanns porttelefon men tyvär inte
Citera
2015-01-30, 20:28
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catlover2013
Han verkar fan inte klok i huvudet. Nu ska han och frun separera också... Hade jag också velat... Om jag var frun haha... dåre..

http://hant.se/marcus-birro-och-jonn...till-varandra/

Du vet att länken är 107 dagar gammal va?
Citera
2015-01-30, 20:51
Är jag den enda som kommer ihåg vilket ärke-cp-pk vänster nöt herr Birro var på 90-talet samt början på 2000-talet? Det här kallas poetisk rättvisa inte orättvisa. Hatten av för Expressen, äntligen gjorde de något rätt.

Kan ju tilläggas att herr Birro har även han fått folk med "fel" åsikt sparkade eller avsagda från uppdrag.
Citera
2015-01-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahled
var förbi där nu ikväll da jag var pa langholmen. jag är osäker pa vilket fönster som är hans men jag zoomade en timme ungefär i de olika fönstren. Där jag misstänker att han bor var det svart i fönstret. Jag kollade om det ev fanns porttelefon men tyvär inte

Du stod utanför hans fönster i en timme? Låter friskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in