2014-08-14, 17:27
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackspider
Han kom till jobbet alkoholpåverkad vid flertalet tillfällen.

Men arbetar inte krönikörer hemifrån? Han lär inte haft några redaktionella uppdrag och då är det bara en kostnad att upplåta lokal och resurser till honom.
Citera
2014-08-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackspider
Han kom till jobbet alkoholpåverkad vid flertalet tillfällen.

En krönikör jobbar hemifrån.
Citera
2014-08-14, 20:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Men vi tycker ju inte att han skriver vettigt, helt tvärtom. PK-argumentet är tröttsamt.

Vad menar du med sista meningen?
Citera
2014-08-14, 21:22
Medlem
Stör mig på honom ibland men det hör ju till. Det är bra med såna som Birro inom fotbollen exempelvis som gör folk lite sura och som är lite avig. Hellre det än ännu en korrekt krönikör som analyserar Evertons omställning efter Moyes eller fan vet jag. Jag vill ha underhållning liksom. Fotboll är underhållning för mig. Birro bidrar till underhållning.
Citera
2014-08-15, 15:16
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vad menar du med sista meningen?
Jag tolkade "pöbelmentalitet" som en variant av PK-argumentet, dvs att folk gör och tycker saker enbart för att alla andra gör det.
Citera
2014-08-15, 17:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Jag tolkade "pöbelmentalitet" som en variant av PK-argumentet, dvs att folk gör och tycker saker enbart för att alla andra gör det.

Fast i många fall stämmer det. Men om man nu ogillar Birro pga egentliga anledningar så har jag inget problem med det, även om jag tycker ni (du) har fel.
Citera
2014-08-16, 18:35
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Finns det någon mer trist och vilsen person än denna fjant?

Birro är ju en blödig och känslofixerad författare. I samma fjantighetsgrad har vi den unge Thomas Tranströmer som skrev löjligt känslomässigt i yngre dagar. Även den yngre Lars Forsell fjantade sig med pacifismen och medmänskligheten som kollegan Marcus Birro gör.

När man läser tråden så har endast intellektuell överklass gillat Birro. Den lägre underklassen (dvs vi sossar) hatar honom mer än någon annan som lever på denna jord. Gå och dö, Birro.
Citera
2014-08-16, 18:48
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Birro är ju en blödig och känslofixerad författare. I samma fjantighetsgrad har vi den unge Thomas Tranströmer som skrev löjligt känslomässigt i yngre dagar. Även den yngre Lars Forsell fjantade sig med pacifismen och medmänskligheten som kollegan Marcus Birro gör.

När man läser tråden så har endast intellektuell överklass gillat Birro. Den lägre underklassen (dvs vi sossar) hatar honom mer än någon annan som lever på denna jord. Gå och dö, Birro.
Med andra ord har vi här en potentiell akademiledamot eller nobelpristagare. Go Birro go!
Citera
2014-08-17, 09:41
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Från hans blogginlägg:
"Heberlein har hjäälpt mig i två hänseenden. Hon har fått mig att gå ut den kyrka hon så svavelosande slåss för och hon har fått mig att för alltid tacka nej till debattprogram i tv."

Det senare är ju ytterst värdefullt och jag tackar Ann Heberlein för detta. Hoppas Birro står för sitt ord nu, för alltid.
Ha ha, men det är nog tveksamt om han kan hålla det i längden.

Om inte programledaren avbrutit Heberlein hade han blivit ännu mer mosad. Birro är uppenbart ingen favorit för Heberlein. Man kan nästan frestas att tycka synd om honom då matchen är ojämn men han är ändå en offentlig person som har en plattform för att uttrycka sina åsikter.

Om han då går på som en egocentrerad svammelgubbe som med hög svansföring ger sig in på områden där han inte har på fötterna, då får han nog räkna med lite stryk. Det vore skillnad om hon gett sig på någon random farbror som uttryckt sina åsikter i Ring P1.

Och egentligen är det kanske synd om Birro. Har han ett stort svart hål inom sig så han måste försöka skapa identitet och tillhörighet med religionen och fotbollen? För visst verkar han, som sagts i tråden, vara en posör hela vägen. Frågan är om han ska finna sig själv i nationella media.

Är det inte larvigt förresten när kändisar/kulturpersoner ska göra en grej av att de är fotbollssupporters, som den där Soran t ex?
Senast redigerad av TigerKid 2014-08-17 kl. 09:44.
Citera
2014-08-17, 16:45
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Ha ha, men det är nog tveksamt om han kan hålla det i längden.

Om inte programledaren avbrutit Heberlein hade han blivit ännu mer mosad. Birro är uppenbart ingen favorit för Heberlein. Man kan nästan frestas att tycka synd om honom då matchen är ojämn men han är ändå en offentlig person som har en plattform för att uttrycka sina åsikter.

Om han då går på som en egocentrerad svammelgubbe som med hög svansföring ger sig in på områden där han inte har på fötterna, då får han nog räkna med lite stryk. Det vore skillnad om hon gett sig på någon random farbror som uttryckt sina åsikter i Ring P1.

Och egentligen är det kanske synd om Birro. Har han ett stort svart hål inom sig så han måste försöka skapa identitet och tillhörighet med religionen och fotbollen? För visst verkar han, som sagts i tråden, vara en posör hela vägen. Frågan är om han ska finna sig själv i nationella media.

Är det inte larvigt förresten när kändisar/kulturpersoner ska göra en grej av att de är fotbollssupporters, som den där Soran t ex?

Varför är det konstigt. Ser man två matcher i veckan med laget i fråga och läser nyheter som hör därtill så lägger nog dessa herrar runt 10 h i veckan på sina fotbollslag. Det är således en väldigt stor del av deras liv. Att sedan Soran är en tönt och alldeles överdryg som supporter är en annan sak.
Citera
2014-09-08, 17:42
Medlem
simonvps avatar
Nu har Birro hamnat i en bloggdispyt med tidigare TV4-kollegan Olof Lundh. Allt började när Tv4 lade ner Club Calcio som Birro medverkade i, vilket fick honom att skriva den här texten http://www.rekatochklart.com/blogg/Birro/12482/

Olof Lundh reagerade och svarade med den här texten http://blogg.fotbollskanalen.se/lund...-birro-gratis/

Marcus Birro har i sin tur kontrat med detta inlägg http://www.rekatochklart.com/blogg/Birro/12512/

Här framstår ju Lundh såklart som allra vettigast, eller vad tycks? Han lägger ju fram sakliga argument och visar ändå viss förståelse för Birros frustration, men Birro svarar ändå tillbaka med direkta påhopp mot både TV4 och Lundh själv. Vilken jävla bitter människa alltså, tycker han beter sig väldigt dåligt och respektlöst mot en f.d kollega i det här fallet.
Senast redigerad av simonvp 2014-09-08 kl. 17:46.
Citera
2014-09-09, 13:24
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nu har Birro hamnat i en bloggdispyt med tidigare TV4-kollegan Olof Lundh. Allt började när Tv4 lade ner Club Calcio som Birro medverkade i, vilket fick honom att skriva den här texten http://www.rekatochklart.com/blogg/Birro/12482/

Olof Lundh reagerade och svarade med den här texten http://blogg.fotbollskanalen.se/lund...-birro-gratis/

Marcus Birro har i sin tur kontrat med detta inlägg http://www.rekatochklart.com/blogg/Birro/12512/

Här framstår ju Lundh såklart som allra vettigast, eller vad tycks? Han lägger ju fram sakliga argument och visar ändå viss förståelse för Birros frustration, men Birro svarar ändå tillbaka med direkta påhopp mot både TV4 och Lundh själv. Vilken jävla bitter människa alltså, tycker han beter sig väldigt dåligt och respektlöst mot en f.d kollega i det här fallet.

Tja, jag tycker nog också att Lundh går vinnande ur den striden. Samtidigt tycker jag inte att Birro går mot några personliga angrepp, även om det var onödigt att ens nämna Lundhs namn i det sammanhanget. Jag pratar alltså om det här: "
TV4 lade ner Club Calcio i våras. Trist rent personligt förstås (och kanske är jag bara bitter) men det är också trist eftersom det var det enda magasinet i Sverige om italiensk teve.

TV4 väljer istället att skicka Olof Lundh och gänget till Paris varje gång PSG har hemmamatch. Medelmåttan slår nya bottenrekord
."

Jag tycker att det är tråkigt att TV4 lagt led Club Calcio, samtidigt kan jag ändå köpa Olof Lundhs argument. Dessutom är han ganska spot on när han nämner att Birro aldrig klagade på fyran då han själv jobbade där. Detta är sant då jag själv påpekade hur dåligt man skötte Serie A sändningarna på Club Calcios Facebooksida många gånger, men aldrig någonsin fick man ett svar. Ja, det är ju förstås inte Marcus Birros ansvar och jag fattar att det inte är han som driver sidan, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in