2012-07-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Jag undrar vem som kommer först med ett mat-/rese-/mode-/pladderprogram i TV4 av Birro och Wikegård. Båda tror att de är stora personligheter och jag tror att de känner att starkt behov av att gå vidare eftersom de har 'så mycket viktigt att förmedla'. Dessutom blir det billigt för tv4.

Jämför med Paolo Roberto som haft både matlagningsprogram och annat i tv4.

Oooh, jag ser framför mig ett "Birros Italien - En resa mellan diktens verklighet och barndomens kök".
Varsegod, du får den av mig "Mackan".
Citera
2012-07-03, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere
Hittade texten (http://www.dt.se/nojekultur/kronikor...larna-antligen) och skrattade gott när jag läste följande:

Hur skulle denna fullblodsnarcissist någonsin kunna lyckas med denna föresats?
Hoppas han lyckas hålla sig borta, men det känns inte så troligt..

Han är ju inte vidare "diskret" som ett år i förväg kungör sin förestående mediaexil...

Det dröjer nog inte många månader (i exil) innan vi får avnjuta ett och annat "hemma hos reportage" med familjen Birro i Dalarna.
Citera
2012-07-09, 17:52
Medlem
ArturoBandinis avatar
På Expressens startsida kan man idag läsa följande dramatiska rubrik: "Marcus Birros son Milo i pooldrama".

Klickar man in sig på artikeln för att läsa om denna dramatiska händelse står det:

Citat:
Det första semesterdoppet slutade inte som planerat för Marcus Birro och hans familj.
Treårige Milos blöjbadbyxor blåstes upp och pojken hamnade med huvudet under ytan.
Men mamma och pappa stod bredvid och kunde dra upp sonen.

(...)

Föräldrarna uppskattar att det totalt handlar om två sekunder som sonen låg med huvudet under vatten innan de hann inse vad som hände och agera.

Herrejösses.
Citera
2012-07-09, 18:13
Medlem
Worldnatures avatar
Han är ju stört skön!
Citera
2012-07-09, 18:50
Medlem
Den mannen tar aldrig ansvar för sina handlingar. Inte ens när han glömmer bort sonen på stranden är det hans fel. Nej, det är blöjbyxan som blåsts upp.
Citera
2012-07-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere
Hittade texten (http://www.dt.se/nojekultur/kronikor...larna-antligen) och skrattade gott när jag läste följande:

Hur skulle denna fullblodsnarcissist någonsin kunna lyckas med denna föresats?
Är påven katolik? Skiter björnar i skogen? En snöbolls chans i helvetet att han lyckas, som den fullblodsnarcissist han är. Han är lika mediaberoende som den lika enerverande författarkollegan Carolina Gynning.

Intressant att DT-texten strax därpå följdes av en text i Expressen, där han lovsjunger Söder:

http://www.expressen.se/kronikorer/m...pa-vastkusten/

Men åter till hans planer på att bli dalkarl.

http://www.dt.se/nojekultur/kronikor...larna-antligen

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Birro
Jag har en plan som är hemlig. Jag delar den med er, med Dalarna. Jag ska försvinna nämligen. Nästa år ska jag så diskret som möjligt dra mig undan alla former av uppmärksamhet, alla teveprogram, alla radioprogram, alla brådskande rubriker.
Om herr Birro verkligen gör allvar av sitt "hot" att vara medietyst i ett helt år så ska jag skåla i champagne och vara beredd att ompröva min ateistiska ståndpunkt, för detta vore inget mindre än ett mirakel.
Citera
2012-07-10, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
På Expressens startsida kan man idag läsa följande dramatiska rubrik: "Marcus Birros son Milo i pooldrama".

Klickar man in sig på artikeln för att läsa om denna dramatiska händelse står det:

Herrejösses.

lustigast av allt var när den här "nyheten" i dag låg i toppen på expressen, och i panoramabanner strax ovanför satt en reklampuff för Birros senaste krönika vars rubrik löd "Inget botar svårmod som ett svalkande dopp".
Kvalitetsjournalistik!

Sarkasm åsido. Det har fan blivit för dumt när kvällstidningarna börjar göra nyheter av att en unge råkat få en kallsup.
Citera
2012-07-13, 05:55
Medlem
dr.Albanens avatar
Får man tag i sportchefen?Xpressen... Nu har herr B gått för långt (jaja man ska ta det lugnt med sjukskrivna, fast dom kan åka på semester till Italien)
Senast redigerad av dr.Albanen 2012-07-13 kl. 06:08.
Citera
2012-07-13, 18:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Albanen
Får man tag i sportchefen?Xpressen... Nu har herr B gått för långt (jaja man ska ta det lugnt med sjukskrivna, fast dom kan åka på semester till Italien)

Enligt Försäkringskassan:

Man kan resa utomlands och behålla sin sjukpenning om resan inte hindrar tillfrisknandet eller förvärrar sjukdomen. Detta ska framgå av läkarintyget.

Man måste alltid ansöka hos Försäkringskassan om att få behålla sjukpenningen innan man reser utomlands.

Tror ni att det framgår i läkarintyget att Birro är sjuk nog för att inte kunna jobba men frisk nog för att åka till Italien? Eller att han ansökt hos FK?
Citera
2012-07-14, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tror ni att det framgår i läkarintyget att Birro är sjuk nog för att inte kunna jobba men frisk nog för att åka till Italien?
Är han sjukskriven av psykiska skäl? Överansträngning? Utbrändhet? Depression?
Citera
2012-07-14, 17:30
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVonSmaschforka
Är han sjukskriven av psykiska skäl? Överansträngning? Utbrändhet? Depression?

Vem vet. Han har läkarintyg på "att han måste sluta arbeta under en period".
http://www.expressen.se/kronikorer/m...-en-last-dorr/
Citera
2012-07-16, 09:42
Medlem
En väldigt konstig sjukskrivning må jag säga.

Han verkar ju fortsatt jobba åt Expressen och Världen idag på samma sätt som tidigare med krönikor och bloggar trots att han är sjukskriven.

Han kan ju inte gärna vara sjukskriven från TV4, EM i fotboll är ju slut och italienska ligan har inte startat.

Twittrar och bloggar glatt om sin sjukskrivning, senast igår:

Marcus Birro ‏@MarcusBirro

@Fallsten jag är sjukskriven. På resa för att bli frisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in