2010-01-31, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timboo
Om du har skrivit uppsatsen själv har du förmodligen läst igenom den ett antal ggr medans du skriver den, du memorerar det.. vare sig du vill eller inte
Kan hända att det gäller för dig, men verkligen inte för mig.

Ska bli intressant att se vad som sägs om mina två engelska-arbeten, som båda gått genom urkund, när vi får tillbaka dem. Lite nyfiken på hur de arbetar, om det är ett program som de har skrivit eller om de faktiskt sitter och letar själva?
Citera
2010-01-31, 01:07
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torktumlarn
Kan hända att det gäller för dig, men verkligen inte för mig.

Ska bli intressant att se vad som sägs om mina två engelska-arbeten, som båda gått genom urkund, när vi får tillbaka dem. Lite nyfiken på hur de arbetar, om det är ett program som de har skrivit eller om de faktiskt sitter och letar själva?
Urkund betalar säkert ett par kineser för att söka på internet efter arbeten de får in.
Citera
2010-01-31, 13:49
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfacc
tror läraren blir lite misstänksam när den ska kolla arbetet och den är i en bild jag hade iallfall blivit väldigt misstänksam varför nån skulle skriva sitt arbete i PS eller nått annat bild program, hade nog frågat den som gjorde det varför den gjorde det.

Men när läraren ska kolla arbetet brukar de skriva ut det och då kommer det se fullkomligt normalt ut. Sen så gjorde faktiskt en bekant till mig just detta, eller han skrev arbetet i Adobes program där man gör typ flyers och dyl. sen när han fick veta att läraren ville ha det i word-format så kopierade han texten i bildformat och klistrade in i Word, det var från detta jag kom fram till min teori att ställen så som Urkund inte borde kunna scanna av ditt arbete om du har vissa delar i bildformat.
Citera
2010-01-31, 14:29
Medlem
Borde man inte kunna göra en vit punkt efter varje ord bara så att det inte syns? Eller kan urkund plocka bort bokstäver efter en mening och söka på det?

En annan sak man borde kunna göra är ju att man laddar ner urkund (om det nu går?), kör igenom sin text där, kollar vad den fastnar på (den kommer ju fastna på hela texten, men borde väl komma fram fler enskilda meningar som egentligen inte är stulna, men snarliknande?), ta dem små snuttarna och lägga till under din text med liten textstorlek, och vit färg så att det inte syns. Sen så gör du ju en bild av själva uppsatsen. Nu borde den väl fastna på dem små snuttarna som inte ens är stulna? Blir det mindre misstänksamt då (några i början sa att urkund nästan alltid fastnar på småsaker som egentligen inte är något, och att det skulle vara misstänksamt om den inte gjorde det.)

Obs: Har ej testat några av dessa alternativ själv, vet inte heller hur urkund arbetar öht, så använd på egen risk.
Citera
2010-01-31, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steppy
Obs: Har ej testat några av dessa alternativ själv, vet inte heller hur urkund arbetar öht, så använd på egen risk.

Enda jag vet är att urkund reagerar på allt. Exempelvis hade jag ~50% "plagiat" när jag skickade in en labbrapport där mycket uträkningar var involverade. Tror att läraren i sig tar hänsyn till detta och jämför t.ex. den teoretiska delen framför den aritmetiska.
Citera
2010-01-31, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timboo
Om du har skrivit uppsatsen själv har du förmodligen läst igenom den ett antal ggr medans du skriver den, du memorerar det.. vare sig du vill eller inte

Har man en uppsats på flera sidor så är det ganska osannolikt att man kan plocka ut ett citat från den bara på rak hand. Eller inte bara ett citat, menar att det är väldigt osannolikt att man kan plocka ut alla citat. Läsa igenom den brukar man väl också göra när man plagierar.
Citera
2010-01-31, 15:53
Medlem
Skrups avatar
Fel post.
Citera
2010-02-04, 03:26
Medlem
Tror ni man kan få tillgång till ett konto för att "provköra" sina arbeten först?

"Skicka ett mail till vår kundsupport. Uppge ditt namn, din skolas namn samt din e-postadress till skolan. Nämn även att du önskar ett användarkonto. Kundsupporten skapar då ett konto åt dig och skickar ut en registreringsbekräftelse med alla uppgifter du behöver för att komma igång med Urkund."

Min plan skulle i så fall vara att slänga iväg ett mail till supporten där jag hävdar att jag är en lärarvikare till en långtidssjukskriven lärare på min skola. Tror ni de kommer att skicka mig ett konto direkt till e-posten (slutar med @skolansnamn.se) som ser lite auktoritär ut, eller måste "urkundsansvarige" på skolan bekräfta att jag är lärare först?
Citera
2010-02-04, 03:36
Medlem
sodertorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pattox
Tror ni man kan få tillgång till ett konto för att "provköra" sina arbeten först?

"Skicka ett mail till vår kundsupport. Uppge ditt namn, din skolas namn samt din e-postadress till skolan. Nämn även att du önskar ett användarkonto. Kundsupporten skapar då ett konto åt dig och skickar ut en registreringsbekräftelse med alla uppgifter du behöver för att komma igång med Urkund."

Min plan skulle i så fall vara att slänga iväg ett mail till supporten där jag hävdar att jag är en lärarvikare till en långtidssjukskriven lärare på min skola. Tror ni de kommer att skicka mig ett konto direkt till e-posten (slutar med @skolansnamn.se) som ser lite auktoritär ut, eller måste "urkundsansvarige" på skolan bekräfta att jag är lärare först?

Inga problem! Det ska fungera
Citera
2010-02-04, 07:13
Bannlyst
Ganska genomtänkt, hoppas det funkar.

Andra sidan - löjligt om det fungerar.
Citera
2010-02-04, 09:36
Medlem
Mackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pattox

Du har inte tänkt på att din text sparas då i urkund ? När du sedan skickar in texten till läraren så kommer urkund visa att hela arbetet är kopierat.
Citera
2010-02-04, 11:19
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macks
Du har inte tänkt på att din text sparas då i urkund ? När du sedan skickar in texten till läraren så kommer urkund visa att hela arbetet är kopierat.

I bekräftelse mailet man får från urkund finns det länkar om man inte vill att de sparar ens arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in