Satre, Orkarn,
Går ut med 20,0 från NA. Gick i en speciell klass med alla tillval matematik d.v.s. jag har läst uni kurser med VG i betyg (på universitetet, MVG på gymnasiekurserna) motsv. 300 p på gymnasiet. Vi läste kurserna på gymnasiet och fick sedan tenta dem på universitetet. Har även läst motsv. kurser i moderna språk (tyska)...
Jag skrev ett brev till syon där jag gick igenom mina meriter o.s.v. och fick följ svar: "That's great, and so are the other 20000 applicants applying for the 2000 something spots." Så jag förväntar mig väl kanske inte direkt att komma in

... Tänker hursomhelst satsa järnet i varje fall!
Ang. litteratur planerar jag att trycka igenom de böcker LSE rekommenderar som förberedande läsning, d.v.s.:
1. Tim Harford The Undercover Economist (Oxford University Press, 2006)
2. Stephen J Levitt and Stephen Dubner Freakonomics (Penguin, 2005)
3. John Kay The Truth About Markets (Penguin, 2003)
4. Robert Frank Microeconomics and Behavior (5th edition, McGraw Hill, 2005)
5. David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch Economics (8th edition, McGraw-Hill, 2005)
Funderar även att plocka upp ett fjärde språk och på något sätt koppla detta till min framtida karriär i mitt PB.
Jag har möjlighet att söka till 5 universitet utomlands. Då jag inte vågar ge mig själv mer än 10 % chans att bli antagen till något av dem, tänker jag välja 4:a tier 1 universitet och 1 tier 2 universitet som back-up så att säga. Vilket tier-2 universitet skulle ni rekommendera, som jag med ovan givna meriter torde ha goda möjligheter att bli antagen till?
MVH
Matf.