Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
De partajar med oss på London interuniversity pub crawls på Waterfront bar på Kings College en gång varje termin

Av de jag träffat senaste två åren är rätt många utlandssvenskar som går där, folk som bott utomlands större delen av sitt liv, diplomatbarn etc samt en och annan utbytesstudent. Relativ övervikt på norskar och finländare av ngn anledning.
Ja norrman kryllar det av (i proportion alltsa).
Vart att notera att statistiken bygger pa angivet medborgarskap, vilket ofta ar dubbelt. Manga ar svenskar pa pappret, men egentligen levt och last pa internat utomlands hela tiden. Ger bra cv poang, bra skolbakgrund, samt (kanske viktigast) medvetenhet om vad som kravs for att komma in, hur man soker etc. Och nu menar jag inte enbart vad som kan att lasa pa hemsidan, det ar mycket som ar mer subtilt, speciellt om man blir intervjuad eller soker populart program.
Den stora nackdelen i Sverige ar att alltfor fa i skolsystemet forstar hur man gar tillvaga, sa rimliga kandidater ges inte en rattvis chans. Foraldrar, kollegor etc med insikt blir darfor ofta i praktiken avgorande. Det ar t.ex. (for mig) slaende hur manga som har syskon som last/laser pa samma skola, om det nu ar O/C eller L.