2024-04-19, 20:02
Medlem
Ni får uppdatera om någon får inbjudan till testet!!!
Citera
2024-04-19, 20:22
Medlem
Tror ni de kollar på vilken linje man gått i AU?
Citera
2024-04-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lalallalal
Ni får uppdatera om någon får inbjudan till testet!!!

Alla som skrivit ett okej motivationsbrev får nog det, har inte hört talas om någon som sökt AU men inte kommit vidare till testet, sen kanske det inte är något man vill nämna.

Citat:
Ursprungligen postat av lalallalal
Tror ni de kollar på vilken linje man gått i AU?

Nej, jag förstår sitsen du är i men du övertänker. Nu är det bara att vänta tills testdagen vilket bör hamna i början av maj om jag inte missminner mig, sen när du gjort den kan du skriva vad du fick i forumet och få en bild på om du hamnar över eller under gränsen, tror att de som fick över 76 gick vidare förra året men det säger nog inte så mycket för i år, så ta ett djupt andetag och lämna det här åt sidan.
Citera
2024-04-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DwnBrsh
Alla som skrivit ett okej motivationsbrev får nog det, har inte hört talas om någon som sökt AU men inte kommit vidare till testet, sen kanske det inte är något man vill nämna.

Nej, jag förstår sitsen du är i men du övertänker. Nu är det bara att vänta tills testdagen vilket bör hamna i början av maj om jag inte missminner mig, sen när du gjort den kan du skriva vad du fick i forumet och få en bild på om du hamnar över eller under gränsen, tror att de som fick över 76 gick vidare förra året men det säger nog inte så mycket för i år, så ta ett djupt andetag och lämna det här åt sidan.

76 i TSA score? Innebär inte det typ max 4-8 fel på 50 frågor? Och gör man också skrivdelen eller är det bara flervalsdelen som skrivs?
Senast redigerad av Johnnyponny21 2024-04-19 kl. 21:49.
Citera
2024-04-19, 21:58
Medlem
Citat:

Hur långt efter sista anmälningsdag fick du inbjudan till testet? Ifall du minns skulle det uppskattas.
Citera
2024-04-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyponny21
76 i TSA score? Innebär inte det typ max 4-8 fel på 50 frågor? Och gör man också skrivdelen eller är det bara flervalsdelen som skrivs?

Fanns inga skrivfrågor sist och jag fick resultatet vid inlämning. Vad 76 innebär vet jag inte men det var runt där gränsen hamnade, du borde se runt i tråden mellan april och maj föregående år för att få en bättre bild på hur folk brukar prestera.

Citat:
Hur långt efter sista anmälningsdag fick du inbjudan till testet? Ifall du minns skulle det uppskattas.

Det kom nog runt slutet av april eller början av maj, om du letar runt i tråden kommer du nog hitta folk som nämnt det.
Citera
2024-04-19, 23:28
Medlem
Citat:
Fanns inga skrivfrågor sist och jag fick resultatet vid inlämning. Vad 76 innebär vet jag inte men det var runt där gränsen hamnade, du borde se runt i tråden mellan april och maj föregående år för att få en bättre bild på hur folk brukar prestera.

Det kom nog runt slutet av april eller början av maj, om du letar runt i tråden kommer du nog hitta folk som nämnt det.

Kollat runt i tråden och folk skriver 70% eller 76%. Antar att de då menar att de fick den procenten rätt. Annars finns någon slags score conversion som ger ett TSA score. För år 2022 innebar 76 i TSA score max 7 fel (43/50). 76% blir annars 38/50 vilket är 12 fel. Betydlig skillnad.
Citera
2024-04-20, 00:27
Medlem
Rätta mig om jag har fel men 2021 vet jag att det inte var TSA utan de bytte till logiskt test (typ matte). De tog då även bort TSA info på hemsidan. Har de nu alltså gått tillbaka till TSA? Är det något de har bekräftat kommer ske även i år? Tack för svar!
Citera
2024-04-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotstar123
Rätta mig om jag har fel men 2021 vet jag att det inte var TSA utan de bytte till logiskt test (typ matte). De tog då även bort TSA info på hemsidan. Har de nu alltså gått tillbaka till TSA? Är det något de har bekräftat kommer ske även i år? Tack för svar!

Så som jag förstått det genom att läsa lite i tråden så var det TSA förra året. Rätta mig gärna om jag har fel!
Citera
2024-04-20, 15:30
Medlem
Citat:
Kollat runt i tråden och folk skriver 70% eller 76%. Antar att de då menar att de fick den procenten rätt. Annars finns någon slags score conversion som ger ett TSA score. För år 2022 innebar 76 i TSA score max 7 fel (43/50). 76% blir annars 38/50 vilket är 12 fel. Betydlig skillnad.

Glömde att resultatet kom i procent tack för rättningen.
Citera
2024-04-22, 17:08
Medlem
Citat:

Bara flersvarsdelen som skrivs. I det ordentliga TSA-testet så finns det en "essä"-del (som du redan vet) men för någon anledning så väljs det att inte tas med i det som kandidaterna skriver.
Citera
2024-04-22, 17:11
Medlem
Citat:

Om man kollar runt lite på nätet så finner man snabbt att ett "bra" resultat (d.v.s., kandidater som går vidare) är 70+. Från vad jag vet i alla fall så har HHS aldrig gått ut med detta resultat. Har aldrig även stött på någon kamrat i skolan som kommit in på AU -> Tecken på svårighetsgrad? Svårt att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in