2012-08-08, 18:19
Medlem
sckrz-krks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jyckee
Dom med betyg i det nya systemet kommer inte att söka i samma kvotgrupp som dom med betyg i det gamla systemet.

Edit:
sckrz-krk: Jag kunde inte ändra mitt inlägg där jag citerade dig men jag såg i alla fall nu att jag läste ditt inlägg lite för fort.
Stämmer bra det. Jyckee: ingen fara skedd.
Citat:
Ursprungligen postat av backstabtraitor
Hänger inte alls med, vilket program läser man för att vara tvungen att ha behörighetskurser som utökat annat än ma d? Vilka kurser hade du?
Det enda jag vet är att om man läser NV-programmet får man automatiskt alla kurser som krävs för behörighet på HHS (förutsatt att man läser moderna språk steg 3). Det verkar som om du läser samhällsprogrammet och därför behöver du lägga in Ma D för att vara behörig till HHS. Eller missuppfattade jag din fråga?
Senast redigerad av sckrz-krk 2012-08-08 kl. 18:36. Anledning: inkluderade Jyckees inlägg
Citera
2012-08-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sckrz-krk
Stämmer bra det. Jyckee: ingen fara skedd.Det enda jag vet är att om man läser NV-programmet får man automatiskt alla kurser som krävs för behörighet på HHS (förutsatt att man läser moderna språk steg 3). Det verkar som om du läser samhällsprogrammet och därför behöver du lägga in Ma D för att vara behörig till HHS. Eller missuppfattade jag din fråga?
Jo precis jag läser sam. Då kan jag med andra ord högst få 0.01 "bonus" på mitt meritvärde?
Citera
2012-08-08, 19:32
Medlem
sckrz-krks avatar
Citat:
Jo precis jag läser sam. Då kan jag med andra ord högst få 0.01 "bonus" på mitt meritvärde?
HHS använder sig inte av meritpoäng. Däremot kommer du höja ditt betygssnitt med 0.01 om du läser Matte D och spikar MVG.
Citera
2012-08-09, 00:36
Medlem
Nunugabs avatar
Tjenixen,

Undrar bara hur pass svart det ar att komma in pa MSc General Management pa HHS i Sthockholm. Pluggar for narvarande psykologi pa ett bra universitet i England, och jag ska tillbringa det kommande aret pa Oxford dar jag ska jobba som forskningsassistent. Sen undrar jag aven om det ar vart att soka in till MSc i General Management om man funderar pa att jobba utomlands senare? Hade aven uppskattat att veta hur folk generellt betraktar en MSc i General Management!

Tacksam for alla svar!
Citera
2012-08-09, 13:09
Medlem
Citat:
HHS använder sig inte av meritpoäng. Däremot kommer du höja ditt betygssnitt med 0.01 om du läser Matte D och spikar MVG.
Skumt system, skulle gått fordon el dylikt..
Citera
2012-08-09, 14:09
Medlem
Jyckees avatar
Citat:

Inte om du vill gå på HHS. Du måste ju uppfylla behörighetskraven
Citera
2012-08-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jyckee
Inte om du vill gå på HHS. Du måste ju uppfylla behörighetskraven
Jo men tydligen så kan man lägga alla behörighetskurser som utökat program och då hade det gynnat att gå ett pissprogram där man får mvg ifall man kollar rakt frammåt på lektionerna..
Citera
2012-08-09, 21:00
Medlem
Instamans avatar
10 dagar kvar nu.
Citera
2012-08-09, 21:12
Medlem
Jyckees avatar
Citat:
Jo men tydligen så kan man lägga alla behörighetskurser som utökat program och då hade det gynnat att gå ett pissprogram där man får mvg ifall man kollar rakt frammåt på lektionerna..

Ja men man ska ha väldigt mycket tur för att ens få möjligheten att läsa alla behörighetskurser som utökat program. Det måste ju passa ihop med schemat också.

Dessutom så känns det inte så logiskt att läsa mycket fler kurser för att göra det lättare för sig. Det lär vara betydligt svårare att gå ett praktiskt program med massa utökade kurser än att gå ett studieförberedande program. Men det är vad jag tycker.
Citera
2012-08-09, 22:50
Medlem
sckrz-krks avatar
Citat:
Citat:
Boo-hoo, cry me a river. Hade du tagit fordonsprogrammet + utökade kurser (vilket hade varit jävligt svårt att mecka ihop) så hade det med all sannolikhet avspeglat sig i dina prestationer på högskolan. Lättare att få MVG? Plugga bättre istället. Eller kör på HP.
Citera
2012-08-10, 00:31
Medlem
Citat:
Boo-hoo, cry me a river. Hade du tagit fordonsprogrammet + utökade kurser (vilket hade varit jävligt svårt att mecka ihop) så hade det med all sannolikhet avspeglat sig i dina prestationer på högskolan. Lättare att få MVG? Plugga bättre istället. Eller kör på HP.
Du har bog rätt, är bara orolig övrr att det inte räcker med 19.80 nästa år. Visste jag att jag ville plugga handeös i ettan hade jag nog allt lärt mig spela ett instrument men nu sitter man i skiten
Citera
2012-08-10, 00:41
Medlem
Citat:
Du har bog rätt, är bara orolig övrr att det inte räcker med 19.80 nästa år. Visste jag att jag ville plugga handeös i ettan hade jag nog allt lärt mig spela ett instrument men nu sitter man i skiten

Men seriöst, om du inte klarar av pressen så är du inte handelsmaterial.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in