2017-07-01, 10:06
Medlem
Suckpipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KilledByProffset
Hej!
Är väl medveten om att HHS inte tillåter tillgodoräknande av kurser från andra institutioner eller lärosäten, men hur ser situationen ut om man gör det motsatta? Alltså, vi säger att jag läser kandidaten på Handels men sedan också vill plocka ut till exempel en kandidat från SU. Ett program som jag kollat på är företagsekonomi och statsvetenskap på SU. Är det möjligt att tillgodoräkna drygt 90 hp från kandidaten från Handels, alltså de flesta ekonomikurserna, för att sedan läsa resten av poängen på SU för att få ut två examen?

Har kollat lite på utbildningsupplägget på programmen på SU,om jag inte är helt ute och cyklar så skiljer sig i princip alla (!) kurserna från dem man läser på HHS. Är Handels så unika att det inte går att tillgodoräkna kurser från Handels när man vill plocka ut fler kandidater?

Och sedan en till fråga på samma tema. Är det värt att plocka ut till exempel två kandidater för att sedan läsa vidare på Mastern eller är det bättre att bocka av kandidaten på Handels för att köra Mastern sen direkt? Ger det några fördelar eller bidrar det endast till ett större ego?

Reserverar mig för diverse stav- och slarvfel.
Tack på förhand!

Varför inte bara läsa 90 HP fristående statsvetenskapkurser på SU, tillgodoräkna dig resterande 90 HP från HHS som valfria kurser, och sen ta ut en fil. kand. i enbart statsvetenskap? Så slipper du ens behöva oroa dig över om du kan bocka av FEK-kurserna i programmet du nämner? Ärligt talat, vad ger en kandidat från ett program i FEK och statsvetenskap som en kandidat i statsvetenskap inte ger när du ändå läser en ekonomie kand. på HHS?

På så sätt kan du också få klart din kandidat från SU utan att det stör dina HHS-studier så att du kan läsa klart HHS-kandidaten på tre år och sen direkt börja på mastern.
Citera
2017-07-02, 22:40
Medlem
Är det någon som sökt in via Särskilda Meriter och fått ett score på antagning.se?
Citera
2017-07-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruzomberok
Är det någon som sökt in via Särskilda Meriter och fått ett score på antagning.se?

Nej inte än, har du?
Citera
2017-07-03, 13:20
Medlem
Nej, inte än. Hade för mig att de lagt upp score tidigare år i slutet av juni. Det är alltså 13 juli man får vänta till antar jag.
Citera
2017-07-03, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruzomberok
Nej, inte än. Hade för mig att de lagt upp score tidigare år i slutet av juni. Det är alltså 13 juli man får vänta till antar jag.

Är det inte så att det är själva antagningen på HHS som skickar ut mejl till de antagna den 13:e juli?
Citera
2017-07-03, 16:16
Medlem
Vet faktiskt inte, jag får väl vänta och se
Citera
2017-07-07, 01:11
Medlem
Hej alla,
Liksom flera andra i tråden har jag också sökt via alternativt urval. Det stod framtills i förra veckan att ansökan var under handläggning men detta ändrades senare till behörig. Mina gymnasiebetyg och högskoleprovet stod som urvalsgrupper. Trots detta stod ingenting om alternativt urval, trots att jag både skrivit provet och varit på intervju. Är detta ett tecken på att man inte gått vidare i det alternativa urvalet eller hur funkar det för alternativt urval? (Det som tidigare nämdes i tråden om att HHS skickar ut besked via mail, bekräftas tydligt felaktigt om man bara läser några rader på hemsidan).
Citera
2017-07-12, 16:33
Medlem
Visst är det så att det är terminstart vecka 35 för B&E? Så var det väl förra året, men står att det är terminstart vecka 32 på antagning.se. Det kan väl knappast stämma?

Edit: Såg att det är inskrivning och introduktion vecka 34. Kan det möjligtvis vara intromatten som avses?
Senast redigerad av LuxEtVerita 2017-07-12 kl. 16:35.
Citera
2017-07-13, 11:54
Medlem
Har fått min plats bekräftad och kommer börja plugga på handels till hösten. Bor på en annan ort och funderar på när jag ska försöka flytta ner till Stockholm. Kommer inte gå sommarmatten för jag behöver pengarna från sommarjobbet.
Citera
2017-07-13, 12:11
Medlem
esteban69s avatar
Hur har ni som har deltagit i den alternativa antagningen blivit meddelade?
Citera
2017-07-13, 12:20
Medlem
Kommer inte in på antagning.se. Kan någon skriva vad gränsen var i BI-kvoten?
Citera
2017-07-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esteban69
Hur har ni som har deltagit i den alternativa antagningen blivit meddelade?

Inte alls än så länge, vad jag kan se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in