2013-05-09, 22:30
Medlem
a-has avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobSacamano
Om jag får svara i hans ställe: Nej, det är den inte.
Ptja, att det vid en handelshögskola per definition bedrivs ekonomistudier är väl lika vedertagen kunskap som att man får ut en läkarexamen från en läkarutbildning. Däremot är ju ekonomi som bekant väldigt brett och således är det också svårt att fastställa en exakt titel, och i det avseendet känns kanske liknelsen med läkarexaminationen lite skev.
Citera
2013-05-09, 22:47
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirnicke
Är inte din fråga lite som att fråga vad man är utbildad som när man har gått färdigt läkarprogrammet?
Njaej, däremot kanske man kan tänka sig att en kille med lite driv inser att det finns 4500 inlägg i tråden han just postat i som handlar om precis det han frågar.
Citera
2013-05-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Flickan i artikeln som jag länkade till i mitt förra inlägg hade 16,8 i snitt samt 0,6 (!) i HP.

Det var i och för sig 1998, betygen G-MVG var antagligen inte lika påverkade av inflation då. Det är möjligt att 16 var tillräckligt för Särskilda meriter.
Citera
2013-05-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fader-Adelheim
Det spelar ingen roll. Du har uppenbarligen inte vad som krävs för att komma in, till att börja med.

Att man studerar inom handel fattar jag ju självklart att man gör
Jag menade väl mer vad får man för titel när man är avklarad med skolan?
Vad för mer typer utav jobb inom handel kan man syssla med när man är klar?

Vad för typ av studier är det inriktning på?

Ber om ursäkt för att jag författade frågan ganska så kortfattat och trögt, va trött också.
Citera
2013-05-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop

Ber om ursäkt för att jag författade frågan ganska så kortfattat och trögt, va trött också.

Företagsledning (på varierande nivå) och arbete inom finanssektorn är väl i majoritet.
Citera
2013-05-10, 22:26
Medlem
Lite sent ute men, de som stod vid öppet hus förra månaden tillhör väl knappast den högpresterande skaran?
Citera
2013-05-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 91017
Lite sent ute men, de som stod vid öppet hus förra månaden tillhör väl knappast den högpresterande skaran?

Närvarade inte själv men var det inskrivna elever eller vad syftar du på?
Citera
2013-05-11, 11:40
Medlem
Jyckees avatar
Citat:

Handels har inte haft något öppet hus, men du kanske syftar på informationskvällen? Vet i alla fall att minst en av eleverna som var där hör till den "högpresterande skaran", men det beror väl på vad man menar med det.
Citera
2013-05-11, 13:44
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Reserver som rings in under introduktionsveckorna, deras meritvärde syns inte på VHS.se va? Sitter med 19.60 i betyg, och håller tummarna på att bli inringd, då jag antagligen inte kommer in tidigare.
Citera
2013-05-12, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beli3f
Närvarade inte själv men var det inskrivna elever eller vad syftar du på?
jo precis, nån snubbe som snackade om att han studerat malmö redhawks organisation och nån annan som kommit in genom "särskilda uf-meriter" ifall jag minns rätt. Vi fick sedan dessutom lyssna på en föreläsning med två herrar som knappast gav något klockrent intryck.
Citera
2013-05-12, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop

Beror lite på vilken inriktning man väljer, om jag förstått det rätt så finns det exempelvis godkända och auktoriserade revisorer som kräver x-antal års praktik och godkända prov.
Citera
2013-05-12, 12:32
Medlem
Citat:
jo precis, nån snubbe som snackade om att han studerat malmö redhawks organisation och nån annan som kommit in genom "särskilda uf-meriter" ifall jag minns rätt. Vi fick sedan dessutom lyssna på en föreläsning med två herrar som knappast gav något klockrent intryck.

Var det samma snubbar som höll i föreläsningen? Enligt din beskrivning låter det inte så latcho.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in