2011-08-06, 01:33
Medlem
Nej nej nej nej, jag tror absolut INTE att det är av njutning och försöker inte rättfärdiga något så fruktansvärt. Det är ju precis tvärtom, det måste vara helt fruktansvärt att bli utsatt för något så traumatiskt, men förstå sedan hur hemskt det måste vara att ens kropp sedan reagerar på det sättet också, som att den överger en s.a.s. (för oss män tänk dig att du blir våldtagen men får erektion/orgasm! Måste ju vara hemskt).

Skälet till att jag undrade är att jag hörde nämnas att så var fallet och därför googlade varpå det fanns en massa first hand account av kvinnor som blivit extremt traumatiserade av just detta, men detta är ju en fysiologisk reaktion, men det är ju såklart för individen fruktansvärt och skulden och skammen blir ju värre då såklart om man får en fysiologisk reaktion, men det är för att man i vanliga fall (felaktigt) tänker sig att denna typ av reaktioner automatiskt betyder = "njuter och/eller vill egentligen"...

Men jag undrar fortfarande varför detta sker dvs om det finns några egentligen teorier om varför. Det enda jag spontant tänker på är just lite som sexuell ocd/tvångssyndrom om att man egentligen är gay eller sexuellt avvikande och där kan få fysiologiska reaktioner trots att man innan nojjan inte alls hade några sådana. Kroppen reagerar på detta sätt pga extrem rädsla kanske?

Tråden som länkas ger inga bra svar imo.
Senast redigerad av Micke_hs 2011-08-06 kl. 01:35.
Citera
2011-08-06, 02:27
Medlem
bara för att förtydliga, jag tycker våldtäktsmän och kvinnor för den delen är bland de värsta avskum som finns på jorden! Jag undrar bara vilka rimliga teorier det finns för detta, det är ju av förklarliga skäl omöjligt att undersöka empiriskt...
Citera
2011-08-06, 11:59
Medlem
KiaWs avatar
Ämnen sammanfogade
/Mod
Citera
2011-08-06, 12:20
Medlem
TiberiusGracchuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dA_1_nibblah
Har hört om tjejer som både blivit våta och fått orgasm under våldtäkt (nåt som hjälper att spä på deras skuldkänslor).

Det är fullt möjligt. Inte helt ovanligt skulle jag tro.

Varför tror alla att våldtäkt måste vara traumatiskt och fruktansvärt? Så kan det vara, men så är det inte alla gånger. Våldtäkt är alltid en kränkning, alltid ett övergrepp, alltid oförsvarbart. Men det behöver inte vara en enda stor plåga. Så är det sällan.

Våldtäkter är i allmänhet inte överfallsvåldtäkter där främmande män hoppar på kvinnan i en öde gränd. I de allra flesta fall är kvinnan bekant med mannen sedan tidigare, inte sällan har de en nära relation.

Ungefär hälften av alla kvinnor jag känner väl har blivit våldtagna någon gång i livet. Ingen har slagit och skrikit eller gjort våldsamt motstånd. Så fungerar det sällan. Alla har förstås farit illa av det och mått väldigt dåligt efteråt, men i just själva våldtäktsögonblicket är många chockade, paralyserade och gör inte så mycket väsen av sig. De väntar på att det är över.

Jag har inte frågat om de blev våta, det vore en fullständigt oanständig och respektlös fråga. Men det är inte omöjligt, kroppen kan reagera så utan att man vill det. Jag som kille får ibland erektion mot min vilja. Och det underlättar ju också, det gör mindre ont.
Senast redigerad av TiberiusGracchus 2011-08-06 kl. 12:27.
Citera
2011-10-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Okej? Har dina tjejkompisar som blivit våldtagna sagt "alltså jag har varit med om en våldtäkt men det var typ skönt, jag som alltid haft problem innan att få orgasm"...

Eller har du läst de för 10 år sedan i en "ding ding värld"??

Sök hjälp, du borde inte få gå runt på gatorna med dina tankar och din tro

Alltså, du måste ju vara helt dum i huvudet!

DET FINNS KVINNOR SOM BLIR VÅTA UNDER VÅLDTÄKT! <---Fucking jävla FAKTA, din jävla idiot!

Jag tror inte ens det är speciellt ovanligt.
Citera
2011-10-13, 14:49
Medlem
Hovslättsmannens avatar
OK, nu har jag plöjt hela tråden och hittar inga belägg för att kvinnor blir våta eller får orgasm under våldtäkt. Jag hittar heller inte några belägg för att de inte skulle få det.
Hur man kan hävda att det ena eller det andra är fakta är helt obegripligt.

Det är väl lite av en snackis som TS vill diskutera sanningshalten i. Och varför inte? Att tycka saker är väl ganska ointressant om man inte har något att komma med till bordet i form av egna erfarenheter eller observationer.
Citera
2011-11-22, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dA_1_nibblah
Har hört om tjejer som både blivit våta och fått orgasm under våldtäkt (nåt som hjälper att spä på deras skuldkänslor).

En kvinnas kropp reagerar som så att dom fuktas ner och blir våta även fast kvinnan inte är kåt vid eventuellt samlag just för att kvinnans hinnor inne i vaginan ska skyddas. Det kan även hända om en kvinnlig gynekolog eller manlig gynekolog undersöker hennes kön noggrant men det betyder ej att hon är upphetsad. Det där med orgasm har jag ingen aning om. Är väl kanske möjligt med det skulle i vilket fall som helst inte tala för att hon var med på att bli våldtagen eller att hon tyckte om det.
Citera
2012-02-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postis-Per
En nära vän till mig blev våldtagen för ett antal år sedan och blev aldrig mer sig själv efter det. I dag lever hon inte längre, självmord. Så ursäkta mig om jag "hugger" på idiotinlägg.

Fy fan vad fint, underbart! Älskar tjejer som mår dåligt, gör mig uppspelt. Av någon anledning tror jag hon förtjänade att bli våldtagen....
Citera
2012-03-02, 17:12
Medlem
A woman's physiological response to sexual contact is involuntary. In some cases, women can become physically aroused, produce natural lubrication, and even experience orgasms against their will during rape.[7]

http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_by_gender

Läst lite från artikeln dom hänvisar till, sjukt vad mycket skuldkänslor det borde ge....
Citera
2012-03-06, 11:40
Medlem
bellsHells avatar
jag blev våt/fuktig när det hände mig.

har stora problem med att bli det nu dock vid sexuella tillfällen.
Citera
2012-03-06, 12:59
Medlem
tryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Nej nej nej nej, jag tror absolut INTE att det är av njutning och försöker inte rättfärdiga något så fruktansvärt. Det är ju precis tvärtom, det måste vara helt fruktansvärt att bli utsatt för något så traumatiskt, men förstå sedan hur hemskt det måste vara att ens kropp sedan reagerar på det sättet också, som att den överger en s.a.s. (för oss män tänk dig att du blir våldtagen men får erektion/orgasm! Måste ju vara hemskt).

Skälet till att jag undrade är att jag hörde nämnas att så var fallet och därför googlade varpå det fanns en massa first hand account av kvinnor som blivit extremt traumatiserade av just detta, men detta är ju en fysiologisk reaktion, men det är ju såklart för individen fruktansvärt och skulden och skammen blir ju värre då såklart om man får en fysiologisk reaktion, men det är för att man i vanliga fall (felaktigt) tänker sig att denna typ av reaktioner automatiskt betyder = "njuter och/eller vill egentligen"...

Men jag undrar fortfarande varför detta sker dvs om det finns några egentligen teorier om varför. Det enda jag spontant tänker på är just lite som sexuell ocd/tvångssyndrom om att man egentligen är gay eller sexuellt avvikande och där kan få fysiologiska reaktioner trots att man innan nojjan inte alls hade några sådana. Kroppen reagerar på detta sätt pga extrem rädsla kanske?

Tråden som länkas ger inga bra svar imo.

Jag är ingen dr men det som sker är pga att mänskliga kroppen är gjord för att fortplanta sig i grund och botten så på stimuli så blir kvinnan våt och mannen får stånd osv fast än kanske personen inte vill ...
Lite som ett skräcklsaget får som faller omkull när man skrämmer den

Vi människor är som alla andra djur fast värre då vi dödar och förstör i onödan kan tänkas
Citera
2012-03-06, 17:30
Medlem
rubels avatar
Förstår inte varför det är ett sådant tumult i denna tråd? Det förklarar väl sig själv att det är möjligt då vi är människor med mänskliga instinkter som vi inte alltid kan kontrollera. Sakta ner i backarna och skriv lite resonliga inlägg innan tangenterna går sönder..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in