2012-09-28, 18:39
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisnau
Beror på vad motstånd är. Försökte lämna lägenheten när han försökte få till sig sex, det var då han flippade och slog ned mig för att våldta mig. Sa sedan att han skulle sluta, att det gjorde ont, grät lite.

Inte klart ännu, men för att han ska komma undan får han komma upp med något väldigt kreativt med tanke på att han bett om ursäkt, uttryckt ånger och erkänt övergreppet tidigare (vilket det finns bevis på).

"Beror på vad motstånd är". Men i dina föregående inlägg gjorde du ju inget motstånd alls. Bra att han bett om ursäkt Konstigt att du ändå vill sätta dit honom. Kan du inte bara sluta träffa honom? Vad är det för vits med en rättegång? Du kanske mår dåligt pyskiskt.
Citera
2012-09-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
"Beror på vad motstånd är". Men i dina föregående inlägg gjorde du ju inget motstånd alls. Bra att han bett om ursäkt Konstigt att du ändå vill sätta dit honom. Kan du inte bara sluta träffa honom? Vad är det för vits med en rättegång? Du kanske mår dåligt pyskiskt.

Sex för mig ska ske med samtycke. När någon försöker tvinga till sig sex, slår ned en när man försöker gå och sedan förgriper sig på en tycker jag inte att sexet har skett med samtycke. Inte heller när man vaknar upp av att bli rövknullad och gråter och säger "sluta det gör ont" - men han fortsätter och säger bara "jag vet".

Tänker inte träffa honom något mer förutom i rättegången, han har bett om ursäkt för att han vill träffa mig igen, inte för att han uppriktigt ångrar det. Och ja, inte har jag mått bra av det. Gått till tre olika psykologer sen händelsen och börjat med skadliga beteenden för att döva all ångest.

Citat:
Jag måste säga att det första gången nånsin jag läser att en våldtäktsman bett om ursäkt. Var ser man det? Jo på flashback . Romantiskt, "men lilla gumman kan du förlåta mig?" När nånsin har en Svensk Man bett om ursäkt??? Sagt förlåt??

Kan tillägga att det var en typiskt svensk ursäkt, ungefär: "jag tänkte inte riktigt".
Citera
2012-09-28, 22:55
Medlem
givemefives avatar
Men.

Tror du på allvar att våldtäcktsoffer får orgasm? nej svara inte ens vill inte höra dina sjuka tankar.

Om personen sover kan säkert kroppen reagera annorlunda eftersom huvudet inte är med i matchen men en våldtäckt där båda är medvetna om vad som händer så nej knappast troligt.
Citera
2012-09-28, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dA_1_nibblah
Har hört om tjejer som både blivit våta och fått orgasm under våldtäkt (nåt som hjälper att spä på deras skuldkänslor).

Har inte hört talas om det förut.. men det är väl logiskt, tycker du inte?

Förr i tiden brukade män ju tvinga kvinnor till samlag och de som bli våta under våldtäkt har större chans att bli gravida och föra sina gener vidare.
Citera
2012-10-01, 19:31
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fL0w86
Har inte hört talas om det förut.. men det är väl logiskt, tycker du inte?

Förr i tiden brukade män ju tvinga kvinnor till samlag och de som bli våta under våldtäkt har större chans att bli gravida och föra sina gener vidare.

Haha, ja det var väl någon republikansk stolle i USA som t.o.m. hade sagt att kvinnor som blir våldtagna inte blir med barn. Där har du amerikansk logik.
Citera
2012-10-01, 23:31
Medlem
Zoms avatar
Den här tråden handlar då om huruvida kvinnor kan bli våta eller få orgasm vid våldtäkt. Vill ni diskutera huruvida något annat var en våldtäkt eller ej kan ni göra det i en annan tråd eller över PM.

/mod
Citera
2012-10-02, 02:57
Moderator
sm910difs avatar
Tråden är förvisso gammal, och verkar i huvudsak bestå av två sidor: Den ena säger att kvinnokroppen kan utsöndra lubrikation vid mekanisk stimulation eller vid kraftig press, den andra sidan verkar ha problem med läsförståelsen, blandar ihop våthet med kåthet och svingar vilt sedan med upprörda invektiv och anekdotisk bevisföring för att så inte alls är fallet. (Förvisso håller jag inte med dom där heller, man kan naturligtvis uppleva både mental och fysisk sexuell upphetsning mot sin vilja.)

Frågeställningen som sådan däremot är snarare av rent vetenskaplig karaktär, kan kvinnor utsöndra lubricerande vätska under våldtäkt? En vetenskaplig studie borde därför i första hand vara det som är lämpligt som argument.

http://www.scribd.com/doc/23150432/Sexual-Arousal-and-Orgasm-in-Subjects-Who-Experience-Forced-Stimulation

Svaret är alltså ja, vad som sedan återstår att diskutera i tråden har jag svårt att se.
Citera
2012-10-07, 19:29
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Kvinnor som blir våldtagna känner oerhörd skam över detta.
Eftersom den allmänna meningen verkar vara att kvinnor som blir våta i själva verket njuter, håller de flesta garanterat tyst om det.

Ingenstans har jag skrivit att de blir våta för att det är skönt - jag skriver att de blir det på grund av skräck. De tycker inte att det är skönt. De tycker att det är kränkande, smärtsamt, äckligt och helt fruktansvärt - och en del av dem blir våta.

Är en man alltid kåt när han får stånd? Är småpojkar alltid kåta när dom får stånd? Är mannen som får stånd när han våldtas analt kåt?
Nej, självklart inte.
"Alla" vet att män kan få erektion av en mängd olika anledningar.

Men du anser att kvinnan kan bli våt av endast en anledning? Och det är kåthet?

Det skulle vara helt fantastiskt om du kunde få ett uttömmande svar av en läkare utbildad på endera kvinnans anatomi, eller än hellre; har arbetat med just våldtäktsoffer. Jag hoppas du har så bra kontakter som du säger, så att vi kan få det.

Jag skulle vilja veta var du får det ifrån - att kvinnor känner "oerhörd skam" över att ha blivit våldtagna? Möjligtvis var det så på 60-talet. Hur gammal är du egentligen?
Citera
2012-10-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr0llfan
Det är ju självklart att kvinnorna blir upphetsade under en våldtäkt, varför skulle dom annars bli våta?

Har du aldrig fått stånd av någon annan anledning än att du blivit upphetsad?
Citera
2012-10-07, 19:52
Medlem
alithias avatar
Som kvinna kan man bli upphetsad/våt av tankar på våldtäkt vilket dock är något helt annat än att bli utsatt för våldtäkt på riktigt.
Citera
2012-10-07, 20:08
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alithia
Som kvinna kan man bli upphetsad/våt av tankar på våldtäkt vilket dock är något helt annat än att bli utsatt för våldtäkt på riktigt.

Jasså? Ja jag har då aldrig blivit våt av såna tankar. Jag brukar inte ens tänka såna tankar.
Citera
2012-10-08, 09:27
Medlem
alithias avatar
Citat:
Jasså? Ja jag har då aldrig blivit våt av såna tankar. Jag brukar inte ens tänka såna tankar.
Verkligen skönt att höra.

För den händelse någon dragit förhastade slutsatser av mitt inlägg så vill jag klargöra att jag inte menar att det är sunt och normalt att tänka och reagera på det sättet, men det är inte heller särskilt ovanligt. Det är en form av tvångstankar och jag är rätt övertygad om att detta ligger bakom mångas intresse för S/M-sex och därifrån är steget inte så långt att vaggas in i tron på sägner om att tjejer blir upphetsade av att våldtas.

Svar på vad det egentligen handlar om hittar man i psykologin, ffa anknytningsteorin och barnets utveckling till en vuxen, självständig individ.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in