Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
"Beror på vad motstånd är". Men i dina föregående inlägg gjorde du ju inget motstånd alls.
Bra att han bett om ursäkt

Konstigt att du ändå vill sätta dit honom. Kan du inte bara sluta träffa honom? Vad är det för vits med en rättegång? Du kanske mår dåligt pyskiskt.
Sex för mig ska ske med samtycke. När någon försöker tvinga till sig sex, slår ned en när man försöker gå och sedan förgriper sig på en tycker jag inte att sexet har skett med samtycke. Inte heller när man vaknar upp av att bli rövknullad och gråter och säger "sluta det gör ont" - men han fortsätter och säger bara "jag vet".
Tänker inte träffa honom något mer förutom i rättegången, han har bett om ursäkt för att han vill träffa mig igen, inte för att han uppriktigt ångrar det. Och ja, inte har jag mått bra av det. Gått till tre olika psykologer sen händelsen och börjat med skadliga beteenden för att döva all ångest.
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag måste säga att det första gången nånsin jag läser att en våldtäktsman bett om ursäkt. Var ser man det? Jo på flashback

. Romantiskt, "men lilla gumman kan du förlåta mig?"

När nånsin har en Svensk Man bett om ursäkt??? Sagt förlåt??
Kan tillägga att det var en typiskt svensk ursäkt, ungefär: "jag tänkte inte riktigt".