Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Ja men påståendet är juh fel. Man blir inte våt av dödsskräck men visst, självklart finns det undantag och om 1 person på 100 upplever detta kan jag ändå inte anse att man kan resonera utifrån det.
För isf kan man aldrig generalisera eller säga något eftersom alla saker i hela världen i princip har undantag från regeln.
Det finns juh till och med de våldtäktsmän som VILL våldta en kvinna, överfaller henne men ÄNDÅ inte ens får upp kuken. Och då är det deras "största" dröm att få våldta och de om några borde väl få upp kuken. Sen finns det mängder med exempel på kvinnor som sluppit en fullbordad våldtäkt för att mannen inte fått in sin penis för att hon antagligen varit FÖR torr. Sen spänner man sig vilket borde innebära att sannolikheten att få in penis minskar ytterligare. Vidare så kan saker som gör ont innebär att även det gör att samlaget inte går att genomföra.
Teorin eller faktan att en tjej skulle bli våt så kuken i princip "Lättare" skulle glida in är helt befängd. Men visst, det kanske finns någon kvinna som upplevt detta men om man ska gå runt och väga in alla sannolika och osannolika saker i världen kan man aldrig föra en enda diskussion eftersom allt som sker runt om oss isf skulle kunna ha olika fall som inte styrker vår fakta eller teori.
Det är välkänt att en person som håller på att frysa ihjäl, klär vi av sig pga. att känslan av kyla blir förvrängd. Vad är det som är så konstigt med att kroppen ibland kan reagera på paradoxalam konstiga sätt som kan kännas motstridiga?
Jag förstår inte varför du reagerar så kraftigt på påståendet om våthet? Vad är det som gör det så provocerande för dig? Låt säga att någon utav dina våldtagna vänner faktiskt skulle ha blivit våt, hur tror du att hon skulle ha reagerat och känt då? Personligen gissar jag på en extrem skam och skuld. Att de skulle våga berätta det för dig, men din snäva syn på hur kroppen ska reagera är för mig helt befängt.