2008-05-28, 20:33
Medlem
Lucifiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedQueen
Det gör absolut ingen skillnad förutom att färgen kanske fastnar snäppet bättre om du följer instruktionerna. Men oftast märker man inte det heller, speciellt med svart färg.

(Jag har färgat håret svart i över tio år.)

TACK!
Citera
2008-05-28, 20:34
Medlem
Nikki SIXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifira
Räcker det inte med att jag har ätit ostbågar och fått det i håret?

Nja, eller så kan du smeta in en massa olivolja eller nått så blir håret så gött flottigt
Citera
2008-05-28, 20:35
Medlem
RedQueens avatar
PS. Det enda du ska akta dig för är att färga blonderat hår. Då kan resultatet bli konstigt.

Men det har inte heller något att göra med om håret är skitigt eller rent.
Citera
2008-05-28, 20:39
Medlem
Nikki SIXXXs avatar
Citat:
PS. Det enda du ska akta dig för är att färga blonderat hår. Då kan resultatet bli konstigt.

Så det blir bra om man är riktig blond eller?
Citera
2008-05-28, 20:43
Medlem
RedQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikki SIXXX
Så det blir bra om man är riktig blond eller?

Jag är naturligt mörkblond så jag vet inte riktigt hur det är med riktigt ljusblont hår. Men för mig har det aldrig varit några problem. Naturligt hår överhuvudtaget är väldigt lätt att färga.

Men blonderat hår är väldigt skadat och kan reagera annorlunda på färg, en rödsvart kan tex bli lila, en mörk cendreblond kan bli mossgrön, osv. Men i värsta fall behöver man bara färga om det en gång till, så att det sitter ordentligt.
Senast redigerad av RedQueen 2008-05-28 kl. 20:46.
Citera
2008-05-28, 20:44
Medlem
Lucifiras avatar
Citat:

Jag var hos frisören för jag ville göra det sådär "Amanda Jensen"-blont. Men han tittade på mig och sa att det inte var möjligt på så kort tid som en månad. Så jag fick klippa till en cool frilla och nu ska jag färga det svart igen...
Citera
2008-05-28, 20:45
Medlem
Nikki SIXXXs avatar
Citat:
Är du naturligt blond så ska det inte vara några större problem.

Men blonderat hår är väldigt skadat och kan reagera annorlunda på färg, en rödsvart kan tex bli lila, en mörk cendreblond kan bli mossgrön, osv. Men i värsta fall behöver man bara färga om det en gång till, så att det sitter ordentligt.

Tack! kan vara bra att veta om jag skulle få ett infall och genomföra min plan. Är bara rädd för att jag skulle se förjävlig ut i svart hår
Citera
2008-05-29, 10:45
Medlem
Nikki SIXXXs avatar
Nu är det såhär att hårfärg inte är mitt område direkt. Funderar på att färga mitt hår svart. Så frågan är nu:
Om det skulle se förjävligt ut, vad kan jag göra för att få tillbaka min riktiga hårfärg som då är blond?
Citera
2008-05-29, 15:41
Medlem
morefeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikki SIXXX
Nu är det såhär att hårfärg inte är mitt område direkt. Funderar på att färga mitt hår svart. Så frågan är nu:
Om det skulle se förjävligt ut, vad kan jag göra för att få tillbaka min riktiga hårfärg som då är blond?

du skulle ju kunna börja med att köpa en toning, det gjorde jag första gången, då höll färgen ett par veckor bara, säkert mindre om du tvättar extra ofta, och sen köra på "permanent" färg om du är nöjd.
Citera
2008-05-29, 17:12
Medlem
Nikki SIXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morefeen
du skulle ju kunna börja med att köpa en toning, det gjorde jag första gången, då höll färgen ett par veckor bara, säkert mindre om du tvättar extra ofta, och sen köra på "permanent" färg om du är nöjd.

Okej, tack så mycket
Citera
2008-05-29, 20:07
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultis
Skulle behöva en bra gelé/mouse för att styla håret. Inget sånt där skit som man köper på Hemköp behöver någon riktig kvalité som ska klara av att hålla upp håret hela dagen.

Fick tag på något grejs som heter Got2b från schwarzkopf som var GRYMT bra, har använt daxvax o massa andra grejer tidigare, det här är riktigt bra och det går ur håret när man duschar till skillnad från tex dax.
Citera
2008-05-30, 13:52
Medlem
Balfrisyr

Hej. hur ska en riktig balfrisyr se ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in